Gå til innhold

Xbox 360 Elite eller Playstation 3


Anbefalte innlegg

Fin diskusjon fanboys ;)

 

Hadde selv godt for PS3 pga. kontrolleren, har små hender og har spilt PS2 siden andre klasse ;) synes knappene er mye deiligere og ;)

 

PS3 kommer nok til å bli overlegen i fremtiden, sony vet hva de driver med..

 

Med bluray spilleren og Hardwaren til PS3 kommer nok de beste spilla om noen år til å havne hos PS3... Mye penere design, gratis flerspiller som er bra.. mer stabilt og mindre lagg og lett å kommunisere etter 2.40 patchen kom...

 

360 har vært på markedet i 16 månder lengre derfor har den litt mer spill..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjoep deg en Xbox 360 saa har du spill du kan spille naa. Om du vil ha en konsoll for aa se film kjoeper du PS3. Xbox 360 naa og spill, og om 3 aar kan du kjoepe deg en PS3 naar den endelig har begynt aa faa spill, om Sony ikke allerede har gitt opp hele PS3 innen da. Killzone 2 har jeg ingen tro paa. Husker Killzone saa ut til aa bli et fantastisk spill, men ble et under middels FPS, og dessverre tror jeg ikke guerilla klarer noe bedre denne gangen heller.

 

PS: jeg skal ha ps3 naar det kommer noen bra spill som jeg ikke kan faa paa Xbox 360. Akkurat naa er det bare MGS 4 som frister sammen med Blu-ray.

Lenke til kommentar
Kjoep deg en Xbox 360 saa har du spill du kan spille naa. Om du vil ha en konsoll for aa se film kjoeper du PS3. Xbox 360 naa og spill, og om 3 aar kan du kjoepe deg en PS3 naar den endelig har begynt aa faa spill, om Sony ikke allerede har gitt opp hele PS3 innen da. Killzone 2 har jeg ingen tro paa. Husker Killzone saa ut til aa bli et fantastisk spill, men ble et under middels FPS, og dessverre tror jeg ikke guerilla klarer noe bedre denne gangen heller.

 

PS: jeg skal ha ps3 naar det kommer noen bra spill som jeg ikke kan faa paa Xbox 360. Akkurat naa er det bare MGS 4 som frister sammen med Blu-ray.

 

Men xbox 360 har jo bare dårlige spill. Halo spillene er dårlige macho shooter alien spill som prøver å ha en halvveis god mp, men svikter totalt. Er jo bare å se på hvor få som spiller Halo3 online om dagen. Er vel kanskje 2-3 stykker.

 

Eller de dårlige gears of wars spillene, elendig grafikk, feminime hovedpersoner som såvidt tør ta i gunnerene og så er spillene like korte som en kjappis på utedassen.

 

Og forza 1 og 2? Burde heller si Dorza, for dårligere bilspill skal man vel lete lenge etter.

 

Nei, kjøp deg heller en Wii så får du tak i utrolig mange enormt gode 3.parts spill og de elskverdige klassikerene til nintendo. Bare pass på at stroppen på vibratorstaven holder så du ikke knuser tv'en til naboen i ett overivrig øyeblikk.

 

Men helt ærlig talt, med ett sånn innlegg som det du skrev så forventet jeg å se ett nytt nick, og en innleggsteller som stod på under 10. For jeg var helt sikker på at dette vårt alles kjære troll.

Lenke til kommentar

Hehe.

Det var vel egentlig mer paa grunn av at det var saa sykt mange idiot innlegg i denne traaden at jeg tenkte jeg like godt kunne henge meg paa. Det er alltid lett aa finne noe en synes er dritt med de forskjellige konsollene, og derfor burde en vel egentlig ramse opp hvorfor en liker konsollen selv, og gi mer eller mindre faen i hva andre maatte mene om det, og la traadstarter velge ut fra det.

 

Men aa krangle om et spill er bra eller ikke som f.eks Halo 3 eller Resistance fall og man blir saa idiotisk, fordi det er ingenting aa krangle om, det er ikke slik at noen som liker Resistance fall of man men hater Halo 3 vil faa en aha opplevelse og bli enig i at Halo 3 er det beste uansett. Saa fokuset burde bli aa fortelle hvorfor RFOM er et bra spill istedet for aa fortelle hva som er dritt med Halo 3.

