Gå til innhold

Innkjøp av ny PC! Multicom Kunshan m570+

Anbefalte innlegg

Men samme det! Det er godt mulig egentlig p9500 hadde fungert supert, men så tenkte jeg: Pokker heller, og endret ordren (prosessoren) til T9600 2,8ghz 6mb cache, 35 watt. Da skulle jeg vel være noen lunde trygg... Og ikke nok med det, multicom ringte meg idag og sa i fra om problemer med leveringen av 9800 gt kortet og lurte på om jeg ville ha 8800 gtx i stedet. Jeg vet noen tester har vist at 9800 hakket bedre, og at det kanskje er noen artige ekstrafunksjoner som medfølger, men gtx kortet er nok mer enn bra nok en stund framover for min del.

Så da har man endelig bestemt seg:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare at det er dyrere :/. Hvis de hadde ringt meg og spurt meg om det ville jeg ønsket lik pris som 9800 GT og kanskje billigere og, med tanke på at vi har fått beskjed om at de skal få den inn og har egentlig bare utsatt tiden på når vi "kan" få PCen. De har ikke ringt meg enda though :/

Lenke til kommentar

9800m GT skal være identisk med 8800m GTX, alle tester jeg har sett er forskjellen minimal (noen steder er 9800m gt marginalt raskere, andre steder 8800m gtx raskere), hw-messig er de veldig like, helt ærlig lurer jeg på om kun en annen bios skiller de. Om du slipper å betale mer for 8800m gtx så er jo valget enkelt mener jeg ;)

Lenke til kommentar

de ringte til meg flere ganger! men jeg tok ikke opp tlf.. så sendte de mail om leveringsprobler, og fikk skiftet til 8800mGTX jeg også, uten ekstra kr. Bra service fra multicom, i tillegg satte han en prioritering på orderen min :D sa at vanlig tar produksjonen ca fra 7 til 10 dager.

Lenke til kommentar

jeg fikk den i 8 aug. Funker bra, ikke så mye støy, men man hører godt når man spiller. heldigvis merker man nesten IKKE noe til varme da. da dette var plagsomt på min forrige bærbar.

får 9936 poeng i 3dmark06. er godt fornøyd med ytelsen, ikke noe å klage på der, funker drit bra med 4 gb ram og vista X64 :D

Lenke til kommentar

den bråker ikke så mye nei, men hender av og til at de begynner å snurre rundt 4-8 sec kansje, også slukner det. egentlig man merker ikke noe, så lenge det er litt bråk rundt deg ( når f.eks. tven er på, folk prater rundt deg)

(PS spiller farcry, alt på very high, 1440X oppløsning,

Frames, Time (ms), Min, Max, Avg

6890, 60000, 99, 143, 114.833

EDIT: glemte å nevne at det finnes egen knapp på bærbar for skifting mellom "silent mode" og "normal mode" dvs. enkel viftestyring

Endret av hproslan
Lenke til kommentar
den bråker ikke så mye nei, men hender av og til at de begynner å snurre rundt 4-8 sec kansje, også slukner det. egentlig man merker ikke noe, så lenge det er litt bråk rundt deg ( når f.eks. tven er på, folk prater rundt deg)

(PS spiller farcry, alt på very high, 1440X oppløsning,

Frames, Time (ms), Min, Max, Avg

6890, 60000, 99, 143, 114.833

EDIT: glemte å nevne at det finnes egen knapp på bærbar for skifting mellom "silent mode" og "normal mode" dvs. enkel viftestyring

Hva skjer når du går til silent mode, klokkes prosessor eller GPU ned? Er jo litt påfallende at de trenger en slik knapp. Har ekstremt lyst på maskinen som erstatning for min XPS 1730, men jeg bekymres av støyvolum og irriteres over at de har nettutgang på høyre side.. av alle steder.

Lenke til kommentar

det står at "perfomance" går ned. på cpu ser jeg at volten går ned også, fra 1,3 til 1,1. Er ralativt stille, du hører den, men du bryr deg lite. hvis man er helt ekstrem det med støy, kan man bli skuffet. Men den blir svært lite varm!

Endret av hproslan
Lenke til kommentar

JAAAA! Da har jeg vært å hentet monsteret på posten! Men desverre får jeg ikke OS'et før mandag da jeg begynner på skola. Sparte litt penger på det. Får Vista ultimate og Office enterprise til den nette sum av 170,- Så da er det verdt å vente noen få dager ekstra.

Men det jeg kan si om den så langt er at den er dritlekker, og at den er veldig, veldig godt bygd. Tastene lager litt lyd, men jeg er, kjempe fornøyd med byggekvalitet og utseende, og størrelse + tyngden. Håper bare alt fungerer når jeg får lagt inn os'et!

Endret av bowardsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...