hansbt Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Heisann. Driver og forsker på vifter og slikt. Der ser jeg at enkelte vifter (spesielt Papst) har molex-kontakt. Hva iallverden er det? Og er det en fordel. Har funnet et Enermax vifte som ikke har det men er regulerbar motstand(67m³/t, 14-32 dB). Den synes jeg virker interessant, men har jo ingen av de derre Molex-kontaktene. Burde jeg gå for den? Venter spent på svar. Mvh hansbt Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 en molex kontakt kan være enten "hun" eller "han". Han kontakten har pinner som stikker ut (jmf analogien tissefant-->"han") De hvite fire-pins kontaktene som er på strømforsyningen er molex kontakter. De inneholder som du vet fire pinner der to er jord (GRD, 0V) og de andre to er henholdsvis +12V og +5V. Når microplex og andre skriver at papst viften har molex kontakt, betyr dette ganske enkelt at du uten lodding, sukkerbiter (an other story...) og trøbbel kan koble disse på allerede eksisterende kontakter inni kabinettet. En fordel med de pluggene som er festet på papst viftene er at du kan ta strøm til vifta uten at du mister kontakter fra strømforsyningen. De kobles ganske enkelt i serie med f.eks en kontakt som går til harddisken. DrErling Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 på enermax følger det med molex skjøtekabel. Lenke til kommentar
hansbt Skrevet 17. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2003 Hei igjen. Dere skal ha så mange slags takk. Dette fører til at jeg holder en knapp på Enermax vifta da den er ganske så flexibel. Grunnen til at jegspør om dette er at jeg er ute etter et relativt stillegående system som ikke skal lide under nettop dette. Dette fordrer at jeg velger de mest stille gående viftene osv. Mange takk for konstruktive innspill. Mvh hansbt Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Strengt tatt er Molex en fabrikant av koblingsmateriell. Det som mange kaller "molexkontakt" i PCen er egentlig bare en variant de (og andre) lager: http://www.molex.com/ Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Strengt tatt er Molex en fabrikant av koblingsmateriell. Det som mange kaller "molexkontakt" i PCen er egentlig bare en variant de (og andre) lager: http://www.molex.com/ Du er ikke bare et grunnstoff, you rock my world! Jeg trodde faktisk at molex var bare èn kontakt, men, men, man lærer hele livet. "surfe molex!" Dr3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå