Gå til innhold

Henrettelse som turistattraksjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At den ødelegger kampen mot dødsstraff kan jeg ikke se, men jeg er sikker på at han som sier det har tenkt godt igjennom saken og har argumenter som ikke kommer frem i artikkelen.

På meg ville den ha motsatt effekt.

En ting er at jeg er i mot dødsstraff på det generelle grunnlag at den er ugjenkallelig, men å få begrepet visualisert på en slik måte vile skape ytteligere forakt for metodene som blir brukt.

Videre mener jeg at å bruke henrettelser som underholdning er forkastelig.

Jeg ville sette spørsmålstegn ved livssynet (ikke religionen nødvendigvis) til mennesker som finner noe slikt underholdende.

En eneste stedet jeg kunne forestille meg at en slik "attraksjon" burde vært utstilt er på et temasenter mot dødsstraff eller lignende. Og da selvfølgelig uten myntinnkast.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar
Vist du ser på videoen så ser du at det ser dumt ut. At det virker støtende på folk kan eg ikkje forstå, det finnest verre ting som blir sendt på nyhetene og er på tv. Å fjerne denne blir som å sensurere tv og filmer for ting som har med døden og gjere.

http://youtube.com/watch?v=_t-T-ESr28M&feature

Helt enig. Man kan ikke la være å vise den fordi enkelte føler seg støtt. Da måtte man forby så godt som alt her i verden.

Trodde man døde momentant, men det er altså en smertefull død?

Lenke til kommentar
Jeg ville sette spørsmålstegn ved livssynet til mennesker som finner noe slikt underholdende.

Like forkastelig som folk som finner voldelige actionfilmer underholdende?

Jeg liker voldelige actionfilmer. Men det er farten og spenningen som trekker, ikke volden.

Jeg liker ikke henrettelser.

Jeg liker heller ikke å se henrettelser eller massakre i actionfilmer. At gode filmer kan inneholde disse elementene er jeg enig i, men da er det ikke begivenheten i seg selv som er undeholdningen, den er der for feks. å tilføre filmens karakterer motivasjon/karaktertrekk osv.

Uansett, selv om man må trekke grensen et sted synes jeg det er stor forskjell på å la seg underholde av en episode av CSI og "Americas most violent executions".

Det å putte penger på en maskin for å se en simulering av et menneske som dør på en grusom måte rett foran deg synes jeg er forkastelig. Jeg har store problemer med å se underholdningsverdien. Jeg synes heller ikke noe slikt burde vises til barn.

Vist du ser på videoen så ser du at det ser dumt ut.

Når det gjelder videoen vet jeg ikke hvordan en ekte henrettelse i elektrisk stol ser ut, men man må vel anta at den/de som har laget "attraksjonen" har gjort sine undersøkelser. I mine øyne ser ikke det som skjer på videoen "dumt" eller urealistisk ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...