ander Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Jeg prøvde å linke en tabellcelle i Microsoft FrontPage, slik at om man klikker et sted i cellen kommer man til et annet sted. Jeg har også brukt onMouseOver, slik at cellen bytter bakgrunnsfarge. Men FrontPage endrer koden, sletter link-koden jeg har satt rundt <tr>. Hvorfor gjør den dette? Er det en grunn til det (kompatibillitet i forskjellige browsere) eller er det rett og slett bare en bug? Har testet siden i IE og det viser seg at det er fullt mulig å linke en celle. Noen som vet noe? Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 For å bruke hele td'en som link, bruk <td onclick="javascript:location.href='url'">link</td> Eventuelt med onmouseover for å fikse fargeforandring, cursor o.l Når det er sagt, så er det riktig at dette ikke støttes av andre browsere (som jeg vet om) enn IE. Fungerer altså ikke i opera. En mulighet er å bruke <a href > inni denne td'en. Da får du det slik du vi ha i IE, samt at siden blir fult brukbar i Opera (og andre browsere) også Lenke til kommentar
magikern Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 For å bruke hele td'en som link, bruk<td onclick="javascript:location.href='url'">link</td> Eventuelt med onmouseover for å fikse fargeforandring, cursor o.l Når det er sagt, så er det riktig at dette ikke støttes av andre browsere (som jeg vet om) enn IE. Fungerer altså ikke i opera. En mulighet er å bruke <a href > inni denne td'en. Da får du det slik du vi ha i IE, samt at siden blir fult brukbar i Opera (og andre browsere) også <td onclick="javascript:location.href='url'">link</td> hvis den endres til <td onclick="javascript:window.location='url'">link</td> så tror jeg kanskje den skal bli kompatibel med flere browsere, men jeg garanterer ingenting da det er noen år siden jeg drev med JS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå