Gå til innhold

19 CRT???

Cycl0ps

Anbefalte innlegg

Hadde tenkt meg en ny skjem snart. Så hva ville dere anbefalt meg?

Ikke mer en 2500kr. Hadde jeg tenkt. Det er det jeg kan bruke liksom.

Jeg så på denne skjermen:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...23&GrpID=6&s=pl

Men jeg vet ikke.. Skal bruke den til spill, spill og film.

Og noe som er godt og se på. Så flatt som mulig er jo kjempe flott. Skulle hatt en trinitron eller noe lignende. Hadde vært helt konge. Men man får vel ikke det til under 3k.

Men hva kan dere anbefale meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. Ok. Men jeg tenkte på Hyundai Monitor 19" TCO95 DynaFlat-X 30-110kHz 1600x1200 @ 85Hz Silver/Black fra psdata. Den er vel ok eller? Hvilke burde jeg velge?

Samsung

Hyundai Monitor 19" TCO95 DynaFlat-X 30-110kHz 1600x1200 @ 85Hz Silver/Black

eller

Hyundai Monitor 19" TCO99 30-107KHz 1600x1200/85Hz Imagequest

Hvilke?

Lenke til kommentar
Hadde tenkt meg en ny skjem snart. Så hva ville dere anbefalt meg?

Ikke mer en 2500kr. Hadde jeg tenkt. Det er det jeg kan bruke liksom.

Jeg så på denne skjermen:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...23&GrpID=6&s=pl

Men jeg vet ikke.. Skal bruke den til spill, spill og film.

Og noe som er godt og se på. Så flatt som mulig er jo kjempe flott. Skulle hatt en trinitron eller noe lignende. Hadde vært helt konge. Men man får vel ikke det til under 3k.

Men hva kan dere anbefale meg?

Denne skjermen veier 19 gram... Ville nok ikke hatt den. :D

Lenke til kommentar

Ja jeg (og mange kammerater) har selv den Hundai skjermen. og jeg (og alle de andre) er kjempefornøyde.

Det eneste jeg har å si på den er at jeg har en liten pipelyd når skjermen ikke får noen signaler fra pcen :-? mulig dette bare er noe hos meg.

men med den skjermen får du 100% garangtert mye for pengene...

Lenke til kommentar

selvfølgelig er det forskjeller på en skjerm til 5000kr og en til 1700kr.

Men jeg har sammenlignet min 19tommer med 3andre 19tommere og synes min har best bilde. en IBM, en Targa og en compaq og min hadde desidert best kvalitet på bildet.

Lenke til kommentar
En kamerat kjøpte en slik hyundai skjerm, og er ikke fornøyd. Fargene er skikklig blasse, han har prøvd å fikse det, men når vi sammenligna min (Iyama :D ) og hans var det SERIØSE forskjeller.

Om dere ikke evner hindre en slik "blasshet" på denne skjermen, er det fremdeles ikke skjermen det står på. Da sitter svakheten utenfor skjermen...

Lenke til kommentar

Det skal da ikke være så himla heite forskjeller i farger da. Han har forresten den black/silver skjermen. Og Iiyamaen koster ikke 5K men 3,5K

Jeg var ikke med å stilte inn skjermen, men er det slik at en som har drevet med data i mange år ikke klarer å stille inn en skjerm, så er det skjermen som er ALT for innviklet (Ikke bra) eller så er den dårlig (Heller ikke bra) men kjøp deg samsung du, mer tro det enn Hyundai.

Edit: Så ikke innlegget før jeg postet dette.

Lenke til kommentar
Hmm.. Ok. Men jeg tenkte på Hyundai Monitor 19" TCO95 DynaFlat-X 30-110kHz 1600x1200 @ 85Hz Silver/Black fra psdata. Den er vel ok eller? Hvilke burde jeg velge?

Samsung  

Hyundai Monitor 19" TCO95 DynaFlat-X 30-110kHz 1600x1200 @ 85Hz Silver/Black

eller

Hyundai Monitor 19" TCO99 30-107KHz 1600x1200/85Hz Imagequest

Hvilke?

Sitter med begge to foran meg nå, kjørt twin-view på samme instillinger og er ganske fornøyd med BEGGE to. Pluss at en kamerat av meg har den silver/black versionen og broren min har den TCO99. Jeg, personlig, synes at TCO99 skjermen ser finest ut, men det er opp til hver enkelt å vurdere. Kanskje litt bedre kvalitet på knappene på skjermen også?

Vil anbefale disse skjermene. Ikke vits å betale mer enn 2000/2500 for 19" crt lengere. Da ville jeg heller kjøpt LCD

Lenke til kommentar
Ikke vits å betale mer enn 2000/2500 for 19" crt lengere. Da ville jeg heller kjøpt LCD

Så du mener at en slik Hyundai er på høyde med "dyrere" Sony og Eizo skjermer?

Dette må være noe av det mest usanne jeg har hørt denne uken.

Jeg tror ikke at du har testet en skjerm over 2000kr, siden du kan uttale deg så useriøst. Å bruke en slik "billigskjerm" er helt greit, til du har testet en litt dyrere kvalitetsskjerm. Har selv en slik"dyr" skjerm(Sony), som du IKKE anbefaler andre å kjøpe. Jeg sier bare: Prøv det!!!

Lenke til kommentar

Ja ok så hvilke skjerm anbvefaler dere? Ikke den som er black silver??? HUH!!

Forskjellen mellom toc god kjenningene på skjermene er at den er ikke bare grå men også sort. .....

Så hvilke av dem, dere skriver så utydelig..? :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...