Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Chip Tuning C5 1.8i16v (2005)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du må leve med den sånn den er. Neste gang kjøper du en bil med turbo eller kompressor, de kan trimmes.

Mange uten også som kan trimmes..

 

OP: du kan for eksempel skifte kamaksel. Men ville ikke lagt så mye arbeid i dette, er minimalt med effektøkning. Vil du ha mer guff, kjøp deg en ny bil. :)

Lenke til kommentar
Du må leve med den sånn den er. Neste gang kjøper du en bil med turbo eller kompressor, de kan trimmes.

Mange uten også som kan trimmes..

 

OP: du kan for eksempel skifte kamaksel. Men ville ikke lagt så mye arbeid i dette, er minimalt med effektøkning. Vil du ha mer guff, kjøp deg en ny bil. :)

 

Jeg er klar over det, men dette er hverken noe for mannen i gata eller verdt pengene man må legge i det.

Lenke til kommentar

Selv så vurderte jeg (faktisk) å chippe min Golf 1.6 105 HK'er. for noen år siden, da jeg synes den var usedvanlig slapp.

 

Etter at jeg tok kontakt med noen som drev med dette, fortalte de meg at dette var fullt mulig for den nette sum av 8.000 kr.

 

MEN... effekten jeg teoretisk skulle få var på rundt 8% ble jeg fortalt. Dermed så ville jeg ikke merke noen effektforskjell overhodet. Derfor swå droppet jeg også sef. det.

 

Men jeg sa til meg selv at nestegang skulle jeg ha meg en bil med turbo. Være seg Bensin eller diesel. Det angrer jeg ikke på i dag.

 

Du kan vel nesten regne med en effektøkning på rundt 40% hvis du eier en bil med turbo i. Dette merkes i de fleste tillfeller godt.

 

Men som sagt... bilen din kommer ikke til å bli merkbart piggere overhodet ved hjelp av chip. Desverre.

Lenke til kommentar
Selv så vurderte jeg (faktisk) å chippe min Golf 1.6 105 HK'er. for noen år siden, da jeg synes den var usedvanlig slapp.

 

Etter at jeg tok kontakt med noen som drev med dette, fortalte de meg at dette var fullt mulig for den nette sum av 8.000 kr.

 

MEN... effekten jeg teoretisk skulle få var på rundt 8% ble jeg fortalt. Dermed så ville jeg ikke merke noen effektforskjell overhodet. Derfor swå droppet jeg også sef. det.

 

Men jeg sa til meg selv at nestegang skulle jeg ha meg en bil med turbo. Være seg Bensin eller diesel. Det angrer jeg ikke på i dag.

 

Du kan vel nesten regne med en effektøkning på rundt 40% hvis du eier en bil med turbo i. Dette merkes i de fleste tillfeller godt.

 

Men som sagt... bilen din kommer ikke til å bli merkbart piggere overhodet ved hjelp av chip. Desverre.

 

40% er nok litt overdrevet mye, man kan heller si 35-50 HK, alt ettersom hvilken motor du har. Skulle du fått 40% økning på din bil hadde du landet på nesten 240 HK.

Lenke til kommentar
Selv så vurderte jeg (faktisk) å chippe min Golf 1.6 105 HK'er. for noen år siden, da jeg synes den var usedvanlig slapp.

 

Etter at jeg tok kontakt med noen som drev med dette, fortalte de meg at dette var fullt mulig for den nette sum av 8.000 kr.

 

MEN... effekten jeg teoretisk skulle få var på rundt 8% ble jeg fortalt. Dermed så ville jeg ikke merke noen effektforskjell overhodet. Derfor swå droppet jeg også sef. det.

 

Men jeg sa til meg selv at nestegang skulle jeg ha meg en bil med turbo. Være seg Bensin eller diesel. Det angrer jeg ikke på i dag.

 

Du kan vel nesten regne med en effektøkning på rundt 40% hvis du eier en bil med turbo i. Dette merkes i de fleste tillfeller godt.

 

Men som sagt... bilen din kommer ikke til å bli merkbart piggere overhodet ved hjelp av chip. Desverre.

 

40% er nok litt overdrevet mye, man kan heller si 35-50 HK, alt ettersom hvilken motor du har. Skulle du fått 40% økning på din bil hadde du landet på nesten 240 HK.

Ble litt feil i prosentberegningen min der ja. :)

Så det stemmer nok som du sier Sluquet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...