Gå til innhold

Hva er ditt siste ønske?

Anbefalte innlegg

Satt nettop og leste en artikkel i dagbladet om en liten gutt med blodkreft, som ønsket å: kjøre Ferrari og Porsche. Besøke en brannstasjon. Holde en piratfest for venner. Og det han ønsket mest var å gifte seg med besteveninnen sin.

Så jeg begynte å tenke: Er det ikke mange ting jeg kunne gjort i livet, men som jeg ikke gjør? Hvis jeg hadde fått beskjed om at døden var nær, hva ville jeg gjort da? Hva ville dere gjort? Hadde dere hatt noen siste ønsker, og hva hadde vært mest viktig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har en våt drøm om å dø litt slik dinosaurene gjorde

tanken på å sitte og se en gigantisk (så stor at hele jorden vil knuses til små biter), brennende asteroide komme mot jorden, og vite at om få sekunder vil alt det verdiløse livet på jorden være utslettet

en helt fantstisk frigjørende tanke

Lenke til kommentar
Så jeg begynte å tenke: Er det ikke mange ting jeg kunne gjort i livet, men som jeg ikke gjør? Hvis jeg hadde fått beskjed om at døden var nær, hva ville jeg gjort da? Hva ville dere gjort? Hadde dere hatt noen siste ønsker, og hva hadde vært mest viktig?

Personlig ville jeg slutta og jobbe, og brukt alle penga jeg hadde på noe gøy. Gjort alle mulige syke ting, gjerne litt farlige adrenalingreier. Skulle jo daue snart likevel.

Ellers synes jeg Kant sitt utspill er forkastelig. Menmen, bra med egne meninger.

Endret av isbit
Lenke til kommentar
Personlig ville jeg slutta og jobbe, og brukt alle penga jeg hadde på noe gøy. Gjort alle mulige syke ting, gjerne litt farlige adrenalingreier. Skulle jo daue snart likevel.

Fallskjermhopping, hanggliding, strikkhopp og denslags? Tror jeg hadde ønsket å fly selv, på en eller annen måte.

Lenke til kommentar

Jøss, visste ikke at det fantes pene damer i England.

Ellers synes jeg Kant sitt utspill er forkastelig. Menmen, bra med egne meninger.

Heter dø ikke daue.

Lenke til kommentar

tanken på å sitte og se en gigantisk (så stor at hele jorden vil knuses til små biter), brennende asteroide komme mot jorden, og vite at om få sekunder vil alt det verdiløse livet på jorden være utslettet

We think alike :D

edit:

Heter dø ikke daue.

La meg gjette, man kan bruke ordet daue på dyr, men ikke folk?

Hater folk som deg :p

Endret av Wubbable
Lenke til kommentar

Die with my boots on!

:D

Nei, ærlig talt har jeg ikke et siste ønske. Sikkert fordi jeg ikke har planlagt å dø enda :)

Og hva er vitsen? Å irritere en eller annen stakkar i familien du ikke liker eller noe i den banen? :)

Lenke til kommentar

Jøss, her var det mye apokalyptisk tankegang, hehe :D

Mitt siste ønske, hmmm, det måtte bli at jordens befolkning faktisk klarte å leve i harmoni med hverandre og fokuserte på å karre seg oppover til en status som en 1. nivå sivilisasjon og etterhvert mer.

Lenke til kommentar

Må si meg enig i denne faktisk.

Det heter daue, jo. Jeg er ikke vestkantsoss.
Og jeg må få hedre denne også siden jeg hater vestkantsosser.
Lenke til kommentar
Satt nettop og leste en artikkel i dagbladet om en liten gutt med blodkreft, som ønsket å: kjøre Ferrari og Porsche. Besøke en brannstasjon. Holde en piratfest for venner. Og det han ønsket mest var å gifte seg med besteveninnen sin.

Jeg skal være litt klisje, men helt ærlig: Hadde jeg fått beskjed om at døden var nær, tror jeg at jeg ville ønsket å tilbringe de siste dagene av livet mitt ved å gjøre noe ufattelig morro og utradisjonelt med jenta mi (om jeg hadde en). Dersom jeg ikke hadde en, ville jeg tilbrakt tiden med mine nærmeste venner. Gjerne gjøre masse tullete sprell, men viktigst er at det er sammen med dem.

:)

Lenke til kommentar

Basehopp står ganske langt oppe på lista. Jeg har hoppet fra bruer for moro skyld, med våtdrakt på, men det var selvsagt forholdsvis lave bruer, da. Veldig spennende å ta seg sammen for skrittet rett ut i tomme lufta. Og rasende artig når man kommer til overflaten igjen. Å hoppe fra Prekestolen eller lignende måtte være helt maks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...