Gå til innhold

Hjelp til valg av touch telefon

Anbefalte innlegg

Har nå bestemt meg for at jeg vil gå til innkjøp av ny mobil innen de 6 neste månedene. Grunnen til at jeg har satt av et så langt tidsrom er at N73'en min fortsatt fungerer (med unntak av at den har blitt veldig treg, skjermen er bristet og joysticken har blitt knipset av), og at jeg regner med at det kommer en del interessante touch mobilen framover mot jul.

Jeg har selvfølgelig sett på iPhone 3G, men grunnet pris er den for øyeblikket uaktuell. Om den derimot blir billigere, eller solgt uten abb. i løp av tiden fram mot jul vil den kanskje være blir aktuell. Kan liste opp noen argumenter for og imot iPhone for min del:

For: - Designet (Design er ikke det ALLER viktigeste for meg, som dere sikkert skjønner da jeg har hatt en N73 i et par år :p)

- brukergrensesnittet

- skjermen

- støtten for programvare (vel og merke etter at man har jailbraket den)

- iPod (Som kanskje er en av de største grunnene, da jeg har planer om å pensjonere min 1. gen iPod Nano)

Imot: - Alt for dårlig kamera (Da min nåværende mobil har mye bedre kamera enn denne er dette også mitt største argument imot!)

- pris

Som dere ser er det da kameraet som gjør at jeg nøler med denne telefonen (og selvfølgelig dagens pris).

Jeg har også sett på LG KU990, og for øyeblikket er jo denne mye mer aktuell.

For: - Først og fremst et glimrende kamera som jeg setter stor pris på.

- En pris som jeg kan ta meg rå til.

- Har hørt at den er veldig enkel å ta i bruk.

Imot: - Mangler WLAN

- Mangler en fullblods MP3 spiller som det er på iPhone (Og dette er også det største argumentet imot).

Jeg regner også med at det vil komme noen konkurerende touch mobiler, så om noen har noe info om dette, så hadde det også vært flott.

Trenger altså en god del råd og hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde selv en KU990, som jeg klarte å miste på ferie for noen dager siden :|.

Selv om KU990 er en kamera-mobil med 5 megapiksler gir den lite imponerende bilder. Mitt 6 år gamle olympus digital-kamera med 3.2 megapixler gjør en bedre jobb. Men så lenge man ikke forventer at mobilen kan erstatte digitalkamereaet kan det hende det holder.Mobilen fungerer også dårlig som mp3-spiller, da den gir alt for mye bass, noe som ikke går an å endre. Dessuten føles mobilen til tider noe treg, spesielt når man driver med bilder eller video.

På den positive siden er det en lekker telefon som føles veldig solid, og som er svært morsom å bruke. Telefonen vibrerer når man bruker skjermen og dette fungerer veldig bra. Alt i alt en sjarmerende stykke teknologi, men jeg kommer ikke til å kjøpe den igjen. Den kan gjøre det meste, men gjør få ting veldig bra. Med litt bedre kamera (som i de beste nokiane eller SE'ne), eller en brukbar mp3-spiller, skulle jeg gjort nettopp det.

Selv skal jeg vente å se hva samsung F480 har å by på.

Lenke til kommentar

Nokia Tube ser interessant ut, og kan kanskje være aktuell når jeg får lest amobil sin test og se hvordan det går der.

Touch Diamond har jeg ikke sett for mye på, men hva funksjoner vil dere som har den se på som positive/negative?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...