 

Jeg har lyst paa en PS3 i tillegg til min Wii og Xbox 360 da jeg liker aa spille. Men naar noen enda klarer aa paastaa at PS3 er saa sykt fremtidsrettet saa blir jeg bare saa sykt irritert av en eller annen grunn, fordi jeg vet at sjansen for at den vil bli overlegen Xbox 360 grafisk er saa enormt liten. Om det blir forskjell saa blir det smaa forskjeller mellom dem.

 

Killzone 2 blir fremstilt som messias for PS3. Men hvor mange utenom de som er hardcore gamere bryr seg egentlig om dette spillet ? Tror ikke det er saa mange. I tillegg saa er ikke spillet lansert enda, saa vi vet ikke om gameplayet er bra, hvordan det egentlig ser ut og foeles naar du spiller, men uansett saa snakker folk som om de vet alt dette allerede.

Endret av Eddie81
Lenke til kommentar

Jeg kan vel skrive litt om hva jeg synes. Skal dele innlegget mitt opp i to deler. Svaret, som kommer først, for de late som ikke gidder å lese reste. Så kommer begrunnelsen etter.

 

Hvilke? Playstation 3

Begrunnelse

Det er en veldig hard kamp, for begge konsoller har sine styrker og svakheter. Begge ligger i ca samme prisklasse og yter stort sett det samme. Her er de fellene fordelene for PS3:

1. Lyd, den er ikke stille, men sett på Xbox 360 ved siden av og du vil ikke høre vifta på PS3 eller noe annet en Xboxen da. Lyden er et stort minus. Mange forsvarer det med å si at du har bra anlegg og hører ikke lyden når du spiller. Noe som er sant for det meste, men hvis det er et spill med mye dialog og historie, for eks et RPG, så er viftestøyen ganske plagsom i de rolige situasjonen.

2. Gratis flerspiller. Tjenesten er ikke like rafinert som Xbox live, men hvis du ikke vil at Microsoft skal suge seg fast i deg som en vampyr og lette lommeboka di for 59kr i måneden resten av livet, så er det greit med litt mindre rafinert onlinetjeneste. Nå kan du melde deg ut av "gold membership" men det innebærer en ikke billig telefon til sverige som tar litt lang tid.

3. Design. Den er lekker i forhold. Sort og Krommetall har aldri gått av moten.

4. Grafikk. JA JEG SA GRAFIKK! De peneste spillene er på Playstation 3, nå skal det sies at de fleste multiplattformtitlene er ofte litt bedre på 360, kommer veldig ann på titler. Trenden kan være iferd med å snu nå. Men de peneste spillene på konsoll er på PS3. MGS, Uncharted og GT5 Prologue er alle fantastiske når det kommer til det grafiske. Og ja, jeg har 360 og har spilt en del spill på den og. De er veldig pene der og, men PS3 kan hvis den vil. Noe som nok vil bli klarere i tiden fremover.

5. Blu-Ray. Kanskje ikke så veldig viktig. Men i noen spill er det greit å ikke skifte disk. Nå er det ikke en stor opperasjon å skifte en disk, men det er deilig å slippe. Mulighetene er større en med DVD. Fremtiden vil være mer motakelig for større lagringsplass. Det er ALLTID et issue hos en utvikler.

6. Film, DVD opskalering og topp klasse Blu-Ray gjør denne multimediamaskinene til en god venn sammen med flatskjermen. Den kan og kjøre DivX rett fra dataen eller ekstern hardisk. Noe som faktisk er UTROLIG DIGG! Bruker den funksjonen veldig mye.

 

Tok ikke med exlusive spill for det er en veldig individuell og subjektiv sak. Noen liker de ene ekslusive spillene, andre de andre. Sammme med kontrollen. Folk liker forskjellige ting. Derfor er de ikke veldig saklige punkt.

 

Håper dette var til litt hjelp.

Lenke til kommentar
Jeg kan vel skrive litt om hva jeg synes. Skal dele innlegget mitt opp i to deler. Svaret, som kommer først, for de late som ikke gidder å lese reste. Så kommer begrunnelsen etter.

 

Hvilke? Playstation 3

Begrunnelse

Det er en veldig hard kamp, for begge konsoller har sine styrker og svakheter. Begge ligger i ca samme prisklasse og yter stort sett det samme. Her er de fellene fordelene for PS3:

1. Lyd, den er ikke stille, men sett på Xbox 360 ved siden av og du vil ikke høre vifta på PS3 eller noe annet en Xboxen da. Lyden er et stort minus. Mange forsvarer det med å si at du har bra anlegg og hører ikke lyden når du spiller. Noe som er sant for det meste, men hvis det er et spill med mye dialog og historie, for eks et RPG, så er viftestøyen ganske plagsom i de rolige situasjonen.

