KakeKake Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Er det mulig å chip'e en citroen C5 1.8i16v (2005) Den har i utgangspunktet ca 117Hk. Hvis mulig, hvilken anbefales? Endret 28. juli 2008 av KakeKake Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Er det mulig å chip'e en citroen C5 1.8i16v (2005) Den har i utgangspunktet ca 117Hk. Hvis mulig, hvilken anbefales? Nei. Lenke til kommentar
KakeKake Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Finnes det andre "rimelige"/små endringer som øker ytelsen? eller må jeg leve med den som den er? / Endret 30. juli 2008 av KakeKake Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Du må leve med den sånn den er. Neste gang kjøper du en bil med turbo eller kompressor, de kan trimmes. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Du må leve med den sånn den er. Neste gang kjøper du en bil med turbo eller kompressor, de kan trimmes. Mange uten også som kan trimmes.. OP: du kan for eksempel skifte kamaksel. Men ville ikke lagt så mye arbeid i dette, er minimalt med effektøkning. Vil du ha mer guff, kjøp deg en ny bil. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Du må leve med den sånn den er. Neste gang kjøper du en bil med turbo eller kompressor, de kan trimmes. Mange uten også som kan trimmes.. OP: du kan for eksempel skifte kamaksel. Men ville ikke lagt så mye arbeid i dette, er minimalt med effektøkning. Vil du ha mer guff, kjøp deg en ny bil. Jeg er klar over det, men dette er hverken noe for mannen i gata eller verdt pengene man må legge i det. Lenke til kommentar
kripet Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Neppe noe vits i å chippe den biln, koster mer enn det smaker.. Kunne chippe min gamle bil som var 170hk orginalt og etter chipping fikk jeg 7hk mer og det kostet 6500 Den bilen var ikke turbo på Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Selv så vurderte jeg (faktisk) å chippe min Golf 1.6 105 HK'er. for noen år siden, da jeg synes den var usedvanlig slapp. Etter at jeg tok kontakt med noen som drev med dette, fortalte de meg at dette var fullt mulig for den nette sum av 8.000 kr. MEN... effekten jeg teoretisk skulle få var på rundt 8% ble jeg fortalt. Dermed så ville jeg ikke merke noen effektforskjell overhodet. Derfor swå droppet jeg også sef. det. Men jeg sa til meg selv at nestegang skulle jeg ha meg en bil med turbo. Være seg Bensin eller diesel. Det angrer jeg ikke på i dag. Du kan vel nesten regne med en effektøkning på rundt 40% hvis du eier en bil med turbo i. Dette merkes i de fleste tillfeller godt. Men som sagt... bilen din kommer ikke til å bli merkbart piggere overhodet ved hjelp av chip. Desverre. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Selv så vurderte jeg (faktisk) å chippe min Golf 1.6 105 HK'er. for noen år siden, da jeg synes den var usedvanlig slapp. Etter at jeg tok kontakt med noen som drev med dette, fortalte de meg at dette var fullt mulig for den nette sum av 8.000 kr. MEN... effekten jeg teoretisk skulle få var på rundt 8% ble jeg fortalt. Dermed så ville jeg ikke merke noen effektforskjell overhodet. Derfor swå droppet jeg også sef. det. Men jeg sa til meg selv at nestegang skulle jeg ha meg en bil med turbo. Være seg Bensin eller diesel. Det angrer jeg ikke på i dag. Du kan vel nesten regne med en effektøkning på rundt 40% hvis du eier en bil med turbo i. Dette merkes i de fleste tillfeller godt. Men som sagt... bilen din kommer ikke til å bli merkbart piggere overhodet ved hjelp av chip. Desverre. 40% er nok litt overdrevet mye, man kan heller si 35-50 HK, alt ettersom hvilken motor du har. Skulle du fått 40% økning på din bil hadde du landet på nesten 240 HK. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Selv så vurderte jeg (faktisk) å chippe min Golf 1.6 105 HK'er. for noen år siden, da jeg synes den var usedvanlig slapp. Etter at jeg tok kontakt med noen som drev med dette, fortalte de meg at dette var fullt mulig for den nette sum av 8.000 kr. MEN... effekten jeg teoretisk skulle få var på rundt 8% ble jeg fortalt. Dermed så ville jeg ikke merke noen effektforskjell overhodet. Derfor swå droppet jeg også sef. det. Men jeg sa til meg selv at nestegang skulle jeg ha meg en bil med turbo. Være seg Bensin eller diesel. Det angrer jeg ikke på i dag. Du kan vel nesten regne med en effektøkning på rundt 40% hvis du eier en bil med turbo i. Dette merkes i de fleste tillfeller godt. Men som sagt... bilen din kommer ikke til å bli merkbart piggere overhodet ved hjelp av chip. Desverre. 40% er nok litt overdrevet mye, man kan heller si 35-50 HK, alt ettersom hvilken motor du har. Skulle du fått 40% økning på din bil hadde du landet på nesten 240 HK. Ble litt feil i prosentberegningen min der ja. Så det stemmer nok som du sier Sluquet. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Alt i fra 10-40% er vanlig. Finnes enda høyere tall også. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) SMART Roadster f.eks får jo omkring 30-40% mer ytelse ved remap. Ikke at det er snakk om mange hestene :!: Endret 4. august 2008 av PantZman Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 På en bil som veier 800kg skal ikke det så mye til. Lenke til kommentar
KakeKake Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Snaket med en på et Citroen verkstedet han anbefalte i første omgang et nytt luftfilter +4% (600kr). og evt en chip som ville gi ca 10%.. (glemte å spørre om prisen på chip) Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Snaket med en på et Citroen verkstedet han anbefalte i første omgang et nytt luftfilter +4% (600kr). og evt en chip som ville gi ca 10%.. (glemte å spørre om prisen på chip) Du kan bare glemme at du får +4 % av å bytte luftfilter. Du får 0% effektøkning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå