Gå til innhold

Kjøpe objektiv i Los Angeles, mulig for gode priser?

Anbefalte innlegg

Har en venninne som nå reiser til Statene, og da Los Angeles. Tenkte i den forbindelse å kjøpe meg en nytt objektiv til mitt nikon D70,og lurer derfor på om der er mulighet for å kunne gjøre noen gode kjøp med hensyn til pris.

Tenkte i all hovedsak på Nikkor 16-85mm VR og muligens ett 70-300mm.

Så er der noen som vet hvor jeg kan sjekke opp prisene, og om der er noen gode fotobutikker i LA?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samy's Camera.

Kjempesvær butikk i flere etasjer med det meste innen foto.

Priser? Med dagens dollarkurs kan det være penger å spare.

Selv kjøpte jeg en Canon EF 70-200mm f2.8L IS USM. Her hjemme koster den tett oppunder 15.000 kroner. I LA betalte jeg drøyt 9.000,-.

Samy's Camera

Lenke til kommentar

Samy's er en kul butikk. Elendig service og ikke spesielt gode priser (sammenlignet med B&H etc), men verdt besøket. Er eneste fotobutikken jeg har sett med Valet parkering....

Prisene i nettbutikken er ikke prisen man får over disk om man ikke pruter da..

Endret av fleric
Lenke til kommentar

Jeg sjekket masse rundt, var på utkikk etter Nikon utstyr. La inn spørsmål på amerikanske forum mm., og fikk aldri noe bedre forslag enn Samy's. Virket som veldig mange bestillte fra B&H. Bor man i California slipper man jo også Tax på varer fra NY. Prisene på Samy's er en del høyere + at man får 8-9% på toppen i Tax...

Har ikke testet selv, men det å bestille til et hotell e.l. virker for meg som et sjansespill.. Du kan jo banne på at varene blir forsinket e.l. Beste er selvfølgelig om man fant seg en venn der borte.... og fikk bestillt godsakene på forhånd.

Og "vostok". Jeg var i SFO, LA og Vegas i fjor og brukte mye tid på å finne gode buikker uten spesielt hell... Blir nok en tur igjen om ikke altfor lenge så folk får poste det dem kommer over av gode butikker.

Endret av fleric
Lenke til kommentar
Kan det være et alternativ å bestille i en nettbutikk og få det levert til hotellet? Noen som har erfaringer med det?

(Er ute etter omtrent samme som trådstarter, men skal til San Francisco.)

Jeg gjorde dette når jeg var i Miami en snartur i vinter. Vanskelig å finne nettbutikker i statene som tilbyr levering til hoteller ol. (hvertfall hvis en vil gjøre opp med kredittkort). Fant en butikk i New York som heter 17th street photo, og de hadde tilbud om dette. Prismessig var det ikke stor forskjell sammenlignet med B&H photo eller Adorama, og servicen var god. Siden jeg skulle bare bo fire netter på hotell i Miami, bestilte jeg overnight delivery for å være sikker på at jeg fikk optikken i tide. Bestilte kvelden før avreise, og kvelden etter ventet det en pakke på meg i resepsjonen på hotellet jeg skulle bo på. Det hører med til historien at jeg greide å oppgi feil e-postadresse i bestillingen, og fikk dermed ingen ordrebekreftelse. Må innrømme at jeg var temmelig usikker på om at jeg skulle få varene.. :cry:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Samy's er en kul butikk. Elendig service og ikke spesielt gode priser (sammenlignet med B&H etc), men verdt besøket.

Elendig service kjenner jeg meg ikke igjen i. Prisene er kanskje ikke de beste om man sammeligner hele USA, men i forhold til norske priser, kan man ikke klage. ;)

Var der første gang i 2005, og havnet i en lang prat med en av selgerne. To år etter var vi innom igjen, og ble gjenkjent av samme selger. Praten ble da enda lenger. :)

Geir

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...