2. Gratis flerspiller. Tjenesten er ikke like rafinert som Xbox live, men hvis du ikke vil at Microsoft skal suge seg fast i deg som en vampyr og lette lommeboka di for 59kr i måneden resten av livet, så er det greit med litt mindre rafinert onlinetjeneste. Nå kan du melde deg ut av "gold membership" men det innebærer en ikke billig telefon til sverige som tar litt lang tid.

3. Design. Den er lekker i forhold. Sort og Krommetall har aldri gått av moten.

4. Grafikk. JA JEG SA GRAFIKK! De peneste spillene er på Playstation 3, nå skal det sies at de fleste multiplattformtitlene er ofte litt bedre på 360, kommer veldig ann på titler. Trenden kan være iferd med å snu nå. Men de peneste spillene på konsoll er på PS3. MGS, Uncharted og GT5 Prologue er alle fantastiske når det kommer til det grafiske. Og ja, jeg har 360 og har spilt en del spill på den og. De er veldig pene der og, men PS3 kan hvis den vil. Noe som nok vil bli klarere i tiden fremover.

5. Blu-Ray. Kanskje ikke så veldig viktig. Men i noen spill er det greit å ikke skifte disk. Nå er det ikke en stor opperasjon å skifte en disk, men det er deilig å slippe. Mulighetene er større en med DVD. Fremtiden vil være mer motakelig for større lagringsplass. Det er ALLTID et issue hos en utvikler.

6. Film, DVD opskalering og topp klasse Blu-Ray gjør denne multimediamaskinene til en god venn sammen med flatskjermen. Den kan og kjøre DivX rett fra dataen eller ekstern hardisk. Noe som faktisk er UTROLIG DIGG! Bruker den funksjonen veldig mye.

 

Tok ikke med exlusive spill for det er en veldig individuell og subjektiv sak. Noen liker de ene ekslusive spillene, andre de andre. Sammme med kontrollen. Folk liker forskjellige ting. Derfor er de ikke veldig saklige punkt.

 

Håper dette var til litt hjelp.

 

Måtte humre masse i skjegget da jeg leste din inviduelle oppfatning om hvorfor PS3 er bedre enn 360 men når du klare å si att du utlukket eksklusive spill fordi dette er en invidiuell oppfatning klarte jeg ikke mere. Slik jeg ser det så er punktene 3,4 også en individuell oppfatning, punkt 2 som du ramser opp er en direkte løgn, du må riktignok betale for tjenesten xbl men det er ikke noe som varer livet ut slik som du fremstiller det. Er enig med deg i punkt 1 att 360 bråker mere enn ps3, høres neste ut som en pc spør du meg.

 

Men til poenget hele denne tråden handler om hva ett individ mener er best og alle innlegg så lagt peker på att deres utsagn er basert på inviduelle preferanser og kan aldri ta som ett fasitsvar på hva som er best.

 

Begge har sine fordeler og ulemper med det er helt opp til den enkelte å avgjøre hva som får dem til å velge enten PS3 eller 360 eller si ja takk begge deler. Selv har jeg sagt ja takk til begge deler men har definivt brukt mest tid på 360.

Lenke til kommentar
Jeg kan vel skrive litt om hva jeg synes. Skal dele innlegget mitt opp i to deler. Svaret, som kommer først, for de late som ikke gidder å lese reste. Så kommer begrunnelsen etter.

 

Hvilke? Playstation 3

Begrunnelse

Det er en veldig hard kamp, for begge konsoller har sine styrker og svakheter. Begge ligger i ca samme prisklasse og yter stort sett det samme. Her er de fellene fordelene for PS3:

1. Lyd, den er ikke stille, men sett på Xbox 360 ved siden av og du vil ikke høre vifta på PS3 eller noe annet en Xboxen da. Lyden er et stort minus. Mange forsvarer det med å si at du har bra anlegg og hører ikke lyden når du spiller. Noe som er sant for det meste, men hvis det er et spill med mye dialog og historie, for eks et RPG, så er viftestøyen ganske plagsom i de rolige situasjonen.

2. Gratis flerspiller. Tjenesten er ikke like rafinert som Xbox live, men hvis du ikke vil at Microsoft skal suge seg fast i deg som en vampyr og lette lommeboka di for 59kr i måneden resten av livet, så er det greit med litt mindre rafinert onlinetjeneste. Nå kan du melde deg ut av "gold membership" men det innebærer en ikke billig telefon til sverige som tar litt lang tid.

3. Design. Den er lekker i forhold. Sort og Krommetall har aldri gått av moten.

4. Grafikk. JA JEG SA GRAFIKK! De peneste spillene er på Playstation 3, nå skal det sies at de fleste multiplattformtitlene er ofte litt bedre på 360, kommer veldig ann på titler. Trenden kan være iferd med å snu nå. Men de peneste spillene på konsoll er på PS3. MGS, Uncharted og GT5 Prologue er alle fantastiske når det kommer til det grafiske. Og ja, jeg har 360 og har spilt en del spill på den og. De er veldig pene der og, men PS3 kan hvis den vil. Noe som nok vil bli klarere i tiden fremover.

5. Blu-Ray. Kanskje ikke så veldig viktig. Men i noen spill er det greit å ikke skifte disk. Nå er det ikke en stor opperasjon å skifte en disk, men det er deilig å slippe. Mulighetene er større en med DVD. Fremtiden vil være mer motakelig for større lagringsplass. Det er ALLTID et issue hos en utvikler.

6. Film, DVD opskalering og topp klasse Blu-Ray gjør denne multimediamaskinene til en god venn sammen med flatskjermen. Den kan og kjøre DivX rett fra dataen eller ekstern hardisk. Noe som faktisk er UTROLIG DIGG! Bruker den funksjonen veldig mye.

 

Tok ikke med exlusive spill for det er en veldig individuell og subjektiv sak. Noen liker de ene ekslusive spillene, andre de andre. Sammme med kontrollen. Folk liker forskjellige ting. Derfor er de ikke veldig saklige punkt.

 

Håper dette var til litt hjelp.

 

1. Har merksnodig ikke noe problem med lyden på X360en min men kanskje jeg er litt for tunghørt til å legge merke til den. Lyd kommer fra den ja men merksnodig nok er det argumentet brukt mer av PS3 boysa enn det er klaget på fra X360 gutta.

 

2. Er det ikke verd å bruke rundt 500 kr i året for en rafinert velfungerende tjeneste fremfor en tjeneste som ikke er like rafinert, dine ord? Man bruker rundt 1000 spenn i året på 1 spill, MMO, er det da så mye å bruke 500 kr for å spille så mange spill man vil online?

 

3. Enig, men hva har det med saken å gjøre? Skal man sitte å se på konsollen eller skal man spille spill?

 

4. Din mening. Gidder ikke krangle noe på det for smaken er som baken, delt.

 

5. Er ikke mange disk skifte spill på X360 i dag så det argumentet faller veldig mye i fisk.

 

6. Du har og mediasenter funksjonalitet til X360 og kan kjøre DivX filmer rett fra disken. X360 har faktisk medfulgt mediasenter støtte ut av boksen, trenger bare en PC med Microsoft Mediacenter på. Hvilken mediasenter funksjoner ut av boksen har PS3?

 

Du tar ikke med spill fordi det er en subjektiv smak men å ta med grafikk og design, som og er en subjektiv smak, det gjør du. Hm, rart.

Lenke til kommentar

Enig med bromlexl.

 

Det gjelder å være litt fremtidsrettet mtp. på innkjøp av konsoll, og her synes jeg han treffer spikeren på hodet. Det er ikke til å komme bort i fra at Ps3 spill vil stå sterkest både grafisk og innholdsmessig, både nå og i fremtiden. Dette gjelder også mtp. multiplatform spill. Med gratis Blu-Ray og Online-Gaming på kjøpet er det ikke noe særlig å tenke over imho. Ps3 er nok det sikreste valget. Har du råd går du for ps3, mens 360 kan være en billig billet til multiplatform spill.

Endret av Camrot
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Tror jeg like godt ender konsollkrigen for denne gang. Noen innlegg med personangrep er også fjernet.

 

Trådstarter har forhåpentligvis fått noen tips, om noen av dere fortsatt ikke klarer å bestemme seg i konsollvalget, kan muligens denne tråden hjelpe.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...