Gå til innhold

To jobber: En med frikort andre med skattekort

Anbefalte innlegg

Hei!

Har for tiden to jobber. Aftenposten og hos bunnpris. Fikk vite på bunnpris at del 2 på frikortet ikke funker, så da ringte jeg skattekontoret og de gav meg et skattekort med 5% fradrag. (får tilbake neste år med RENTER!! :)). Uansett så fikk jeg beholde frikortet på den andre jobben. Men er litt usikker og engstelig på om dette går. Altså så tjener jeg omlag 15 000 Kr i året, så er ganske langt under frikort grensa. På den andre jobben min som er på Bunnpris har jeg ganske høy lønning, og jeg vil tjene mer en 40 000 Kr der. På skattekontoret nevnte de ikke hele tatt om det er et problem, men er usikker på det som nevnt før. Så det jeg lurer på er om jeg kan beholde den andre jobben med frikortet samt tjene over 40 000 Kr på den andre og skatte 5 % forså å få de tilbake neste år. Altså skattepengene?

På forhånd takker jeg for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke garantere deg at du ikke får baksmell da, sier bare at det er greit å ha frikort ett sted og skattekort et annet. Men da må skattekortet ditt ta hensyn til det (altså trekke litt mer skatt pga. frikortet.)

Men med oppsettet der kommer du til å trekke ca. 2000 kroner i skatt, jeg synes det hørtes litt lite ut. Sa du at du kom til å tjene 55000 og at du har frikort på 15000 da du ba om det nye skattekortet?

Hvis du vil regne ut skatten din så kan du prøve denne:

http://www.skatteetaten.no/Applikasjoner/E...08_12032008.htm

Med 55000 i inntekt så sier den at du skal betale 3850, noe som nesten er 10% av 40000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...