Gjest Guest_robert_* Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 hvis du har lavt testostoron nivå så er det bare å ta en svak "testo kur" er ikke noe farlig hvi man har lite testostoron nivå og ikke er det dyrt å da kan du få mye mer skjegg od samtidig muskler på engang!! Lenke til kommentar
Gjest Guest_Olsen_* Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Hei! Jeg er gutt i tidlige tjueårene, og har lenge lurt på om testosteron nivået mitt er litt for lavt. Jeg har nesten ikke sexlyst lengre, det tar over en måned før skjegget begynner å komme, men det blir aldri noe av det bare halvlyse fjortistuster. Jeg hadde normale "drifter" rundt 15-16, men etter det har det bare dabbet av. Jeg er veldig rolig av natur, aldri sint, og tynt bygd. Noe av grunnen til hvorfor det går sport i å se hvor lang tålmodighet jeg har. Aldri hatt typisk guttetemperament, eller drag mot å hele tiden ha dame. Glemmer jeg meg kan det gå en uke uten å få manuell utløsning. Ereksjon er ikke problemet, bare lysten. Jeg er stort sett slapp og sover mye selv om jeg trener og spiser riktig. Jeg begynte å trene ca 2-3 ganger uka ett år, og da ble det hvertfall litt sporadisk mørk farge i skjegget men ikke mer. Ser ikke ut Jeg går lite opp i muskelmasse, og det eneste fettet jeg legger på meg ender på magan. (men siden jeg har litt for høy forbrenning rekker det ikke bli der lenge. Jeg tenker på to ting, èn: snakke med lege om testosteron tilskudd, men er ikke dette rett og slett anabole steroider via gelplaster? jeg vil ikke ende som en boleidiot heller. hvis man først starter, må man ikke fortsette permanent? koster det mye? to: prøve noe kosttilskudd som http://www.power-nutrition.no/VitaminerMin.../MetRx_ZMA.html eller noe. noen som har prøvd dette? Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Er enig her. Hvis du har klart deg fint så lenge som du har, klarer du deg noen måneder til Steroider er litt for hard core, synes jeg, men du skal jo få tenke hva du vil om det Tror forøvrig ikke det øker sexlysten, da jeg har hørt at man får mindre tissemann da, og det er vel ikke noen særlig turn on for hverken jenter eller deg Uansett, lykke til Legen har nok en løsning til deg! hehe..det er rent teknisk umulig å få mindre tissemann..vevet er der og blir for alltid der,er det noe som kan skje er det at får større tiss,terstosteron er det som gjør oss til menn og penisen til å vokse..noen negre er som kjent godt utstyrt og mer markert,dette er et res av mer testo"svarte har også 3-19 % mer testosteron enn hvite og orientalere. Dette betyr økt eksplosiv energi, hvilket gir svarte en fordel i idrettsgrener som boksing, basketball, amerikansk fotball og sprint." sånn fungerer testo... bare for å ha sagt det,vurderer du steroider så vurder winstrol...et relativt forsiktig steroid som gjør deg markert og bygger gode vedvarende muskler http://www.anabolicsteroidscentral.com/ind...;products_id=19 ca 10-20 mg brukerdose daglig i 4 uker.. Lenke til kommentar
Gjest john s Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Steroider er litt for hard core, synes jeg, men du skal jo få tenke hva du vil om det Tror forøvrig ikke det øker sexlysten, da jeg har hørt at man får mindre tissemann da, og det er vel ikke noen særlig turn on for hverken jenter eller deg Uansett, lykke til Legen har nok en løsning til deg! Steroider gir deg ikke mindre tissemann. Heller det motsatte i perioden du bruker det. Ingen har stivere kuk enn når de går på anabole steroider. Nettopp fordi at mange av disse preparatene har skyhøye testosteron nivåer. Derimot når du slutter tar det en stund før kroppen normaliserer seg og begynner å produsere testosteron igjen selv. Da hender det selvfølgelig at mange vil oppleve at man ikke får opp kuken for en periode. Men, den blir så avgjort ikke mindre Lenke til kommentar
