Gå til innhold

Memtest86 - alt er rødt

oyvindoyvind

Anbefalte innlegg

Maskina, en XPS M1530 fra Dell med Intel Core Duo og 2x2GB RAm begynte i går å krasje, med blåskjermer; "FAULT IN NON-PAGE AREA" og noe med "IRQL" blabla. Fant ut det kunne være RAM'en og kjørte memtest86 på begge brikkene separat og i begge slottene. Med den ene brikken er alt bare rødt i memtest. Betyr dette at den er død, eller går det å fikse brikken på noen måte?

Kjører med den ene gode brikken nå, og får ingen blåskjermer eller errors.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe du kan gjøre for å fikse Ram.

Du får kjøpe ny Ram, som er det enkleste valget. Eller du kan sende inn maskinen for å se om det er mulighet for å få dette på garanti eller reklamasjon.

Dog siden en 1GB minnebrikke koster undt 300 kroner. Så ville jeg heller kjøpt en ny minnebrikke enn å gå 12 runder med produsent angående garanti/reklamasjon.

Endret av Svenni212000
Lenke til kommentar

Ser poenget ditt. Har vært i kontakt med kundesupport, men de støtter ikke XPS-maskinene (wtf liksom), og setter meg over til tech support i India elle noe, med times ventetid, masse lag, elendig lyd og folk som egentlig ikke kan engelsk. Det er kundeservice. Måtte Dell brenne! Angrer, nok en gang, på at jeg kjøpte Dell....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...