Gå til innhold

Xbox 360 Elite eller Playstation 3

Anbefalte innlegg

Hvilke spill er det som interesserer deg da? da tenker jeg spesielt på exlusives ettersom det er ingen merkbar forskjell på spill som støtter begge plattformene. trådløst har en tendens til å være ustabilt til tider forresten. xbox live silver er gratis slik at du kan laste ned demoer, videoer osv, men om det er multiplayeren som frister er gold must. hva skal du med den ekstra harddisk plassen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde du spurt for et år siden hadde jeg svart Xbox uten tvil, på grunn av mye større spillbibliotek.

Men i dag er det litt hipp som happ synes jeg. PS3 har fått mange gode spill og mange av de kan du få billig i tillegg.

En hdmi kabel får du fra kr 50,- og oppover, så det betyr ikke noe.

Tror du få titte litt i exslusive listene og plukke ut den som passer deg best.

må henge meg litt på denne. for en god periode tilbake var X360 et godt valg. men nå har PS3 kommet seg godt opp. så du må nok se på spillbiblioteket på hver av de konsollene.

husk at du kan bytte ut harddisken på ps3 med en mye mye større harddisk. hvis du syns 40 gb er for lite :)

uansett hva du velger tror jeg du blir fornøyd. jeg er ihvertfall fornøyd med min ps3 :)

hva du kommer til å like kan ikke jeg eller noen på forumet her fortelle deg. smak og behag. jeg syns ps3 er mye mer oversiktelig. og merker at ps3 kommer seg hele tiden med nye ting og tang her og der. ganske mange forskjellige spill som passer alle.

men her er det sikkert noen som er uenige og syns det omvendte og syns X360 har det der. hadde X360 og solgte den etter 3 uker. men det er en smak og behag sak. så anbefaler deg å teste begge konsollene og skjekk hva konsollene kommer med i fremtiden :)

Endret av DilliMusic
Lenke til kommentar
men nå har PS3 kommet seg godt opp.

Ser mange nevner dette, og må nesten spørre; Hvilke spill snakker vi om? Eneste forskjellen jeg ser er MGS4.

siden release?

Gta 4,Uncharted,Ratchet and clank, Folklore, mgs 4 + ja så og si alle multiplattform spill som xbox 360 har.

Lenke til kommentar

Snakker man eksklusive titler er vel 360 et hakk foran. PS3 har Drake og MGS4 som de eneste verdige titlene i mine øyne, 360 har Gears, Oblivion, Fable etc. Og Halo for de som måtte like det..

Det ender opp i hva som er smak og behag, ingen kan ta avgjørelsen for deg. Du bør imidlertid bestemme deg snart, mye kvalitetstid du kaster bort nå.. ;)

Lenke til kommentar
Snakker man eksklusive titler er vel 360 et hakk foran. PS3 har Drake og MGS4 som de eneste verdige titlene i mine øyne, 360 har Gears, Oblivion, Fable etc. Og Halo for de som måtte like det..

Oblivion finnes også på PS3, i ein bedre utgave :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Hva hvis han har 8 venner og 4 av vennene hans har ps3 og resten xbox 360? Hva skal han gjøre da? :p

Da får han velge på de andre viktige kriteriene; hvilke spill og kontroller han liker best. Eventuelt hvilke venner han liker best... ^^

Ikke bry deg når folk snakker ned om xbox eller PS3, forskjellene er ikke så store på selve maskinene. Det er spillene og de du spiller med som vil avgjøre :)

Lenke til kommentar
fair nok, men fortsatt en god grunn til å ha en konsoll:) for de som er gta freaks da

De som er GTA freaks vil nok ha det eksklusive innholdet.

Det er kun MGS4 som kan hamle opp med titler som Fable, Gears of War og Mass Effect. Det virker som at etter utgivelsen på MGS4 så har alle fått følelsen at spillbibloteket til PS3 har bedret seg fryktelig, noe det absolutt ikke har. Det er fortsatt store mangler, og har strengt tatt ikke "kommet seg godt opp".

Lenke til kommentar
fair nok, men fortsatt en god grunn til å ha en konsoll:) for de som er gta freaks da

Det er kun MGS4 som kan hamle opp med titler som Fable, Gears of War og Mass Effect. Det virker som at etter utgivelsen på MGS4 så har alle fått følelsen at spillbibloteket til PS3 har bedret seg fryktelig, noe det absolutt ikke har. Det er fortsatt store mangler, og har strengt tatt ikke "kommet seg godt opp".

javel, for du bestemmer det. Akkurat som du vet hva som er gode spill for folk flest :p

Jeg syns at ps3 har et godt spill utvalg og det syns mange andre også. :) så det skal være god nok grunn for at folk kjøper den, men sorry syvertsen du har tydeligvis peiling! jeg benekter ikke at xbox sitt er bedre for visse folk, mest folk som elsker shooters

Lenke til kommentar

Oblivion finnes også på PS3, i ein bedre utgave :)

Visst faen, det hadde jeg glemt. *henter tauet for å henge meg*

Lenke til kommentar

Greia med Xbox360 er jo at veldig mange av de eksklusive spillene kommer til PC etter en stund, og om man har en spillpc er jo poenget med xbox360 litt borte. Greit nok er spillene kanskje bedre på Xboxen men er det ikke bedre å bruke pengene på PS3, i hvertfall i første omgang?

faktisk så er, i følge gamerankings.com, bare 1 av de 12 beste xbox 360 spillene eksklusive(halo 3). Og 5 av de beste 12 PS3 spillene er eksklusive. kanskje værdt å nevne at de 10 beste Xbox360 spillene har over 90% i gjennomsnitsscore, mot bare 5 fra PS3.

Endret av NothgaliC
Lenke til kommentar

Sant, men så er det og slik at mange har ikke råd til å både opprettholde en konsoll og en PC samtidig, spesielt med tanke på at Hardware til PC koster skjorta pluss begge rompeballene. Så lenge spillene holder seg konsollekslusive til X360 så er det et godt argument for å kjøpe X360, så fremst de spillene er det man er ute etter.

Lenke til kommentar
Jeg syns at ps3 har et godt spill utvalg og det syns mange andre også. :) så det skal være god nok grunn for at folk kjøper den, men sorry syvertsen du har tydeligvis peiling! jeg benekter ikke at xbox sitt er bedre for visse folk, mest folk som elsker shooters

Alle spillene du har listet (bortsett fra mgs) er jo ganske enkelt ikke like store titler som mass effect og gears of war når det gjelder salgstall og mottakelse. Jeg har alle spillene du nevnte bortsett fra folklore, som sannsynligvis er enda dårligere enn de andre nevnte. Du må gjerne komme med flere titler. Faktumet er at det er langt flere titler til xbox360, og samtidig altfor få til PS3 - spesielt i fremtiden blir det mindre og mindre, bare se på FF13 som var Sonys viktigste brikke i konsollkrigen. På den andre siden står Microsoft med flere og flere eksklusive titler og innhold.

Ser det er noen som klager på JRPG-utvalg til 360 og spør derfor om dere evt. kan anbefale noen ps3-titler for meg? JRPG altså.

Endret av Syvertsen
Lenke til kommentar

Tok en liten opptelling av hvem av konsollene som har mest fps og svaret jeg fikk var meget intressant.

Pr i dag har PS3 15 spill som faller under kategorien FPS og totalt er det gitt ut 136 titler som tilsier en fps andel på litt over 10 %.

Xbobx 360 her 24 spill som faller under kategorien fps og totalt er det gitt ut 260 titler noe som tilsier en andel på under 10 %.

Kilden som ble brukt er tothegame.net. Så Akabra ett spørsmål, ut ifra disse tallene hvilken konsoll er det som er fps konsollen

Endret av Whackedorange
Lenke til kommentar

GTA freaks har lyst på å få den ekte følelsen ved å spille GTA som bare finnes på PS3. Har testet på begge konsoller og å trykke "A" for å kjøre er mye mindre morsomt enn å trykke "X" for å kjøre :p I tillegg er mange GTA freaks Sony freaks.

For min egen del foretrekker jeg klart Ratchet & Clank og Uncharted framfor Fable og Gears of War. Mass Effect er såpass kort tid fra release på PS3 at den ikke vil gjøre forskjell. Spill som vil gjøre forskjell er GT5, Tekken 6, FFXIII VS, Ico 3 og Afrika som alle er titler som ser veldig spennende ut som er eksklusive PS3. For ikke å glemme skytespill som Resistance 2 og MAG eller MMORPGen DC Universe. Et bra kort på hånden for Xbox 360 er rare som står for mange gode spill gjennom tidene og som også kommer med et spennende nytt Banjo-spill. Skulle gjerne hatt det på min Wii :yes:

Når PS3 også kommer med Home som er et gratis network program som skal være på høyde med XBL samtidig som undertegnede synes PS3 har en lettere og bedre kontroll(d-pad) er ikke valget vanskelig for meg. For trådstarter derimot er det smak og behag som kommer inn i bildet, kanskje synes han at Xbox har bedre kontroll, finere menyer og bedre eksklusive spill som både har kommet og vil komme frem i tiden. Konsollene er ganske like så jeg kan skjønne hvorfor noen synes det er et vanskelig valg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...