Gå til innhold

Problemer med NitroTracker til DS

mp_man

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig kjøpt meg M3 DS real kort med Rumble/RAM som ekstra til GBA slotten. All homebrew fungerer, men problemet mitt er at jeg ikke får loadet samples i Nitrotracker hombrewprogrammet. Alle filene har vært .wav som den skal støtte. Men jeg finner det bare ikke inne på nitro tracker. Noen som vet hva jeg gjør galt.

Link til hombrew programmet:

http://nitrotracker.tobw.net/

Står at jeg må DLDI patche det når jeg innstallerer, men det fungerer på m3 uten så jeg vet ikke om det er det som trengs. Står fryktelig lite om hvordan man patcher også. Hvis det er patchingen som er grunnen, kan noen fortelle meg hvordan man gjør det?

Takker for svar, nitrotracker virker syykt kult, hadde jeg bare hatt samples til det :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hm.. det du må gjøre er å slette homebrewen fordi det er ulovlig :thumbup: !

vel, ehm det er jo gratis og laste ned og laget av en privatperson, ser ikke akkurat hvorfor jeg ikke skal ha lov til å bruke det.. Men det er vel noe ufattelig teite lover om dette også anntar jeg. DS'en kan så mye mer enn bare spill.

Lenke til kommentar
homebrew er ulovlig pga du lett kan bruke det til å flashe dsen, og du også like lett kan "injecte" spill..

ja,nå tenker du generelt homebrews da, dette er et trackerprogram(musikkprogram) i hånholdt version... Ikke noe fy med det.

Lenke til kommentar

Ulovlig? Ifølge Nintendo: Ja. Nintendo liker ikke at noen tukler med produktene dems. Dette bryter garantien etc.

Ifølge norsk lov: Ikke ulovlig. Sålenge man holder seg til homebrew og ikke spill som er beskyttet av opphavsrett. :yes:

Selvfølgelig kan folk rette meg hvis jeg tar feil :)

Endret av BooBass
Lenke til kommentar
nei, men homebrew er homebrew=Þ så ulovlig er det, skal ikke si noe moralsk galt om det.

Homebrews i seg selv er ikke ulovlig, men roms er.. Hvis jeg utvikler et program til pc, så er jo det et "homebrew" pga. det er "hjemmelagd"..

På sony delen av forumet så er det jo en STOR tråd om hvordan du HACKER psp og hvordan du bruker homebrews.. Så hvorfor skal man ikke kunne diskutere det på nintendo delen også?

Så lenge han ikke begir seg ut på ulovligheter(piratkopier), så ser ikke jeg problemet. Forumet følger tross alt norsk lov(afaik?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...