TheOats Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) hm disse er veldig stille. De står vel på enden ja på de 2 brede flate områdene så står de festet der. jeg har ikke liten plass for kjølern løfter viftene ganske høyt over alt og du kan sette kjølern sånn at du kan få luft fra de kaldeste områdene noe som er veldig greit syns jeg. Mist 120mm Kay, takk for linken Forresten må man ha ekstra monterings skruer? eller følger det med kjøleren? (Følger ikke med viftene står det.) Edit: ser at man bruker noe nøyle greier til å feste viftene mer. Må vel ha ekstra av disse om man vil ha 2? Edit2: Hva gjør jeg om det ikke er plass til alle viftene på hovedkortet? Endret 29. juli 2008 av TheOats Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg brukte 1 nøyle på hver vifte, jeg hadde uheldigvis ikke hull på sidene i mine vifter som var helt igjennom. så jeg bare tok en drill og borret igjennom plasten forsiktig. Jeg bruker i dag ikke de festene for det følger med 2 sånne gummi deler som skal senke vibrering eller noe. men jeg tok bare en på hver vifte sin side. og så sitter vifta dønn fast. bruker egentlig bare brakketen for og være litt mer sikker på at den ikke vil dette ned eller noe. Du burde uten problemer få plass til begge viftene for de er ikke så store at de vil treffe noe med mindre du har ekstremt høye kjølere ved siden av. og da kan du bare snu kjølern litt så den peker en annen vei. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg brukte 1 nøyle på hver vifte, jeg hadde uheldigvis ikke hull på sidene i mine vifter som var helt igjennom. så jeg bare tok en drill og borret igjennom plasten forsiktig. Jeg bruker i dag ikke de festene for det følger med 2 sånne gummi deler som skal senke vibrering eller noe. men jeg tok bare en på hver vifte sin side. og så sitter vifta dønn fast. bruker egentlig bare brakketen for og være litt mer sikker på at den ikke vil dette ned eller noe. Du burde uten problemer få plass til begge viftene for de er ikke så store at de vil treffe noe med mindre du har ekstremt høye kjølere ved siden av. og da kan du bare snu kjølern litt så den peker en annen vei. Ok. Takker Så jeg trenger bare kjøleren og 2 vifter? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 jepp du trenger vel egentlig ikke 2 vifter så du må ha det, men er greit og ha for og få bort all den varme luften istede for og få den vekk fra cpuen din. jeg testet med 1 vifte først men da kjente jeg ikke luft strømmen igjennom. men med 2 vifter så har jeg 1 vifte som dytter luft på kjølern og 1 som suger luften videre og vekk fra cpu kjølern så jeg vet den er ekstra kald. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 jepp du trenger vel egentlig ikke 2 vifter så du må ha det, men er greit og ha for og få bort all den varme luften istede for og få den vekk fra cpuen din. jeg testet med 1 vifte først men da kjente jeg ikke luft strømmen igjennom. men med 2 vifter så har jeg 1 vifte som dytter luft på kjølern og 1 som suger luften videre og vekk fra cpu kjølern så jeg vet den er ekstra kald. Kult, men hva med om jeg ikke får plass? Har en Sharkoon Silent Eagle 80x80x25mm fra før, kan jeg bruke den som den ene viften? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Nei uheldigvis så har du kun plass til 120x120 vifter på den kjølern ikke 80x80 vifter jeg beklager. Vil tro du får plass i kabinettet ditt uten problemer for det ser ganske stort og romslig ut. Det du kan bruke den ekstra viften til er jo og kjøle ned noe annet i pc-en din kanskje harddisken din eller noe north bridge eller southbridge på hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Nei uheldigvis så har du kun plass til 120x120 vifter på den kjølern ikke 80x80 vifter jeg beklager. Vil tro du får plass i kabinettet ditt uten problemer for det ser ganske stort og romslig ut. Det du kan bruke den ekstra viften til er jo og kjøle ned noe annet i pc-en din kanskje harddisken din eller noe north bridge eller southbridge på hovedkortet ditt. Vet ikke hvordan jeg skal feste den isåfall. Jaja, det er ikke verdens undergang =P Fant forresten ut at jeg har en slik: Kan vel bruke den vist ikke det er plass på HKet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 ja du kan bruke den ja vis du ikke har nok kontakter. det pleier og følge med sånne når du kjøper vifter. fulgte ivertfall med alle de siste gangene jeg har kjøpt vifter. finner alltids et sted og ha viften vis ikke så kan du jo legge den oppå kjølern for morroskyld så har du 3 vifter som kjøler ned. ingen skal si at du ikke har god kjøling da ivertfall hehe. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 ja du kan bruke den ja vis du ikke har nok kontakter. det pleier og følge med sånne når du kjøper vifter. fulgte ivertfall med alle de siste gangene jeg har kjøpt vifter. finner alltids et sted og ha viften vis ikke så kan du jo legge den oppå kjølern for morroskyld så har du 3 vifter som kjøler ned. ingen skal si at du ikke har god kjøling da ivertfall hehe. Kan kanskje ha den i front. Men det er ikke noe åpning der :/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Trenger ikke en egen åpning egentlig, bare du lar den få litt luft bak der så den ikke står helt inni det er det viktigste for da kan det bli litt ekstra bråk skjedde ivertfall med meg. men det kan ha vært måten jeg satt den der. Du finner alltids et sted til den eller du kan bruke den til og få enten luft inn eller ut av pc-en din. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Trenger ikke en egen åpning egentlig, bare du lar den få litt luft bak der så den ikke står helt inni det er det viktigste for da kan det bli litt ekstra bråk skjedde ivertfall med meg. men det kan ha vært måten jeg satt den der. Du finner alltids et sted til den eller du kan bruke den til og få enten luft inn eller ut av pc-en din. Jepp. Takker masse for hjelpen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jepp. Takker masse for hjelpen Bare hyggelig og kunne hjelpe deg. Håper du blir like fornøyd som meg, du får sende en PM eller noe vis du får flere problemer eller legge det ut i denne tråden så skal jeg svare deg når jeg ser det. Ha en fin dag og lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå