Gjest Guest_tk_* Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Hei! Jeg er gutt i tidlige tjueårene, og har lenge lurt på om testosteron nivået mitt er litt for lavt. Jeg har nesten ikke sexlyst lengre, det tar over en måned før skjegget begynner å komme, men det blir aldri noe av det bare halvlyse fjortistuster. Jeg hadde normale "drifter" rundt 15-16, men etter det har det bare dabbet av. Jeg er veldig rolig av natur, aldri sint, og tynt bygd. Noe av grunnen til hvorfor det går sport i å se hvor lang tålmodighet jeg har. Aldri hatt typisk guttetemperament, eller drag mot å hele tiden ha dame. Glemmer jeg meg kan det gå en uke uten å få manuell utløsning. Ereksjon er ikke problemet, bare lysten. Jeg er stort sett slapp og sover mye selv om jeg trener og spiser riktig. Jeg begynte å trene ca 2-3 ganger uka ett år, og da ble det hvertfall litt sporadisk mørk farge i skjegget men ikke mer. Ser ikke ut Jeg går lite opp i muskelmasse, og det eneste fettet jeg legger på meg ender på magan. (men siden jeg har litt for høy forbrenning rekker det ikke bli der lenge. Jeg tenker på to ting, èn: snakke med lege om testosteron tilskudd, men er ikke dette rett og slett anabole steroider via gelplaster? jeg vil ikke ende som en boleidiot heller. hvis man først starter, må man ikke fortsette permanent? koster det mye? to: prøve noe kosttilskudd som http://www.power-nutrition.no/VitaminerMin.../MetRx_ZMA.html eller noe. noen som har prøvd dette? Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Hei! Jeg er gutt i tidlige tjueårene, og har lenge lurt på om testosteron nivået mitt er litt for lavt. Jeg har nesten ikke sexlyst lengre, det tar over en måned før skjegget begynner å komme, men det blir aldri noe av det bare halvlyse fjortistuster. Jeg hadde normale "drifter" rundt 15-16, men etter det har det bare dabbet av. Jeg er veldig rolig av natur, aldri sint, og tynt bygd. Noe av grunnen til hvorfor det går sport i å se hvor lang tålmodighet jeg har. Aldri hatt typisk guttetemperament, eller drag mot å hele tiden ha dame. Glemmer jeg meg kan det gå en uke uten å få manuell utløsning. Ereksjon er ikke problemet, bare lysten. Jeg er stort sett slapp og sover mye selv om jeg trener og spiser riktig. Jeg begynte å trene ca 2-3 ganger uka ett år, og da ble det hvertfall litt sporadisk mørk farge i skjegget men ikke mer. Ser ikke ut Jeg går lite opp i muskelmasse, og det eneste fettet jeg legger på meg ender på magan. (men siden jeg har litt for høy forbrenning rekker det ikke bli der lenge. Jeg tenker på to ting, èn: snakke med lege om testosteron tilskudd, men er ikke dette rett og slett anabole steroider via gelplaster? jeg vil ikke ende som en boleidiot heller. hvis man først starter, må man ikke fortsette permanent? koster det mye? to: prøve noe kosttilskudd som http://www.power-nutrition.no/VitaminerMin.../MetRx_ZMA.html eller noe. noen som har prøvd dette? Hva med å stikke til fastlegen å ta en blodprøve, så får du et konkret svar. Edit: typo Endret 28. juli 2008 av netroM Lenke til kommentar
Gjest Guest_tk_* Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 skal det, men fastlegen er ikke inne før 18 aug, og jeg flytter 16. er alle fastleger på ferie så lenge? Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 skal det, men fastlegen er ikke inne før 18 aug, og jeg flytter 16. er alle fastleger på ferie så lenge? Jøss.. De må da vel ha vikar som fyller inn for han/hun, ellers er det vel hundrevis av pasienter som går for lut og kalt vann. Håper du klarer å få deg en legetime, det er jo snakk om 5min + ei underskrift (og sikker en det spenn) Jeg aner ingenting om det "kosttilskuddet" du viser til, men helt personlig ville jeg ikke funnet på å ta hormoner uten råd med lege. Men preparatet du viser til inneholder (som jeg kan se) ikke noen hormoner, det de viser til er sink og magnesium. Dette får du på super´n også (på kjøpet kommer også en drøss andre vitaminer og mineraler). Jeg ville i gått for vanlig multivitaminer. Har du et normalt kosthold, eller mistenker du at er underernært på f.eks sink/magnesium. ? Lenke til kommentar
