christian1986 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Har fått refundert penger for mitt forrige grafikkort, 7800GT, og lurer derfor på hvilke av de skjermkortene nevnt over jeg bør velge. Skal bruke maskinen til å vise fullHD materiale, så at det takler det er et must. Men, er 8800GT verdt mellomlegget, og hvilke er mest like i ytelsen det forrige hadde? Supert med noen tanker om det:)! Endret 28. juli 2008 av christian1986 Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) utav de nevnte kortene du har oppgitt kommer de i denne rekkefølgen 8600GT <- dårligst, bygger på "eldre" teknologi (G80-kjerne tror jeg). 9600GT <- bruker G92-kjernen, nesten likt 8800GT men litt dårligere. 8800GT <- best av de tre! G92-kjerne. men du har ikke vurdert ATi sine 4850 og 4870..? Endret 28. juli 2008 av »frodo Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) utav de nevnte kortene du har oppgitt kommer de i denne rekkefølgen 8600GT <- dårligst, bygger på "eldre" teknologi (G80-kjerne tror jeg). 9600GT <- bruker G92-kjernen, nesten likt 8800GT men litt dårligere. 8800GT <- best av de tre! G92-kjerne. men du har ikke vurdert ATi sine 4850 og 4870..? Ahh, oki! Nei, har egentlig ikke vurdert de, har aldri tilhørt den "leiren". Men tanken er at jeg skal ha passiv kjøler, så er åpen for forslag:)! Har ellers sett på disse to: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=349840 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347314 Om valget blir en av disse, hvilke vil da være best med tanke på at jeg skal bruke det på en full HD skjerm? Endret 28. juli 2008 av christian1986 Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 utav de nevnte kortene du har oppgitt kommer de i denne rekkefølgen 8600GT <- dårligst, bygger på "eldre" teknologi (G80-kjerne tror jeg). 9600GT <- bruker G92-kjernen, nesten likt 8800GT men litt dårligere. 8800GT <- best av de tre! G92-kjerne. men du har ikke vurdert ATi sine 4850 og 4870..? Ahh, oki! Nei, har egentlig ikke vurdert de, har aldri tilhørt den "leiren". Men tanken er at jeg skal ha passiv kjøler, så er åpen for forslag:)! Har ellers sett på disse to: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=349840 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347314 Om valget blir en av disse, hvilke vil da være best med tanke på at jeg skal bruke det på en full HD skjerm? Alternativ 2 er jo ikke ustyrt med passivt kjøiling? Hørt at ATI skal være bedre enn NVIDIA på HD visningen, men uansett så vil du ikke få noen bra skjermkort med passiv kjøling. Dagens mid-end++ skjermkort er så kraftige og varme at du stort sett ikke får dem med passivt kjøling. Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Alternativ 2 er jo ikke ustyrt med passivt kjøiling?Hørt at ATI skal være bedre enn NVIDIA på HD visningen, men uansett så vil du ikke få noen bra skjermkort med passiv kjøling. Dagens mid-end++ skjermkort er så kraftige og varme at du stort sett ikke får dem med passivt kjøling. Enig der, det beste kortet du får med passiv kjøling akkurat nå er vel egentlig nettopp det Asus-kortet han linker til (9600GT). Men har hørt at 4850 kommer med passiv kjøling snart, og da vil dette være et bedre alternativ! Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 utav de nevnte kortene du har oppgitt kommer de i denne rekkefølgen 8600GT <- dårligst, bygger på "eldre" teknologi (G80-kjerne tror jeg). 9600GT <- bruker G92-kjernen, nesten likt 8800GT men litt dårligere. 8800GT <- best av de tre! G92-kjerne. men du har ikke vurdert ATi sine 4850 og 4870..? Ahh, oki! Nei, har egentlig ikke vurdert de, har aldri tilhørt den "leiren". Men tanken er at jeg skal ha passiv kjøler, så er åpen for forslag:)! Har ellers sett på disse to: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=349840 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347314 Om valget blir en av disse, hvilke vil da være best med tanke på at jeg skal bruke det på en full HD skjerm? Alternativ 2 er jo ikke ustyrt med passivt kjøiling? Hørt at ATI skal være bedre enn NVIDIA på HD visningen, men uansett så vil du ikke få noen bra skjermkort med passiv kjøling. Dagens mid-end++ skjermkort er så kraftige og varme at du stort sett ikke får dem med passivt kjøling. Stemmer det, at det er en vifte på MSI, men kortet skal være veldig stille leste jeg, så ser ikke på det som et problem. Årsaken til at det må være passivt er at pcen skal brukes i stuen, og damen tåler ikke støy i utgangspunktet;)... Skal heller ikke bruke det til å spille de råeste spillene, da tiden ikke lengre strekker til. Men, har 512 vs 1024 MB ram noe å si når jeg skal vise det i full HD? Er det verdt mellomlegget? Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg har viftestyring som styrer 6 vifter på pcen min og med mitt 4870 med vifta på 26% idle og 35% load så er den vanvittig stille. Men ang. 512mb vs 1gb så har det nærmest ingenting å si i HD film. 1GB er merkbart på høye oppløsninger i spill. Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg har viftestyring som styrer 6 vifter på pcen min og med mitt 4870 med vifta på 26% idle og 35% load så er den vanvittig stille. Men ang. 512mb vs 1gb så har det nærmest ingenting å si i HD film. 1GB er merkbart på høye oppløsninger i spill. Men, vil jeg da ha fordel av det, om jeg spiller spill på maks oppløsning som ikke er av de nyeste(tenker ikke på å spille Crysis liksom)? Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg har viftestyring som styrer 6 vifter på pcen min og med mitt 4870 med vifta på 26% idle og 35% load så er den vanvittig stille. Men ang. 512mb vs 1gb så har det nærmest ingenting å si i HD film. 1GB er merkbart på høye oppløsninger i spill. Men, vil jeg da ha fordel av det, om jeg spiller spill på maks oppløsning som ikke er av de nyeste(tenker ikke på å spille Crysis liksom)? men hvor stor oppløsning takler skjermen din?? Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg har viftestyring som styrer 6 vifter på pcen min og med mitt 4870 med vifta på 26% idle og 35% load så er den vanvittig stille. Men ang. 512mb vs 1gb så har det nærmest ingenting å si i HD film. 1GB er merkbart på høye oppløsninger i spill. Men, vil jeg da ha fordel av det, om jeg spiller spill på maks oppløsning som ikke er av de nyeste(tenker ikke på å spille Crysis liksom)? men hvor stor oppløsning takler skjermen din?? Den tar 1920*1080. Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 da kan det vel kanske være greit med 1GB, men er litt usikker egentlig.. prøvd å finne noen tester av 1gb mot 512mb! Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 da kan det vel kanske være greit med 1GB, men er litt usikker egentlig.. prøvd å finne noen tester av 1gb mot 512mb! Ser at det egentlig ikke spiller særlig stor rolle på kort i denne klassen... Men når jeg skal bruke det via HDMI, hvilke kort bør jeg gå for da? Tenker da på om det er mulig å få lyden med inn, slik at det bare blir en kabel opp til flatskjermen. Noen tanker om det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå