Edson Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Skal kjøpe en AMD XP 2500+ Barton. Har dere noen forslag til hvilken kjøler jeg bør kjøpe? Vil at den skal være stillegående, men samtidig ikke for dårlig. Har ikke tenkt å overklokke for øyeblikket, men kanskje jeg gjør det etterhvert Forslag? -Edson Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Hvis du har penger, en slk900 og en rolig papst. Lenke til kommentar
Edson Skrevet 17. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2003 Hvis du har penger, en slk900 og en rolig papst. Har du en lenke? Ellers så hadde jeg tenkt å kjøpe denne http://www.coolermaster.nl/pruducts/retail...er/hhc-l61.html -Edson Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Hva med denne?? Deep Impact Lenke til kommentar
Edson Skrevet 17. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2003 Hva med denne?? Deep Impact Hmmm.. den så bra ut. Lurer på om den passer inn i a7n8x hd fra asus Jeg får finne ut om den er bedre enn mitt alternativ også Takk! -Edson Lenke til kommentar
HAG Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Ellers så hadde jeg tenkt å kjøpe denne http://www.coolermaster.nl/pruducts/retail...er/hhc-l61.html -Edson Bruker den CoolerMasteren på en XP1700+ T-bred på midi nForce2 kortet til MSI, har noen kab.vifter på 7V for å få "gjennomtrekk i kassa". Idler rundt 50 grader, MEN med stress med Sandra CPU Burn-In holder tempen seg under 55 grader Maskina eg bruker nå har Taisol sin "Heatpipe-kjøler": CMK702151A og en Fanmate for reduksjon i turtall til ca. 2500 O/min. Idler på ca. 38 grader og topper rundt 43 grader fra ASUS PC Probe - ca. 8 grader høyere i Bios Lenke til kommentar
Edson Skrevet 18. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2003 Bruker den CoolerMasteren på en XP1700+ T-bred på midi nForce2 kortet til MSI, har noen kab.vifter på 7V for å få "gjennomtrekk i kassa". Idler rundt 50 grader, MEN med stress med Sandra CPU Burn-In holder tempen seg under 55 grader Maskina eg bruker nå har Taisol sin "Heatpipe-kjøler": CMK702151A og en Fanmate for reduksjon i turtall til ca. 2500 O/min. Idler på ca. 38 grader og topper rundt 43 grader fra ASUS PC Probe - ca. 8 grader høyere i Bios Er det bra eller dårlig? Er ganske ny til dette med grader, turtall osv. når det gjelder prossessorer. Hvilken vifte ville du isåfall anbefalt til xp2500+ barton? Takk for hjelpen -Edson Lenke til kommentar
shanizar Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Både hardware.no og sharkyextreme.com anbefaler hvertfall Thermaltake Volcano 7+ og Thermalright slk800. Har ingen erfaringer med dem selv, men er i ferdmed å skaffe meg en ny pc og disse er hvertfall alternativer for meg. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 www.microplex.no har det meste. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Alpha PAL8045 Papst 79 kubikk @ 37db Zalman FanMate Lenke til kommentar
Edson Skrevet 19. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2003 Alpha PAL8045Papst 79 kubikk @ 37db Zalman FanMate (fikk ikke url for microplex har hengt seg hos meg. Du finner du under vifter - viftestyring og så nederst). Takk for hjelpen! Har imidlertid bestemt meg for http://www.microplex.no/rubweb/rd.php?rd=M...62PLUS&toc=3810 (Swiftech) og en Papst vifte, 58m³/time, 26 dB(A), og en Papst vifte, 72m³/time, 28 dB(A) som kabinettvifte. Kabinettvifta vet jeg ikke om jeg skal ha den på 28 dB eller 23 dB (61m³/time) Jeg vil ha en "stille" løsning Noen synspunkter ? -Edson Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Takk for hjelpen! Har imidlertid bestemt meg for http://www.microplex.no/rubweb/rd.php?rd=M...62PLUS&toc=3810 (Swiftech) og en Papst vifte, 58m³/time, 26 dB(A), og en Papst vifte, 72m³/time, 28 dB(A) som kabinettvifte. Kabinettvifta vet jeg ikke om jeg skal ha den på 28 dB eller 23 dB (61m³/time) Jeg vil ha en "stille" løsning Noen synspunkter ? -Edson Greit valg av kjøleribbe. Kjøp gjerne en FanMate til CPU-vifta slik at du kan redusere hastigheten på denne når du ikke skal overklokke. (26dB er ganske mye) Angående kabinettvifte: Vet du at 92mm vifter passer i kabinettet ditt? Ikke mange kabinetter har støtte for det. Det vanlige er 80mm. Kjøp en vifte på under 20dB til kabinettet ditt. Lenke til kommentar
Edson Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2003 Greit valg av kjøleribbe. Kjøp gjerne en FanMate til CPU-vifta slik at du kan redusere hastigheten på denne når du ikke skal overklokke. (26dB er ganske mye) Angående kabinettvifte: Vet du at 92mm vifter passer i kabinettet ditt? Ikke mange kabinetter har støtte for det. Det vanlige er 80mm. Kjøp en vifte på under 20dB til kabinettet ditt. Skal kjøpe dette kabinettet: http://www.microplex.no/rubweb/rd.php?rd=T...=TH655&toc=3033 Den har plass til to vifter, tenkte å kjøpe papst vifter. Det virker som kabinettet jeg skal kjøpe er litt tett, derfor hadde jeg tenkt å kjøpe et par kabinetter som flytter litt luft. Det vil føre til litt mer støy, men ikke for mye håper jeg? Hvis du har andre forslag tar jeg de gjerne imot Hvor finner jeg Fanmate viften? Takk for hjelpen! -Edson Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå