Emilg Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Bridge versjonen min satt til norsk gjorde at Camera Raw også ble det Men slik som oversettelsene er bruker jeg mye heller den engelske språkpakken Og LR ville da sett noenlunde lik ut under Develop mode om den kom i norsk, så der nok bare å sette seg inn i den engelske versjonen Endret 13. august 2008 av Emilg Lenke til kommentar
missvero Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Ei bok om bildebehandling høres topp ut:) skal sjekke det ut. regner med at siden det er en bok om bildebehandling så er det generell bildebehandling og ikke bare om et spesielt program?? Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 jeg lastet ned The GIMP i går og har sett litt på det. skal gi det en sjanse! Skal også teste prøveversjonen på adobe photoshop elements 6 og se hva jeg liker. Er det noen som har prøvd Nikon sitt bildebehandlingsprogram? Capture NX ? hva synest dere om det?Har delvis samme dilemma som deg, har nettopp gått fra analog til D80 etter lang tids opphold i noe særlig fotografering. Det fulgte vel med en 30 dagers prøve verson av NX gjorde det ikke? Har kun sett så smått på det ennå... Er spent på hva de med langt mer erfaring har å si på dette området Ja det fulgte med 30 dager trial. hva slags bildebehandlingsprogram har du da? Sitter i samme båt for øyeblikket Skal få kjøpt ett, men er usikkert på hvilket jeg blir å kjøpe for redigering av RAW filer. Skal få lånt PhotoShop hos noen jeg kjenner å få prøvd ut det. Blir nok å ta en avgjørelse etter det, da jeg syns NX var helt ok. Skal imidlertid innrømmes at jeg nok ikke benyttet meg av de 30 dagenene godt nok :S Burde nok gjort det for å fått et mer realistisk inntrykk av programmet. Håper flere kommer med "in-put" på PhotoShop/Lightroom VS. NX For jeg skal si meg enig med en komentar jeg leste på forumet, når man har investert penger i kamera osv hvorfor ikke også legge litt i et bra redigeringsprogram? :D Litt lang quote, men har ikke fått med meg spørsmålene før. Capture NX2 er tilgjengelig i 60 dagers trial og jeg synes programmet er rett og slett fantastisk. Bl.a. U-point teknologien er intet mindre en genial og usedvanlig kjapp og enkel i bruk. Brukte 17 kontrollpunkt på et bilde en gang og det var gjort på et par minutter, grøsser ved tanken på hvor mye tid det ville ha tatt og justert dem riktig med layers. Anbefaler Jason Odells ebok om Capture NX2, følger med link til noen NEF som kan lastes ned og trene på sammen med boka. Ellers er Capture NX forumet på Nikon Café stedet å få hjelp, hvor også Odell frekventerer. Lenke til kommentar
missvero Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Tusen takk for svarene heldigvis kan jeg laste ned prøveversjoner og se hva jeg liker best. Lenke til kommentar
trylore Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 gratis: FastStone Image Viewer eller: photofiltre Lenke til kommentar
missvero Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 jeg lastet ned The GIMP i går og har sett litt på det. skal gi det en sjanse! Skal også teste prøveversjonen på adobe photoshop elements 6 og se hva jeg liker. Er det noen som har prøvd Nikon sitt bildebehandlingsprogram? Capture NX ? hva synest dere om det?Har delvis samme dilemma som deg, har nettopp gått fra analog til D80 etter lang tids opphold i noe særlig fotografering. Det fulgte vel med en 30 dagers prøve verson av NX gjorde det ikke? Har kun sett så smått på det ennå... Er spent på hva de med langt mer erfaring har å si på dette området Ja det fulgte med 30 dager trial. hva slags bildebehandlingsprogram har du da? Sitter i samme båt for øyeblikket Skal få kjøpt ett, men er usikkert på hvilket jeg blir å kjøpe for redigering av RAW filer. Skal få lånt PhotoShop hos noen jeg kjenner å få prøvd ut det. Blir nok å ta en avgjørelse etter det, da jeg syns NX var helt ok. Skal imidlertid innrømmes at jeg nok ikke benyttet meg av de 30 dagenene godt nok :S Burde nok gjort det for å fått et mer realistisk inntrykk av programmet. Håper flere kommer med "in-put" på PhotoShop/Lightroom VS. NX For jeg skal si meg enig med en komentar jeg leste på forumet, når man har investert penger i kamera osv hvorfor ikke også legge litt i et bra redigeringsprogram? :D Litt lang quote, men har ikke fått med meg spørsmålene før. Capture NX2 er tilgjengelig i 60 dagers trial og jeg synes programmet er rett og slett fantastisk. Bl.a. U-point teknologien er intet mindre en genial og usedvanlig kjapp og enkel i bruk. Brukte 17 kontrollpunkt på et bilde en gang og det var gjort på et par minutter, grøsser ved tanken på hvor mye tid det ville ha tatt og justert dem riktig med layers. Anbefaler Jason Odells ebok om Capture NX2, følger med link til noen NEF som kan lastes ned og trene på sammen med boka. Ellers er Capture NX forumet på Nikon Café stedet å få hjelp, hvor også Odell frekventerer. Er Capture NX på norsk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå