Gå til innhold

Banket opp barn, 11-åring sendt på sykehus, nå krever FrP lukkede asylmottak!

Støtter du dette forslaget?  

83 stemmer

1. 1. Støtter du dette forslaget?

• Ja
      58
    • Nei
      15
    • Jeg vil kun stemme
      10

Anbefalte innlegg

Hva er alternativet? Du sier strengere vakthold, vel det hjelper lite når det kommer 50 menn med balltrer og kjettinger, da må man i så fall sette inn hæren! Dette hadde ikke vært mulig med lukkede asylmottak.

Vel altså Nordbybråten er et eksempel på det aller værste. Men det aller værste skjer vel ikke 24/7? Det er visse tilfeller som dessverre tar sted. Men alternativet er faktisk å få flere folk inn på disse asylmottakene, nå snakker jeg vakthold som kan fange opp uroheter, for det er jo en kjent sak at urohetene startet før det ble ordentlig støy på dette asylmottaket. Hadde vi fått til mer sånt arbeid, så kan vi avverge slike situasjoner. Hvis vi låser folk innenfor et bestemt området så er jeg nok redd for at urohetene vil øke. Vi mennesker er ikke laget for å være begrenset inne på et område.

Ja jeg gjør det!! Når de gang etter gang viser en så liten vilje til å irettesette seg Norske lover og regler, og skriker rasist bare noen ser to ganger på dem, har disse menneskene ingen høy stjerne i min bok. De innvandrere eller asylsøkere som oppfører seg som folk, integrerer seg i det Norske samfunn, skaffer seg arbeid og egen inntekt har undertegnede ingenting i mot. Kan ikke komme til Norge og kreve respekt, når de oppfører seg på denne måten. Og dette er ikke første gang, og sikkert heller ikke siste, dessverre...

Dette blir jo et helt umulig bilde. Jeg har aldri opplevd at innvandrere har skreket rasist til meg fordi jeg har sett på dem flere enn èn gang, om noen gjør det i så tilfelle er ikke det representativt for alle innvandrerne i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De innvandrere eller asylsøkere som oppfører seg som folk, integrerer seg i det Norske samfunn, skaffer seg arbeid og egen inntekt har undertegnede ingenting i mot. Kan ikke komme til Norge og kreve respekt, når de oppfører seg på denne måten. Og dette er ikke første gang, og sikkert heller ikke siste, dessverre...

Og du tror at det å behandle asylsøkere som udyr og nekte dem å integrere seg i samfunnet vil fremme slik oppførsel? Når de ikke får mulighet til å ha kontakt med det norske samfunnet, kan du da forklare hvordan de skal lære seg å fungere i det norske samfunnet så de kan bli en av dine eksemplariske innvandrere?

Lenke til kommentar
Og du tror at det å behandle asylsøkere som udyr og nekte dem å integrere seg i samfunnet vil fremme slik oppførsel? Når de ikke får mulighet til å ha kontakt med det norske samfunnet, kan du da forklare hvordan de skal lære seg å fungere i det norske samfunnet så de kan bli en av dine eksemplariske innvandrere?

Ja, veldig gjerne. Med dette "nye" forslaget om lukkede asylmottak, må også saksbehandlignen gå fortere, slik at oppholdet blir så kort som mulig. Og de som får avslag må rett ut, og ikke få vandre fritt i Norge som i dag. For de som får bli i Norge, kommer tilbud om arbeidstrening og Norsk kurs som en selvfølge (og da vil integrasjonen komme av seg selv), men dette må ikke være valgfritt som i dag. Videre må de kunne skaffe seg eget arbeid på bakgrunn av den eventuelle kompetanse de måtte inneha. Overgangs stønader kan være et alternativ, men dette må kun være for en kort periode og ikke livet ut som i dag...

Hjalp dette?

Dette blir jo et helt umulig bilde. Jeg har aldri opplevd at innvandrere har skreket rasist til meg fordi jeg har sett på dem flere enn èn gang, om noen gjør det i så tilfelle er ikke det representativt for alle innvandrerne i Norge.

Dette var å sette det på spissen, men det er et faktum at alt for mange innvandrere skriker rasist for den minste ting, men det er en annen debatt..

E: Kode

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
haha og bare fordi de gjør det i danmark så kan det gjøres i Norge? Vi er i en helt annen situasjon, med stor mangel på politifolk og fengselsplasser så gir det oss et helt annet utgangspunkt! Som sagt før hva er viktigst, fengsle de som får søknader behandlet eller fengsle de som faktisk har gjort noe galt i samfunnet?

Unnskyld meg, men nå tror jeg ikke du har lest hva som er debatten her. Hvem har sagt at asylsøkere skal fengsles? Det skal opprettetes lukkede asylmottak, og det er der asylsøkerene skal være til de eventuelt får bli eller blir sendt hjem, de skal ikke sendes i fengsel. Hvor har du det fra?

ahaha seff skal de ikke sendes i fengsel, men poenget mitt er at å sperre dem inne i lukkede asylmottak vil bli det nesten det samme som fengsel og når vi har lite plass i fengselene våre og ltie ressurser å sette av til det så vil det bli meget vanskelig og derfor så spør jeg om man heller skal bruke de ressursene vi har på å sperre de som har begått lovbrudd inne istedenfor å sperre folk som søker asyl i lukkede asylmottak fordi man er i frykt for at de skal gjøre noe ;)

Lenke til kommentar

Å ha "lukkede" asylmottak behøver ikke å bety hermetisk lukking. Jeg kan heller tenke meg at det hadde vært mer hensiktsmessig med et system som går på lukkingstider om kveldene, og at de som går ut forteller hvor de skal o.l. Husk at når en person søker om asyl så har vedkommende på langt nær samme rettigheter som en borger av landet. Han/hun lever av underhold dekket av staten i påvente av et svar fra UDI.

Jeg kan tenke meg at en tettere oppfølging av asylsøkere, der de får opplæring i norske skikker, sedvaner og lover, samt ikke minst konsekvenser av alvorlige lovbrudd i påvente av en asylsøknad, så ville kanskje slike saker vært unngått...

Dagbladet

Risikerer 15 års fengsel

Siktet for gruppevoldtekt mot 15 år gammel jente.

Banket opp vitne

Alle fire er i alderen 17 - 19 år og utenlandske statsborgere. Alle er kjent av politiet fra før, og to av dem har saker som behandles av UDI. Ingen oppholder seg ulovlig i landet etter det vi har brakt i erfaring, sier politiavdelingssjef Holmefjord.

Lenke til kommentar

Husk det er krigsforbrytere, massemordere og annen type kriminell blandt de som søker asyl og som vi ikke kjenner identiteten til. Her er alternativene de har:

Søke turistvisum eller oppholdstillatelse: Kan ikke oppholde seg i Norge og kan ikke kreve noen ytelser av Norge inntil identitet er avklart og tillatelse gitt.

Søke asyl: Får kost og losje, får bevege seg fritt i Norge og får nyte alle sosiale goder inntil vi finner ut hvem de er.

Dette skurrer veldig for meg og det er ikke rart at vår naivitet blir utnyttet. Jeg kan egentlig ikke se at de i det hele tatt trenger befinne seg på norskt territorium før søknaden er avklart.

Lenke til kommentar

Er det noe Norge trenger, så er det et realt spark bak angående innvandrere. Alt for mange innvandrere idag verken norsk-kunnskaper eller jobb.

Og hvorfor ikke se på Danmark? Hva med Nederland? Frankrike? Sverige også, for den del. Tror ikke du vi begynner å merke dårlig innvandringspolitikk?

Jeg håper virkelig dette blir fikset nå som noen med baller kommer til makten.

Lenke til kommentar
Dette skurrer veldig for meg og det er ikke rart at vår naivitet blir utnyttet. Jeg kan egentlig ikke se at de i det hele tatt trenger befinne seg på norskt territorium før søknaden er avklart.

Dette hadde så klabert vært å foretrekke, men for å ikke gå "for langt", holder det vel med i første omgang å "låse" de inne til vi vet hvem de er. Skjønner ikke at dette skal være så kontroversielt som det er. Alle er vel opptatt av sikkerheten i Norge?

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Er det noe Norge trenger, så er det et realt spark bak angående innvandrere. Alt for mange innvandrere idag verken norsk-kunnskaper eller jobb.

Akkurat, dette har undertegnede også prøvd å pressisere en rakke ganger. Skjønner ikke at dette skal være noe å sette seg til motverge på... Hadde ikke da i alle fall kanskje et "prøve" år i Norge hvert tingen? For å sjekke om de var villige til å lære Norsk og integrere seg?

Lenke til kommentar
Og hvorfor ikke se på Danmark?

Tror du det er tilfeldig at danmark har en mye strengere linje OG mer problemer?

Hva mener du er grunnen da? De er langt klokere i Danmark, dessuten er det mer legitimt og kalle en spade for en spade. I Norge har vi ikke baller til en dritt som kanskje vil være upopulært og politisk ukorrekt.

Lenke til kommentar

Tror du det er tilfeldig at danmark har en mye strengere linje OG mer problemer?

Danmark innførte først en strengere linje etter at de fikk problemer.

Finland har hatt en mye strengere linje lenge... gjett om de har like mye problemer som oss med innvandrere... ;)

Lenke til kommentar

Kanskje fordi de har skjønt de HAR et problem, og begynt med å gjøre det strengere? De jobber med saken. Vi ruller rundt i sandkassen og lar alle pisse i sanden vår.

Lenke til kommentar
Danmark innførte først en strengere linje etter at de fikk problemer.

Ja, det er dette som kalles og ta problemene inn over seg og ikke bare velge og ikke snakke om de. Er en utrolig feig måte og unnslippe problemer på, som jeg synes vi burde få slutt på... Er det noe positivt, så klart vi skal snakke om det, men vi må også diskutere det negative.... Selvom det ofte kan være vanskelig!

Lenke til kommentar

Det er ikke så rart når Norsk kurset er valgfritt, dette skulle være det minste kravet for å få opphold i Norge. At innvandrerne ikke selv ser at de tjener på dette, unders jeg meg over. Det å la seg integrere og lære seg Norsk, få seg en jobb og delta i samfunnet burde være en selvskrevet ting og gjøre...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg er for lukkede asylmottak, grunnen er enkel, for å ha kontroll på folk som vil inn i landet vårt, så det er enklere å få tak i dem å kaste dem ut vist de ikke får godkjent søknaden.

vet ikke hvor mange tusen asylsøkere som befinner seg ulovelig i norge for øyeblikket.

om 10 år finnes det ikke en nordmann i oslo igjen, dessuten skulle det vært en regel, at asylsøkere først fikk bosette seg på bygda og ikke i hovedstaden, og etter 5 år kunne de flytte til oslo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...