Gå til innhold

Temperatur på E8400(coretemp og speedfan)

Anbefalte innlegg

For det første, hva er en god temperatur på idle for e8400? jeg har et antecp182 der alle viftene står på low og en thermaltake big typhoon vx prosessorkjøler slått ned til minimum og da viser core temp(på 0-4 % load):

core #0: 39-41

core #1: 39-41

og speedfan:

temp1: 38C (IT8718F)

temp2: 27C (IT8718F)

temp3: -2C (IT8718F)

temp: 0C (LM75)

core 0: 34C (Intel core)

core 1: 35C (Intel core)

grunnen til at jeg spør, er selvfølgelig at maskinen er selvbygd og jeg er usikker på om alt ble gjort rett. noen kommentarer til resultatene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg smurte et tynt lag med kjølepasta, som fulgte med cpu-kjøler, oppe hele prosessoren. slik at det var et helt jevnt lag med pasta som man så vidt så igjennom ned til selve prosessoren. var det helt på trynet og egentlig skal det kun være litt pasta midt på proessoren?

Lenke til kommentar

I disse varme dager vil jeg ikke si at de temperaturene var dårlige :) Hva er load-temps ?

Det anbefales at kjølepasta påføres med en dråpe i midten, hvor vesentlig det er kontra å smøre det ut litt selv vet jeg ikke

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

ifølge coretemp er temperaturen rundt 54-55 grader etter å ha kjørt dette programmet en liten stund(minutt eller så). speedfan rapporterer at temperaturene er 50 grader.

på det meste viste coretemp 56 C og speedfan 51C. dog, det bikket kun innom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...