Gå til innhold

Trådløst sier at er oppkoplet., men virker ikke

Anbefalte innlegg

Den trådløse koplingen sluttet plutselig å fungere. (Mulig sammenheng med at jeg prøvde lage et lokal nettverk med 3 maskiner her, da jeg slo på alle maskiner på ny, hadde jeg ikke lenger kontakt med Internet)

Ikonet viser at jeg har tilgang, men jeg kommer altså likevel ikke på Internet. Har nå sletta det lokale nettverket, dradd ut strømpluggen til ruter i 3 min. Ingenting av det hjelper. Kabelkopling funker som før!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nesten helt utrolig hva enkelte forventer at andre skal kunne hjelpe med her?! En gang hadde jeg en traktor og så bygde jeg meg hus. Har tatt ut batteriet og nå virker ikke motorsykkelen?

Hvilken ISP og hva slags router har du? Er det bare én av de tre maskinene som ikke virker? Slettet det lokale nettverket også virker det ikke lenger? Hmmm.... Snodig.... ;)

Edit: Regner med at du har prøvd å sette strømpluggen inn igjen også?

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Du får fokusere på det trådløse nettet ditt som ikke virker.

Sjekk om du er koblet opp mot routeren med riktig kryptering. Prøv evt uten kryptering.

Kontakter dette fora i tilfelle noen skulle ha kjennskap til tilsvarende problem.

Jeg får fremdeles ikke koblet trådløst til internett! Per kabel går det altså greitt (har kopla fra og sletta det hjemmenettverket jeg satte opp, og som kanskje skapte disse problemer, fordi ting virka førut). Har trekt ut kabler, resatt ruter o.l.

Jeg har bredbånd og Linkseys trådløs router WRT54GC. Jeg får altså koblet til selve routeren, men kommer ikke inn trådløst på internett (bare lokal tilkobling- står det å lese).

Kjører McAfee viruskontroll og firewall på en Dell bærbar med Windows Vista Ultimate. Har også en Thinkpad bærbar, i tillegg en stasjonær med XP. De to andre maskiner kjører Norman, med firewall.

Endret av kig
Lenke til kommentar

Beklager, så ikke at dette var allerede svart. Du har forøvrig ikke svart om det virker uten kryptering. I tillegg tviler jeg på at det er din ISP som har noe med dette å gjøre.

---------------------------

hvis du benytter kryptering og har link mellom laptop og trådløs router (antar det er en router med ethernet og en trådløs radio), så er det godt mulig at det er krypteringen. Forsøk gjerne uten kryptering på det trådløse nettet for å sjekke at det ikke er denne som lager trøbbel.

----------------------------

Endret av juwa
Lenke til kommentar

Ja har prøvd uten krypetering, som nevt tidligere - med samme resultat.

Som sagt så virker trådløs oppkopling, så problemet har neppe med ISP å gjøre (en underleverandør under Lyse).

Lenke til kommentar

hvis du får kobla til trådløst så funker det ikke? da ville jeg også prøvd å koble til kablet til den trådløse boksen. om du ikke får internett da, så er det en IP-konflikt mellom den trådløse og modemet med ruter.

om du setter den trådløse til å bare switche trafikk istede for å rute så vil det garantert funke. men det krever mye kunksap og forståelse for å få til dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ja har prøvd uten krypetering, som nevt tidligere - med samme resultat.

Som sagt så virker trådløs oppkopling, så problemet har neppe med ISP å gjøre (en underleverandør under Lyse).

Kabel funker heller ikke. Dvs får beskjed om at er oppkoplet, men kommer meg ikke på internett.

I dag har jeg vel svaret hva som er galt med denne bærbare , som ikke har vært mye brukt i sommer, etter at probl starta.

Kjørte viruskontroll med Nrman, og fikk isolert bobax.

Hva gjør jeg så? jeg kommer meg jo ikke på nett og får da heller ikke lasta ned program for videre rens av maskinen.

Det eneste som funker mot internett nå er windows oppdatering)

Lenke til kommentar

quote name='kig' post='11684391' date='30/07-2008 : 00:06']Ja har prøvd uten krypetering, som nevt tidligere - med samme resultat.

Kabel funker heller ikke. Dvs får beskjed om at er oppkoplet, men kommer meg ikke på internett.

I dag har jeg vel svaret hva som er galt med denne bærbare , som ikke har vært mye brukt i sommer, etter at probl starta.

Kjørte viruskontroll med Norman, og fikk isolert bobax.

Hva gjør jeg så? Jeg kommer meg jo ikke på nett og får da heller ikke lasta ned program for videre rens av maskinen.

Det eneste som funker mot internett nå er windows oppdatering.

Endret av kig
Lenke til kommentar

Vista & XP sp2&3 winsockfix

TCP/IP stack Winsock settings in Windows Vista may get corrupted, causing errors and problems with Internet connectivity. Corrupt Winsock or Windows sockets configuration can be due to a lot of reasons such as installation of a networking software, or due to virus, trojan or malware infection, or sometime even due to disinfection of spyware by security software.

When Winsock corrupts, the networking errors that you may face include unable to surf the Internet with “Page cannot be displayed” error message in Internet Explorer or AOL even though the DSL/ADSL/cable Internet connection is connected. Sometimes, Windows Firewall/Internet Connection Sharing (ICS) service is terminated as well.

To repair and reset the Windows Vista

1. Click on Start button.

2. Type Cmd in the Start Search text box.

3. Press Ctrl-Shift-Enter keyboard shortcut to run Command Prompt as Administrator. Allow elevation request.

4. Type netsh winsock reset in the Command Prompt shell, and then press the Enter key.

5. Restart the computer.

What netsh winsock reset command does are it resets Winsock Catalog to a clean state or default configuration. It removes all Winsock LSP (Layered Service Providers) previously installed, including the potential malfunctioned LSP that causes loss of network packets transmission failure. So all previously-installed LSPs must be reinstalled. This command does not affect Winsock Name Space Provider entries.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar
Vista & XP sp2&3 winsockfix

TCP/IP stack Winsock settings in Windows Vista may get corrupted, causing errors and problems with Internet connectivity. Corrupt Winsock or Windows sockets configuration can be due to a lot of reasons such as installation of a networking software, or due to virus, trojan or malware infection, or sometime even due to disinfection of spyware by security software.

When Winsock corrupts, the networking errors that you may face include unable to surf the Internet with “Page cannot be displayed” error message in Internet Explorer or AOL even though the DSL/ADSL/cable Internet connection is connected. Sometimes, Windows Firewall/Internet Connection Sharing (ICS) service is terminated as well.

To repair and reset the Windows Vista

1. Click on Start button.

2. Type Cmd in the Start Search text box.

3. Press Ctrl-Shift-Enter keyboard shortcut to run Command Prompt as Administrator. Allow elevation request.

4. Type netsh winsock reset in the Command Prompt shell, and then press the Enter key.

5. Restart the computer.

What netsh winsock reset command does are it resets Winsock Catalog to a clean state or default configuration. It removes all Winsock LSP (Layered Service Providers) previously installed, including the potential malfunctioned LSP that causes loss of network packets transmission failure. So all previously-installed LSPs must be reinstalled. This command does not affect Winsock Name Space Provider entries.

jeg begynne rå bli litt paranoid pga denne trojaner. Kan ikke koble trådløst, heller ikke på maskina jeg sitter på nå (noen bruker hele båndbredda?)

Kan jeg stole på denne "oppskrifta? Noen andre som kan si noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...