Gå til innhold

[Løst]memory stick slettet alt jeg hadde!

Anbefalte innlegg

hei!

jeg kjøpte en memory stick pro duo 16gb i kina til min psp, og skulle legge alt jeg hadde til overs på harddisken på den, siden den hadde så mye plass. men så oppdager jeg at etter jeg har lagt over alt sammen så hadde memory sticken gjort om alle "file extension" på filene til noe annet og ga mapper navn som dette "ú▒eqÅ╬²é.ä»" og "╣áç²7

.Ø=Å" og ga alle filene forskjellige fil typer på alle filene med et rart etternavn med masse rare tegn. det forandret også filstørrelsen til flere hundre gb!

hva er det som har kjedd!? hjelp! :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Wow må inrømme og si det dere hørtes veldig spessielt ut. Kjøpte du memory stikken i en butikk eller på et gate hjørne? som du sikkert vet så er kina stappfult av pirat kopier? selv i mange butikker så selger de pirat kopier. husker jeg skulle kjøpe ting i korea når jeg var der men selv de tingene i butikken var ofte piratkopier.

Det som kan ha skjedd var at det lå et program innpå memory sticken du kjøpte som startet når den ble satt inn i pc-en. formaterte du den før du startet og bruke den?

Lenke til kommentar

ja, jeg kjøpte den på et massemarked eid av en fyr som leide folk til å selge tingene for han. men den så veldig veldig ekte ut! og fikk prøve den før jeg kjøpte den. ja jeg formaterte den på psp før jeg startet å bruke den....

Lenke til kommentar

Min kina type MP3 spiller dumper samme sak.

Om jeg ikke tar helt feil er det noe bugs i software som gjør det og den prøver å skrive kinesisk.

Og siden våre vestlige OS sjelden støtter slikt fullt ut så får du som oftest merkelige filnavn, er i allefall min teori har ikke hatt lignende problemer med saker som er tilpasset det vestlige markedet.

Men i ditt tilfelle var det merkelig at en minnebrikke har begynt å krangle, da må det være noe rart i styrekretsen for brikken...

Lenke til kommentar

ja! kansje det! det var en god teori :thumbup: hvet du om det finnes noe som kan rette på den feilen? burde jeg bare levere den tilbake? så det er altså ingen feil men bare det at den er beregnet for det kinesiske markedet da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det er fult mulig det. For kina har jo et gigantisk marked kan godt hende det er blitt skrevet egne programmer kun for det markedet, for det er ikke alle kinesere som kan engelsk men kun kinesisk. Du kan jo alltids prøve og returnere den. Mye i kina ser utrolig ekte ut, du kan få vesker som ser knall like ut de ekte, så du det ekke så lett og se forskjell på sånne ting. Jeg fikk printet opp en t skjorte når jeg var i korea for 30 kr, var søren meg bedre kvalitet enn de jeg kjøper i norge til 200.

Lenke til kommentar

hvordan kan jeg få installert det? fint om du kunne sende en link eller noe sånt :new_woot:

det er nesten ingen kinesere som kan engelsk, og de som kan klarer ikke å si "R" så det blir "ÆL" eller "L"

men back til topic, finnes det noe som kan gjøre at alt kommer tilbake, et gjennopretelses program eller slikt?

Lenke til kommentar

Beskrivelsen av filnavnene tyder på at bl.a. filalokeringstabellen på minnepinnen feiler. Dette kan også gjelde øvrige områder på minnebpinnen. Det kan forårsakes av skader eller produksjonsfeil (evt. dårlig kvalitet)på minnepinnen. Minnepinnen holder ganske enkelt ikke på informasjonen som lagres på den.

Som andre allerede har påpekt. Det finnes mange kopiprodukter til salgs i Kina. De kan til forveksling ligne originalprukter av utseende. Kvaliteten derimot ... (Også på Ebay selges det kopiprodukter av kjente merkevarer).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
hvordan kan jeg få installert det? fint om du kunne sende en link eller noe sånt :new_woot:

det er nesten ingen kinesere som kan engelsk, og de som kan klarer ikke å si "R" så det blir "ÆL" eller "L"

men back til topic, finnes det noe som kan gjøre at alt kommer tilbake, et gjennopretelses program eller slikt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Må si gratulerer da for at du fikk både pengene tilbake og et sett ipod høytalere, er alltid gøy og få litt ekstra gaver syns jeg.

lykke til videre med et annet minnekort om du skal ha det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...