Gå til innhold

Hvor kan Hoya Pro1D polariseringfilter kjøpes? Info ønskes.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg kjøpt Hoya Pro1 D Cir. Pol. filter 67mm for 162 kr.

Et kjapt spørsmål i den forbindelse:

Skal denne kun brukes ute i dagslys eller kan den også brukes f.eks. innendørs og på kveldstid ute? Ser for meg at det blir litt fikling for å ta av og på dette filteret... men sånn er det kanskje bare? Kan den bare sitte på hele tiden eller bør man kun bruke denne ved behov?

Endret av jcnorway
Lenke til kommentar
Kor i steike fant du den så billig? :dontgetit:

En kamerat av meg jobber i Tura Scandinavia som tar inn disse til bl.a. Elkjøp :) Hva koster disse i butikk vanligvis da?? Har bare kjøpt disse av han for enkelhets skyld. Trodde ikke det var noe særlig å spare på slikt uansett. Eller?

Endret av jcnorway
Lenke til kommentar

Skal denne kun brukes ute i dagslys eller kan den også brukes f.eks. innendørs og på kveldstid ute? Ser for meg at det blir litt fikling for å ta av og på dette filteret... men sånn er det kanskje bare? Kan den bare sitte på hele tiden eller bør man kun bruke denne ved behov?

162 kroner eller 162 USD?

hvis 162 kroner:: HVOR?????

I norge ligger de vel på ca 700-800kr? Billigste eg finner på ebay er til 370kr.

Er ute samme filter men i 77mm og da blir den dyrere.

jeg også, funnet noe allright på ebay til ca 180USD, men skulle gjerne hatt det billigere

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar

162 kroner eller 162 USD?

hvis 162 kroner:: HVOR?????

jeg også, funnet noe allright på ebay til ca 180USD, men skulle gjerne hatt det billigere

Se mitt forrige svar. Har kjøpt gjennom en kompis, så dette er ikke gjennom butikk :) Og prisen var 162 NOK.

Endret av jcnorway
Lenke til kommentar
Hoho da har Tura en god fortjeneste selv, for vi som forretning betaler 469 +mva for samme filteret.

Dog standard utgaven (ikke Pro eller noe) ligger på den prisen du nevner..

Så lenge det er slik at det er flere ledd før sluttbruker og alle skal tjene til livets opphold så er det til slutt sluttbruker som tar regningen.. er jo derfor kjekt med e-bay og netthandel :)

Lenke til kommentar

Bestilte Lowepro Slingshot 100 AW i samme slengen som filteret og den kostet meg 265 kr :) Fornøyd med sekken, utrolig praktisk å ha kameraet så tilgjengelig på tur. Sparte ikke så mye på det, koster vel ca 400 kr på Elkjøp/Lefdal. På Japan Photo koster den 899 ser jeg...

Endret av jcnorway
Lenke til kommentar

Ikke skyld på Tura.

Det er den lille butikken i gata som tar så vanvittig mye betalt for disse filtrene.

Går faktisk ann å finne disse filtrene billig i norge. Tura leverer til store kjeder i Norge og disse tar ikke så bra betalt som de mindre butikkene.

Men handler du hos de store så er det ikke expertise på filter, og i fremtiden så må du huske at de små tar mer betalt nett fordi de har spisskompetanse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...