E_S Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Har en gammel tv fra 80-tallet uten scart-kontakt eller phonoplugg-innganger. Ønsker å koble en CD-tuner til denne, men sliter litt med å få det til. Jeg har en overgang fra scart til en liten rund plugg (noe tysk 80-tallsstandard) som skal gjøre noenlunde samme nytten, og denne har fungert fint til video, DVD og analog parabol, men koblet til Canal Digital-boksen blir skjermen bare svart. TV'en får et signal, men det kommer ikke noe bilde.. Har prøvd å skifte mottakeren mellom kompositt og RGB, men det gjør ingen forskjell. Kun svart skjerm. Noen som har noen forestilling om hva som mangler? CD-boksen har ikke antennesignalutgang, og i tillegg får man jo dårligere bilde og kun mono-lyd med antennesignal, så det er noe jeg helst vil unngå. Lenke til kommentar
alleibruk Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Er det ikke bare å koble tunern gjennom vhs maskina? Lenke til kommentar
aron Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Kanskje Tv´n din bare tar CVBS.. Se her: Wikipedia Denne kan være et alternativ. Selv kjøpte jeg en Modulator CM 01U+amp fra Elfa (Søk på rf modulator) Den har også en forsterket utgang, som jeg bruker siden jeg har lang kabel til et annet rom. Jeg prøvde Clas Ohlsom sin men synes kontrasten ble dårlig.. Stereo lyd blir det dårlig med, da må du nok ut å handle tv... Endret 31. juli 2008 av aron Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå