Gå til innhold

Xbox 360 Elite eller Playstation 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tok en liten opptelling av hvem av konsollene som har mest fps og svaret jeg fikk var meget intressant.

 

Pr i dag har PS3 15 spill som faller under kategorien FPS og totalt er det gitt ut 136 titler som tilsier en fps andel på litt over 10 %.

 

Xbobx 360 her 24 spill som faller under kategorien fps og totalt er det gitt ut 260 titler noe som tilsier en andel på under 10 %.

 

 

Kilden som ble brukt er tothegame.net. Så Akabra ett spørsmål, ut ifra disse tallene hvilken konsoll er det som er fps konsollen

 

Fair nok det=)

Men jeg forbinder fortsatt xbox med fps/tps.

 

fikk et fint tips!

xbox har 9 mer enn ps3:p

sleng ut tps for meg da

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar
Jeg syns at ps3 har et godt spill utvalg og det syns mange andre også. :) så det skal være god nok grunn for at folk kjøper den, men sorry syvertsen du har tydeligvis peiling! jeg benekter ikke at xbox sitt er bedre for visse folk, mest folk som elsker shooters

Alle spillene du har listet (bortsett fra mgs) er jo ganske enkelt ikke like store titler som mass effect og gears of war når det gjelder salgstall og mottakelse. Jeg har alle spillene du nevnte bortsett fra folklore, som sannsynligvis er enda dårligere enn de andre nevnte. Du må gjerne komme med flere titler. Faktumet er at det er langt flere titler til xbox360, og samtidig altfor få til PS3 - spesielt i fremtiden blir det mindre og mindre, bare se på FF13 som var Sonys viktigste brikke i konsollkrigen. På den andre siden står Microsoft med flere og flere eksklusive titler og innhold.

 

Ser det er noen som klager på JRPG-utvalg til 360 og spør derfor om dere evt. kan anbefale noen ps3-titler for meg? JRPG altså.

 

Men fordi de ikke er stor tittler i dine øyne , så gjør ikke dem det til mindre konkurrenter for det. Er jo de spillene man kjøper hvis man kjøper en ps3 og ratchet and clank har vært en stor franchise på ps2 og burde være en like stor på ps3. Kan jo også slenge på Resistance fall of man og Motorstorm, som begge btw får opppfølgere i år som ser nydelige ut. Og jeg må si at jeg nøyt Resistance fall of man mye mer enn gears of war. Og det er det viktigste for meg at jeg liker spillene, jeg prøver ikke overbevise folk om at ps3 har bedre tittler enn xbox 360 for massen eller whatever. Men at faktisk fyren som startet denne tråden kan like ps3 sine spill bedre enn xbox sine. kk? vi legger det dødt der.

 

PS: Angående Jrpg, ja det er en stor mangel til konsollen sålangt, men jeg atleast velger å gi sony tid. Imens har jeg xbox=)

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar
Tok en liten opptelling av hvem av konsollene som har mest fps og svaret jeg fikk var meget intressant.

 

Pr i dag har PS3 15 spill som faller under kategorien FPS og totalt er det gitt ut 136 titler som tilsier en fps andel på litt over 10 %.

 

Xbobx 360 her 24 spill som faller under kategorien fps og totalt er det gitt ut 260 titler noe som tilsier en andel på under 10 %.

 

 

Kilden som ble brukt er tothegame.net. Så Akabra ett spørsmål, ut ifra disse tallene hvilken konsoll er det som er fps konsollen

Svar : X360, som har 9 fleire enn ps3...

Endret av Belzebob
Lenke til kommentar
Men fordi de ikke er stor tittler i dine øyne , så gjør ikke dem det til mindre konkurrenter for det.

Som jeg nevnte, så var det utifra salgstall og mottakelse (kritikk). Grunnen til at Resistance selger er ikke fordi det er så fryktelig bra, men fordi det er en av de bedre spillene til PS3 akkuratt nå. Både nå, på dette tidspunktet, og i fremtiden vil det være store forskjeller tittel-messig på xbox360 og PS3. PS3 har ikke tatt seg opp, konsollen trenger fortsatt langt mer eksklusive titler og innhold.

 

Hele JRPG-argumentet faller bort når PS3 ikke har noe bedre å tilby.

Endret av Syvertsen
Lenke til kommentar
Men fordi de ikke er stor tittler i dine øyne , så gjør ikke dem det til mindre konkurrenter for det.

Som jeg nevnte, så var det utifra salgstall og mottakelse (kritikk). Grunnen til at Resistance selger er ikke fordi det er så fryktelig bra, men fordi det er en av de bedre spillene til PS3 akkuratt nå. Både nå, på dette tidspunktet, og i fremtiden vil det være store forskjeller tittel-messig på xbox360 og PS3. PS3 har ikke tatt seg opp, konsollen trenger fortsatt langt mer eksklusive titler og innhold.

 

Hele JRPG-argumentet faller bort når PS3 ikke har noe bedre å tilby.

 

vi kan gå frem og tilbake på dette i flere timer.

og jeg mener fortsatt at du syns ikke den har noe å tilby, men du er ikke alle forbrukere i verden. kan vi bare la det ligge nå!:p

 

syns forøvrig trådstarter skal gå til butikken, se i spill hyllene og kjenne på magefølelsen så kjøpe. ikke hør på oss som sitter å krangler om usaklige ting.

Lenke til kommentar
ikke nok penger er vel en ganske god grunn. om det er saken vet ikke jeg da men..

 

sant nok .. hadde jeg bare kunt velge en så hadde nok jeg falt for 360..

mest for at jeg elsker Forza 2 online..

å at mine venner oxo har 360.. kontrollen til 360 er overlegen i hånda mi i forhold til ps3 kontrolleren..

men det er jo bare min mening..

Lenke til kommentar

En FF spinoff, ok, ser sikkert bra nok ut det. Sikkert den "beste" spinoffen og kjenner jeg enkelte PS folk rett.

 

Killzone 2 er som en fansy bakke tyggegummi, den ser fin ut i innpakningen og når du stapper den i munnen kjenner du at du har noe i kjeften, men du har hadt så mange tyggiser av samme slag i munnen at du får ikke noe smak av det og du spytter den ut til slutt. Gi meg noe nytt og spennende, ikke noe jeg har gjort siden tidenes morgen.

 

Noe tilsvarende på Xbox? Nei, det er samme skiten på den og, eneste er Bioshock som i alle fall gjør et hederlig forsøk på å være annerledes, utenom det, same thing as before.

 

Ingen av de 2 enhetene imponerer noe særlig på FPS fronten, begge 2 skryter av super grafikk på sine skytespill men ingen av dem har noe tilnærmet til noe historie å fortelle eller noe nytt å komme med. Eneste jeg kan komme på i farta er multiplatform spillet Call of Duty 4.

Lenke til kommentar
En FF spinoff, ok, ser sikkert bra nok ut det. Sikkert den "beste" spinoffen og kjenner jeg enkelte PS folk rett.

 

Killzone 2 er som en fansy bakke tyggegummi, den ser fin ut i innpakningen og når du stapper den i munnen kjenner du at du har noe i kjeften, men du har hadt så mange tyggiser av samme slag i munnen at du får ikke noe smak av det og du spytter den ut til slutt. Gi meg noe nytt og spennende, ikke noe jeg har gjort siden tidenes morgen.

 

OK.. Little Big Planet

Lenke til kommentar
En FF spinoff, ok, ser sikkert bra nok ut det. Sikkert den "beste" spinoffen og kjenner jeg enkelte PS folk rett.

 

Killzone 2 er som en fansy bakke tyggegummi, den ser fin ut i innpakningen og når du stapper den i munnen kjenner du at du har noe i kjeften, men du har hadt så mange tyggiser av samme slag i munnen at du får ikke noe smak av det og du spytter den ut til slutt. Gi meg noe nytt og spennende, ikke noe jeg har gjort siden tidenes morgen.

 

OK.. Little Big Planet

 

LBP er en super mario spin-off hvor du kan lage egne brett så forstår ikke helt hypen med det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...