Joker8 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 to: prøve noe kosttilskudd som http://www.power-nutrition.no/VitaminerMin.../MetRx_ZMA.html eller noe. noen som har prøvd dette? Har hørt at man får en dypere søvn, enkelte sier også at de har fått en del syke drømmer ved bruk av ZMA Lenke til kommentar
Gjest Guest_tk_* Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Normalt kosthold, mest brødmat. gla i kjøtt og melkeprodukter. tror dårlig sink/magnesium opptak er tegn på lavt testosteron, men kan jo ta noen forskjellige prøver når jeg først er inne. Lenke til kommentar
Gjest Guest_tk_* Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 men testosteron ER vel rett og slett ikke anabole steroider? om det skulle være det, er det vel langt mindre doser enn det gjennomsnittsbolehuet bruker? Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 men testosteron ER vel rett og slett ikke anabole steroider? om det skulle være det, er det vel langt mindre doser enn det gjennomsnittsbolehuet bruker? Mener at anabole steroider er en syntetisk analog til testosteron. Så bottom line: JA, jeg trur det i prinsippet er det samme. Normalt kosthold, mest brødmat. gla i kjøtt og melkeprodukter. tror dårlig sink/magnesium opptak er tegn på lavt testosteron, men kan jo ta noen forskjellige prøver når jeg først er inne. Sink og magnesium er superviktig for kroppen ikke bare for testosteron så jeg tviler på at det er så enkelt. Men tilbake til hovedpunktet: Du vet jo ikke om du har lave verdier av testosteron. Testosteron finnes i to former i kroppen, fri og bundet(til bærer proteiner). Variasjonen på normalverdier (begge typene til sammen) er temmelig høy (mellom 300-1000 ng/dL) Så i påvente av blodprøve resultatene kan man bare spekulere i hva som er feil. 1. Alt normal 2. For lite testosteron 2a. For lite bundet testosteron -> Testosteron omdannes til østrogen i kroppen, hva er østrogen verdiene 2b. For lite fritt testosteron Kjenner svær lite til denne, annet en det er fritt testosteron som gir virker i diverse vev i kroppen. Konsentrasjon av denne er betydelig lavere en bundet testosteron (ca 1 til 3 % av total kons). Litt shaky på tallene det er ei stund siden jeg leste det. Så da eg rådene fra meg: 1. Få deg en legetime (samme hvilken lege, student om så ) 2. Mål verdiene på hormoner ikke bare testosteron men også østrogen og andre forløpere og derivater av testostereon. Mål gjerne sink og magnesium også. 3. Vent med å knaske tabletter iallefall til etter blodprøven. 4. Om ingen abnormaliteter så holde det med vanlig vitamin/mineral kosttilskudd. -N Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Når det kommer til seksualdrift så vil jo uansett denne variere gjennom livet. Du vil ha perioder (kortere eller lengre) der lysten rett og slett ikke er den samme. Når det kommer til skjeggvekst, så er jo dette ekstremt varierende fra person til person. Så enn så lenge kan du gjerne bestille en time hos en lege for å ta noen sjekker, men så lenge alt "fungerer" som det skal, så ville jeg ikke foretatt meg noe før jeg hadde et eventuelt svar. Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Jeg er 29 år og har nesten ikke skjegg heller. Jeg har et lavt testosteronnivå, det er innenfor, men helt i bunnen av skalaen. Jeg har fått påvist årebrokk i pungen, noe som har gjort til at det har vært høyere konsentrasjon av blod der nede som igjen har ført til høyere temperatur. Dette er ikke bra hverken for reproduksjon eller utviklingen av testiklene. Jeg venter også på en lege som er på ferie for videre undersøkelser, operasjon og eventuelt hormontilskudd. Forstod det på legen at det var snakk om noe varig, og ikke bare en kur.. Er det noe som har skjedd i barndommen/ungdommen som kan forårsake problemet ditt? En sykdom, et fall/skade eller liknende? Støtter de som sier at du ikke må vente, bare kom deg til en lege hvis du har mulighet. Lykke til Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Er enig her. Hvis du har klart deg fint så lenge som du har, klarer du deg noen måneder til Etter det, anbefaler jeg styrketrening(tunge vekter og få reps) og spising av masse biff, pommes frites, saus og annet dritt. Da får du fort proteiner og fett på kroppen, og du får ikke bare større muskler, men også større kropp(fordi det er mer fett mellom musklene). Etter et par-tre måneder med hard trening 3-4 ganger i uka, starter du på proteinshake(jordbær eller sjokolade, avhengig av smak) og så plutselig var du diger og macho. Da kan du i tillegg dra på kule utesteder og prøve deg på jenter. Dra på steder der du ikke kjenner folk, evt. med en kompis eller noe. Så får du med deg ei jente hjem og prøver og ser om lysten er der. Er den ikke det; null problem, for du kjenner ikke jenta. Er den der, så er jo det perfekt Steroider er litt for hard core, synes jeg, men du skal jo få tenke hva du vil om det Tror forøvrig ikke det øker sexlysten, da jeg har hørt at man får mindre tissemann da, og det er vel ikke noen særlig turn on for hverken jenter eller deg Uansett, lykke til Legen har nok en løsning til deg! Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Oj! Var som å se meg selv poste noe i fylla uten å ha husket å skrevet det. Er selv gutt i tidlig 20-årene som sliter med lystproblemer. Det er kjipe greier. Skal selv ta testosteron-prøve hos fastlegen. Håpe inderlig det ikke er noen hormonfeil. Blir i så fall hat å være avhengig av medikament resten av livet. Skal sies at jeg sliter med depresjon i tillegg. Så mine problemer er mest sannsynlig knyttet opp imot det. Ønsker deg lykke til da jeg vet hvor vanskelig du har det. Lenke til kommentar
Gjest Guest_TK_* Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 takk for flotte svar!! forresten hva som kan forsårsake det? jo: Jeg hadde en selvskading i form av spiseforstyrrelser noen år, noe jeg ikke har innsett før nå som jeg har lært mye om psykiske lidelser. hatet meg selv, så skadet meg selv med å nekte å spise fordi jeg hatet meg selv og kroppen. jeg var 185, veide snaut 62kg og levde på 3-4 brødskiver dagen. sult forsvinner etterhvert... hadde en litt sur barndom, men varm familie så jeg klarte meg. faen så teit det er å tenke tilbake på det, men det glir inn i noe underbevisst på autopilot:P ble slutt med dama, endte i millitære og derfra gikk det oppover med kiloene med trening og messe-mat, er norm vekt nå etter 2-3år (80+kg)men må sloss for å holde fettprosenten og muskelmassen oppe. høy forbrenning og. alt dette var i puberteten/ungdomsårene så det kan ha påvirket og senket mitt org. testosteron nivå. flotte svar av dere, tar en legetime neste gang jeg kan! (ps ble tilbudt noen timer hos shrink'ern ang noe annet fra barndommen, kom fram til at jeg bare var ungdomsdeppa. frisk som en fisk:) Lenke til kommentar
Gjest Guest_tk_* Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 men hvor mye koster dette? dekker ikke staten det hvis det er et medikament man blir avhengig av resten av livet? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Faren min har hatt hjerteinfarkt, og trenger blodfortynnende og noe slikt tull hver dag resten av livet. Staten spanderer ikke det, men når han når den årlige maks grensa på 1600 kr/år, får han frikort, og staten sponser resten. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) Er enig her. Hvis du har klart deg fint så lenge som du har, klarer du deg noen måneder til Etter det, anbefaler jeg styrketrening(tunge vekter og få reps) og spising av masse biff, pommes frites, saus og annet dritt. Da får du fort proteiner og fett på kroppen, og du får ikke bare større muskler, men også større kropp(fordi det er mer fett mellom musklene). Etter et par-tre måneder med hard trening 3-4 ganger i uka, starter du på proteinshake(jordbær eller sjokolade, avhengig av smak) og så plutselig var du diger og macho. Da kan du i tillegg dra på kule utesteder og prøve deg på jenter. Dra på steder der du ikke kjenner folk, evt. med en kompis eller noe. Så får du med deg ei jente hjem og prøver og ser om lysten er der. Er den ikke det; null problem, for du kjenner ikke jenta. Er den der, så er jo det perfekt Steroider er litt for hard core, synes jeg, men du skal jo få tenke hva du vil om det Tror forøvrig ikke det øker sexlysten, da jeg har hørt at man får mindre tissemann da, og det er vel ikke noen særlig turn on for hverken jenter eller deg Uansett, lykke til Legen har nok en løsning til deg! Hahaha, latterligste jeg har lest på en god stund. "Etter det, anbefaler jeg styrketrening(tunge vekter og få reps) og spising av masse biff, pommes frites, saus og annet dritt. Da får du fort proteiner og fett på kroppen, og du får ikke bare større muskler, men også større kropp(fordi det er mer fett mellom musklene)." Istedet for å spise pommes frites og saus og annet dritt, hva med å få i seg sunne karbohydrater fra ris, havre etc. samt sunne fettsyrer fra olivenolje, fiskeolje osv? Mest idiotiske jeg har hørt. "Etter et par-tre måneder med hard trening 3-4 ganger i uka, starter du på proteinshake(jordbær eller sjokolade, avhengig av smak) og så plutselig var du diger og macho. " Du blir ikke bemerkelsesverdig større på 3-4 måneder, det skal jeg love deg. Og å "starte på proteinshake" kan du like godt gjør med en gang. Det er ikke steroider, og ikke kun for viderekomne. "Steroider er litt for hard core, synes jeg, men du skal jo få tenke hva du vil om det Tror forøvrig ikke det øker sexlysten, da jeg har hørt at man får mindre tissemann da, og det er vel ikke noen særlig turn on for hverken jenter eller deg " Testosteron øker sexlysten. At pikken blir mindre er rein bullshit og en av de vanligste mytene om steroider. Testiklene kan krympe under kur, men vil komme opp i vanelig størrelse igjen et par uker etter endt kur. Vær så snill å tenk litt over hva du poster, og ha i det minste LITT peiling på hva du lirer av deg Endret 29. juli 2008 av Slettet-xwByZdFZ Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 For all del, jeg veit hva jeg snakker om. Tror du jeg bare sitter og skriver en liten historie som jeg finner på inne i hodet mitt? "Istedet for å spise pommes frites og saus og annet dritt, hva med å få i seg sunne karbohydrater fra ris, havre etc. samt sunne fettsyrer fra olivenolje, fiskeolje osv? Mest idiotiske jeg har hørt." Er såklart bedre alternativer, men for å gå opp fort, hjelper det ikke med sunn mat. Snakker såklart av erfaring. "Du blir ikke bemerkelsesverdig større på 3-4 måneder, det skal jeg love deg. Og å "starte på proteinshake" kan du like godt gjør med en gang. Det er ikke steroider, og ikke kun for viderekomne." Igjen, jeg kan gå opp ti kilo på 3-4 måneder hvis jeg vil det. Er ikke noe problemer what so ever. Proteinshake er også et TILLEGG til kroppens naturlige reservoar av proteiner, og er ikke noe vits å bruke i starten, iom at kroppen allerede har et lager med proteiner. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 For all del, jeg veit hva jeg snakker om. Tror du jeg bare sitter og skriver en liten historie som jeg finner på inne i hodet mitt? "Istedet for å spise pommes frites og saus og annet dritt, hva med å få i seg sunne karbohydrater fra ris, havre etc. samt sunne fettsyrer fra olivenolje, fiskeolje osv? Mest idiotiske jeg har hørt." Er såklart bedre alternativer, men for å gå opp fort, hjelper det ikke med sunn mat. Snakker såklart av erfaring. "Du blir ikke bemerkelsesverdig større på 3-4 måneder, det skal jeg love deg. Og å "starte på proteinshake" kan du like godt gjør med en gang. Det er ikke steroider, og ikke kun for viderekomne." Igjen, jeg kan gå opp ti kilo på 3-4 måneder hvis jeg vil det. Er ikke noe problemer what so ever. Proteinshake er også et TILLEGG til kroppens naturlige reservoar av proteiner, og er ikke noe vits å bruke i starten, iom at kroppen allerede har et lager med proteiner. Du har tydligvis ikke peiling hva du snakker om når du sier det ikke hjelper med sunn mat for å gå opp fort. Selv hvis du bare skal legge på deg fett er det enda mulig å gjøre det sunt (f.eks linfrøolje). Å sette en 3-4 måneder som et tidsperspektiv for trening er uhyre useriøst. For å få kroppen opp på et stabilt nivå innen trening bør vi heller si en 5-7 år med aktiv trening og godt kosthold. Trening vil kunne økt muskelvekt og hormonproduksjonen naturlig i kroppen. Å fokusere på f.eks ZMA har ingen effekt, og er absolutt ikke noen vidunderkur (slik som folk tror proteinpulver, kreatin, zma, v12 osv,osv er). Hvis vi ser bort fra proteinpulver er det ikke noen grunn til å ta dette med mindre du har trent hardt og seriøst over en lengre periode. Det vil ikke gi noen nevneverdig medisinsk verdiøkning. Hvis du spiser nok mat (sunn mat), få i deg bra fett, proteiner og karbohydrater slik du ligger i kalorioverskudd, vil også proteintilskudd være et hjelpemiddel i tillegg til mat (aldri som en erstatning). Med mindre du har et bra kosthold er det bortkastet å ta proteiner hvis du skal gå rundt og lure deg selv til å tro at det er slik du kan gjøre resten av livet. Det handler om en livsstilendring, ikke noe du gjennomfører på et lite år. Du kan også øke testoet ditt hos legen hvis de føler det er nødvendig. Dette settes som en sprøyte i låret eller noe slik. For all del hold deg borte fra steroider. Det er ja en myte at det går særlig utover penis mv. Men steroider hvor du ikke har tett oppfølging med lege er farlig, det gir bivirikninger som kan gjøre ting farlig og sist, men ikke minst så utsetter du deg selv til å innta urene medikamenter og kan seriøst ødelegge livet ditt. Trenger du steroider, så får du dette av legen, og kan bruke det lovlig. Lenke til kommentar
Gjest zma Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Vet ikke med deg men jeg fikk mye kviser når jeg begynte med ZMA.. vet ikke om det var derfor men tror det for det begynte akkurat når jeg tok ZMA Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 "Er såklart bedre alternativer, men for å gå opp fort, hjelper det ikke med sunn mat. Snakker såklart av erfaring." "Igjen, jeg kan gå opp ti kilo på 3-4 måneder hvis jeg vil det. Er ikke noe problemer what so ever. Proteinshake er også et TILLEGG til kroppens naturlige reservoar av proteiner, og er ikke noe vits å bruke i starten, iom at kroppen allerede har et lager med proteiner." At det ikke hjelper med sunn mat for å gå opp fort er pølsevev. Det handler og om kvalitet, hva er vitsen med å gomle is og bli lubben? er vel ikke det gutten er ute etter. Han er ute etter muskelvekst, og da er karbohydrat og fett fra sunne kilder veien å gå. Alle kan gå opp 10 kilo på 3-4 måneder, det er 0 problem. Er bare å legge seg i massivt kalorioverskudd det. Men hvor skrev gutten at han hadde som mål å bli tjukk? Hvor har du det fra at kroppen har et reservoar med proteiner som varer i 3-4 måneder med hard trening? Selvfølgelig må man tilføre kroppen proteiner hver dag for å bygge muskler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå