Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Har du erfaring med sovesofa?

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal flytte inn i ny leilighet, og har lyst til å kombinere sofaen med mulighet for gjesteseng.

Har ikke plass til 2+3 seter, og da passer det ypperlig med en 3 seter med en slik "sjeslong"...

Denne har jeg sett på IKEA: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50125719

- ser kanskje litt "flat" ut å sitte i...?

Og fant en på Bohus som heter "Metro 3s" (desverre virket ikke bohus siden nå så fikk ikke lagt link til den her)

- Noen som har en av disse, har prøvd en av disse eller kjenner en/ei som har en av disse og kunne delt litt erfaring?

Først av alt er jeg ute etter en god sofa som er behagelig å sitte i. Senga vil ikke bli brukt ofte, men er greit å ha det som et alternativ.

- Kan sovesofa konkurrere med komfort kontra en "vanlig" sofa?

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar:=)

Synes den så veldig behagelig å sitte i å!

Men prisen var noe høyere enn hva jeg har satt som "sofa-budsjett", men alltid bra med tips og forslag til hvilken sofa man skal velge!

Håper andre har erfaring med sovesofan jeg nevnte fra ikea?

Lenke til kommentar

Jo, bare hyggelig :)

Uansett, prøv å hold deg unna en hvit sofa med mindre du er fryktelig glad i å vaske... Vi kjøpte det hvite trekket til Ektorp (noe som ser pent ut, og står i stil til resten av møblene våre), men vi holder på å vaske oss i hjel. Har kjøpt 3 hvite pledd vi bruker til å sitte på, de går i vaskemaskinen minst en gang i uka dersom vi skal holde den helt flekkfri.

Lenke til kommentar

Har jobbet i Bohus i et par år og montert en del Metro, er et år siden jeg ga meg nå men mener å huske at de var ganske gode å både ligge og sitte i. Men fullgode alternativer til sinnsykt god sofa og sinnsykt god seng er de jo ikke ;) Uansett så er sovesofaene blitt veldig gode de siste årene, kan godt brukes til vanlig sofa. Armlenene på Metro er harde, så skal du ligge med hodet på de må du ha puter.

Anbefaler forresten Metro 3+s (den med sjeselong), det er greit å sitte i sjeselongen, man har lagringsplass inni sjeselongen, sofaen kan enkelt speilvendes om nødvendig, og viktigst (for meg som leverte disse;)): De er mye lettere da de kommer i 2 deler! En ren 3-seter er alvorlig tung, og du vil angre den dagen du skal flytte (og den dagen du henter den om du ikke får den levert)

Hadde jeg flyttet i hus der jeg tenkte da jeg jobbet i Bohus, hadde jeg kjøpt en sånn. Flere av oss som monterte som kjøpte sånne faktisk, det er kanskje et bra tegn? :p Uansett må du prøvesitte og prøveligge de, å se på nettet funker ikke.

Edit: Og hvis du vil ha MEtro 3+s inn på et smalt rom, kan du ta av ene armlenet, om du kjøper sofaen ser du hvilket (det uten ben)

Edit igjen: Var innom på bohus.no og så at de kaller den vi kalte 3+s for 3s m/divan, evt bare 3s.

Endret av knetrom
Lenke til kommentar

Knetrom: Takk for bra innlegg!

Høres ut som denne Metro sovesova med sjeslong er både allsidig, og ikke så gal å sitte i heller!

Og at en kan flytte sjeslongen fra høyre/venstre passer bra hvis man skulle flytte...

Da får jeg ta en tur å prøvesitte endel av disse sofesofaene og "måle" de mot vanlige sofaer med sjeslong, for å se om sittekomforten er veldig forskjellig. Sofekomforten teller egentlig lite, da jeg ikke selv skal sove på denne, men kjekt å kunne ha en ekstra sengeplass hvis man skulle få besøk så de slipper å ligge på gulvet:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...