Gjest null Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Hjernen ønsker å opprettholde et gitt nivå av østradiol. Nivået av testosteron bestemmes av hvor stor andel av testosteronet som konverteres til østradiol gjennom enzymet aromatase som også finnes i fettet. Noen som mangler dette enzymet kan ta hvor mye testosteron de vil uten at det påvirker egenproduksjonen av testosteron. Derfor er kan det være noe å hente for noen som er overvektige og slanke seg slik at de blir tynne. Kvitte seg med ølmage. Det øker mengden testosteron fordi hjernen da må øke testosteronproduksjonen for å få opp ønsket nivå av østradiol, siden mengden testosteron som konverteres til østradiol med mindre fett i kroppen blir lavere. Styrketrening kan også øke mengden testosteron. Det kan også fet mat, mye melk, egg det kan være mulig å satse på en slankeperiode først og så skifte kosthold mens eventuell styrketrening som er med på å heve testosteronet opprettholdes. Kondisjonen til ballene kan måles på hvor høyt nivået av testosteron er relativt til nivået av LH. En riktig frisk mann med store baller trenger kanskje LH på 2 for å ha testosteron på 700, mens noen som har bola endel kanskje trenger et LH på 5-7. Den med friske baller vil mye lettere få et testosteron-rush om det oppstår en spesiell situasjon som får hjernen til å øke LH mye på kort tid. En åpenbar ulempe med behandling med testosteron og også en mulig ettervirkning av boling er at nivået blir veldig flatt og hjernen ikke kan bestille en økning av testosteron gjennom en brå økning av LH. Konklusjonen er å slanke seg, endre kosthold til mer fet mat og også begynne med styrketrening, knebøy er den øvelsen som vil øke testosteron mest. Lenke til kommentar
Gjest null Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Hvis noen som er smellfeit, 130 kg har LH på 1,4 og testosteron på 450 så slanker seg masse og blir 60 kg, vil f.eks LH kunne øke til 2 og testosteronet vil gå opp til 700. Grunnen er at ezymet aromatase blir mindre aktivt i den slanke kroppen. hjernen vil da øke LH, slik at testosteronet øker, slik at nivået av østradiol blir det hjernen ønsker. Alt fettet fikk den feite kroppen til å få en mer kvinnelig hormonbalanse fordi enzymet aromatase var mer aktivt. En økning fra 450 til 700 vil helt åpenbart øke sexlyst og velbehag. Normalt før i tiden når folk var sunne før eksplosjonen av fett var rundt 700, som tilsvarer ca. 24 på skalaen i norge. 24 er derfor en normal verdi hos noen som er 20-30 år gamle. Lavt det begynner nok alt under 500. Det tilsvarer ca. 17 på testen norske leger vil bruke. Altså 24 er normalt, 17 er lavt, 10 er definitivt unormalt. (lavt og unormalt på den skalaen er under 8). Derfor er det grunn til å regne med at en test hos legen vil være mindre nyttig enn en test hos en spesialist som andrologisk senter som bedre vil kunne tolke resultatene. De vil skjønne at 9 er lavt hos en ungdom og kanskje OK hos en 80 åring. Legen vil ikke nødvendigvis skjønne det. Andre ting er å kun måle testosteron, uten å ta med østradiol, prolaktin, LH, FSH og SHBG. Nå glemte jeg sikkert også noe. Lenke til kommentar
Gjest null Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Et par ting til som kan hjelpe er å sove lenge. Kortisol kan også undertrykke LH, derfor hjelper det å unngå stress. Mye stress og lite søvn vil påvirke produksjonen av testosteron negativt. Oppsummering: Styrketrening, slanking, litt kraftig mat, sove godt og lenge ,unngå stress. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Hei! Jeg er gutt i tidlige tjueårene, og har lenge lurt på om testosteron nivået mitt er litt for lavt. Jeg har nesten ikke sexlyst lengre, det tar over en måned før skjegget begynner å komme, men det blir aldri noe av det bare halvlyse fjortistuster. Jeg hadde normale "drifter" rundt 15-16, men etter det har det bare dabbet av. Jeg er veldig rolig av natur, aldri sint, og tynt bygd. Noe av grunnen til hvorfor det går sport i å se hvor lang tålmodighet jeg har. Aldri hatt typisk guttetemperament, eller drag mot å hele tiden ha dame. Glemmer jeg meg kan det gå en uke uten å få manuell utløsning. Ereksjon er ikke problemet, bare lysten. Jeg er stort sett slapp og sover mye selv om jeg trener og spiser riktig. Jeg begynte å trene ca 2-3 ganger uka ett år, og da ble det hvertfall litt sporadisk mørk farge i skjegget men ikke mer. Ser ikke ut Jeg går lite opp i muskelmasse, og det eneste fettet jeg legger på meg ender på magan. (men siden jeg har litt for høy forbrenning rekker det ikke bli der lenge. Jeg tenker på to ting, èn: snakke med lege om testosteron tilskudd, men er ikke dette rett og slett anabole steroider via gelplaster? jeg vil ikke ende som en boleidiot heller. hvis man først starter, må man ikke fortsette permanent? koster det mye? to: prøve noe kosttilskudd som http://www.power-nutrition.no/VitaminerMin.../MetRx_ZMA.html eller noe. noen som har prøvd dette? Kan tyde på lavt testosteronnivå det der ja. Eneste måte å sjekke det på er å ta blodprøve hos lege. Legen kan enten gi deg gel, noe som fungerer såder, eller om du maser litt, ta en sprøyte annenhver uke med rent testosteron. Ja, det anabolt steroid (det mannlige kjønnshormon, testosteron, er jo nettopp det), men i kontrollerte former gjennom lege blir det ikke "boling" der du vokser unormalt mye. Ville absolutt anbefale deg å ta en prøve når du har mulighet. Viser det seg at du har lave nivåer vil 3-4uker med behandling gjøre deg til "deg selv" igjen - dog dette vil da være noe du gjør regelmessig og ikke stopper med. Kosttilskudd for å øke testosteron er bortkastede penger, det er kun ekte var som fungerer ordentlig! Ett annet alternativ til å øke egenproduksjon er ved bruk av stoffer som clomid, nolvadex, arimidex, hcg el. men det spørs vel om legen din vil gi deg resept på sånne ting. Selv om det kanskje ville vært bedre dersom testosteronnivåene dine kun er midlertidig lave.. Endret 5. august 2010 av lperik Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Steroider bør man ikke ta uten samråd med lege! Lenke til kommentar
Gjest Legen Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Kjør på med all mulig dritt, bedre å leve som konge til man er 60-70 en å leve som en gammel gubbe hele livet. Har du testo problemer nå kan du virkelig glede deg til du runder 30, og opp når kroppen produserer mindre og mindre. Du kommer til å føle deg som ei kjærring, du som allerede nå har testo prod som ei litta jente på 10... Bol deg, og kos deg nå mens du kan..! Lenke til kommentar
Gjest SQUAT TIL U DIE Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Spis deg i hel, og tren knebøy til du spyr. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Testosteron i sammenheng med trening, er ikke det samme som det som gir deg skjeggvekst o.l Du får ikke mer skjeggvekst av å styrketrene. Hvis trådstarter har for lite testosteron (eller andre stoffer i kroppen) burde han sjekkes hos lege, styrketrening vil ikke hjelpe. Lenke til kommentar
Mann_1970 Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Hei, Jeg kan ikke gi deg noen medisinsk fasit, men siden jeg har samme problemstilling og har fått behandling for dette i snart 20 år kan jeg om ikke annet legge frem noen fakta. Legen tar lett prøvene som trengs, og henviser eventuelt til endokrinolog for utredning hvis nødvendig. For min del ble resultatet at jeg har for lavt testosteronnivå og måtte begynne på tilleggsbehandling, I praksis er dette for min del livslang behandling da jeg produserer for lite testosteron selv. Behandlingen er en sprøyte i skinka ca 4 ggr pr. år. Nebido som testosterontilskuddet heter koster 3-400 i egenandel for hver gang. Full pris er 1154,90. Siden testosteronmangel ble konstatert som følge av en utredning og behandling iverksatt hos endokrinolog får jeg Nebido på blå resept og betaler derfor bare egenandelen. Jeg ville absolutt ikke startet noen form for egenbehandling på eksperimentell basis. Ifølge informasjonen jeg har fått hos endokrinolog er det slik at kroppen regulerer ned egenproduksjonen av testosteron dersom tilskuddet man får medfører et unormalt høyt nivå. Det er med andre ord ikke bare å øke dosen til man selv føler det er ok. Til slutt kan jeg vel si som sant er at jeg aldri har hatt noen problemer med lyst eller potens, og merker ikke noen forskjell sammenlignet med før jeg begynte behandlingen. Muligens betyr dette at jeg har en høyere drift nå enn jeg ville hatt uten tilskuddet, tatt i betraktning at jeg har holdt på med dette i snart 20 år. Jeg ville startet med en tur til fastlegen og startet med en beskrivelse av hele problemstillingen, ikke hengt meg for mye opp i testosteronet i første omgang, det vil legen uansett finne ut om du ber om en skikkelig undersøkelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå