MrBBs Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Hei. Har nylig kjøpt 2gb Dominator 8500 (1066mhz) CL5 ram, men i everest viser det både 400 og 533 mhz (800 og 1066mhz ddr) kas er rett? har klokket i tilleg, da snakker vi om FSB, veit ikkje om det er noke som eg må ta av slik at rammen følger FSB ilag med cpu. Så, eit anna prog til å sjekke dette? prøvd CPU-Z, men der kommer ikkje rammen opp. noken tips? Mulig at eg må disable noke i bios til å få ram til å følge fsb? Har eit Asus P5Q Delux, vist det kan hjelpe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Fulgte det ikke med noen programmer til dette hovedkortet? til mitt hovedkort så fulgte det med programmer for og overvåke tempraturer, vifte hastigheter, volt, cpu og ram hastigheter. Vis du setter inn cd-en så kanskje det ligger et program der spessielt for ditt hovedkort. Høres jo ut som en ganske Asus P5Q Delux er et ganske fancy kort som burde ha sånne ting. VIs ikke så kan du gå til Asus sin hjemmeside kanskje de har noe program der. Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Asus O5Q Skal sjekke no ^^, Men er det noke eg må ta av/ disable i bios når eg også skal klokke ram via FSB? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 ja du må mest sannsynlig sette den til manuelt de fleste bioser har en sperre som står på auto eller ferdig innstilt. Men bare setter du den til manuelt kan du endre så mye du vil i bios Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå