AlecTBM Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Hallo godtfolk På fredag så blei det veldig lite å gjøre på jobb, så jeg tok et webcam og tok bilde av en kontor dør som hadde det fine rom nr. 404. Jeg fyrte opp GIMP og redigerte det litt. Men jeg vil gjerne ha litt kritikk på bildet, hva kan jeg endre osv. Vet at 404 ser ut som er skrevet på i ettertid, men det er faktisk et bilde fra skiltet. Og for de som ikke skjønner vitsen, bare spør meg Og en ting til, vær nådeløse! I can take it AlecTBM 404.xcf.zip Dør 404 skilt EDIT: Fornøyd? (*mobbe litt*) Endret 29. juli 2008 av AlecTBM Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Hva er vitsen? Er det 404-page does not exist du tenker på? Jeg tenkte først på tittelen på bildet i forhold til innholdet. For meg ser det ikke ut som det er "ingenting" utenfor døren, det ser tvert imot ut som en dør jeg har lyst til å gå igjennom her jeg sitter på mitt 30grader varme kontor. Utenfor der er det sommer og sol, ganske blå himmel og fri og ferie. Videre liker jeg ikke at håndtaket er klippet av på midten. Det er også en liten bulk på dørbladet ca 15cm over dørhåndatket (mot den hvite bakgrunnen). Hva er det? Lenke til kommentar
presjes Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Hehe, jeg så idéen bak det å gå til ingenting og må nok ha en liten nerd i seg for å le av 404 humoren Kul og original idé Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 ja stemmer presjes, man må nok ha en liten nerd i seg. Og for ekko: Som sagt så må man ha en liten nerd i seg for å skjønne humoren i den, men veit at den kan misforståes. Hvis du vet om et bedre bilde å ha bak, så kom med det Den bulken er jeg faktisk litt usikker på hva er, kan være noe som er igjen av rommet :S Jeg fikk ikke med meg dør håndtaket på bildet må få tatt et bedre bilde. men takker. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Nå ble jeg usikker på om jeg hadde tatt poenget her eller ikke. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Det er altså da en kontordør det står 404 på. Altså, 404 finner ikke siden (kontoret) Men dere får tolke bildet som dere vil Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Oki, det var slik jeg tolket det, men ble litt bekymret over størrelsen på min indre nerd her et øyeblikk. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Hehe Men ingen flere som vil komme med innspill? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Jo, jeg har et innspill. Men først litt teknisk. Ikke lim inn bildene på denne måten. Bilder skal legges inn som vedlegg. Et så lite bilde som du presenterer her er umulig å vurdere skikkelig teknisk. Du er helt klart en surrealist her. Bildet er trygt forankret i den naturalistiske surrealismen presentert ved belgiske Rene Magritte. Ved siden av Dali var han den kommersielt viktigste surrealistiske maleren. Selv om du er bevisst eller ubevisst på det så er bildet surrealistisk. Og det er her du feiler. Det blir ikke skikkelig surrealistisk uten at realismen er total. Vi ser ikke dybde på samme måte som optikk gjør. Vi oppfatter ikke noen forskjeller med dybdeskarphet i virkeligheten. Det er klart det også er et fokuspunkt for det nakne øyet også, men fokusen justeres så raskt at vi ikke merker forskjellen hvis det ikke er veldig kort avstand til hovedobjektet. Det er derfor malerier har absolutt dybdeskarphet, fordi det er slik verden ser ut. Utviskede bakgrunner eksisterer ikke i malerkunsten, og slik burde du også forholdt deg til elementene i bildet. Du liker sannsynligvis liten dybdeskarphet svært godt, og det er den fascinasjonen du burde brutt med her. Det surrealistisk maleriske i bildet blir ødelagt av det. Skal du ta et surrealistisk bilde så må det se ut slik det ville sett ut i virkeligheten, og ingen kreativ bruk av dybdeskarphet er ikke ønskelig da. For ideen er god, så jeg synes du godt kan ta dørbildet på ny. Da blir bildet interessant for andre enn dere nerder Jeg tror du er på sporet etter å finne opp en ny genre: Surrealistisk nerdefotografering. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Flotters Ja vet at det er surrealistisk, lite sannsynlig at du åpner en dør og ser blå himmel med skyer som det der Men jeg er ikke akkurat den som holder mest på med bilder da. Hva slags forskjell ville det vært om jeg la bildet til som vedlegg? (med mindre du tenker på xcf fila da) Men takker for innspill, og tenker på å ta et nytt bilde av døra. 404.xcf.zip La til xcf fila Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Bruk vedleggfunksjonen nederst på siden når du lager en ny tråd. Øverst skriver du tittel, i det store vinduet teksten, og under det store vinduet har du muligheten for å browse din egen harddisk for bilder. Så gjenstår bare en ting, og det er å velge laste opp. Veldig veldig enkelt. Enklere enn den måten du gjør det på faktisk. Det er litt rart at dere overser en så tydelig funksjon i brukergrensesnittet. Og du er langtfra den første. Bruk 15s på å kikke rundt på siden før dere begynner så ser dere med en gang alternativene. Det er nemlig ikke så mange muligheter man har. Et bilde bør minimum være 750 piksler på lengste side. Dette er ikke bilder til illustrasjon (og da holder det med 400 piksler), men bilder som skal vurderes seriøst. Selv velger jeg 800 piksler og under 300kb størrelse. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Vell Bildet hadde jeg lasta opp på servern min på fredagen. Kunne ikke ha bildet større siden oppløsninga var for dårlig Har gjort så godt jeg kan. EDIT: Bildet var egentlig mye mindre Endret 28. juli 2008 av AlecTBM Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Mye bedre. Nå kan man sjonglere mellom nettsiden og bildet lettere. Man slipper å enten ha en side til oppe eller å scrolle hele tiden mens man skriver. Det var forøvrig en måte å fortelle deg på at du har brutt reglene med å linke til ekstern side. Jeg tenkte å gjøre det på en positiv måte denne gang, for noen ganger blir folk irritert over at regler påpekes. Men etter den demokratisk prosessen som førte til dagens regler, som ble mer eller mindre diktert av de aktive brukernes ønsker. Vi anser ikke noen eksterne sider å være like stabile og langvarige som selve BK. Det er mange bilder som har forsvunnet ut av trådene av forskjellige grunner. Noen velger å slutte å drive med egen server, andre sier opp webhotellet man bruker. Og noen ganger roter den eksterne siden man linker til med adressene. Og noe av det verste er når man linker til en flickr eller lignende sider med pop-ups, reklame og annet dritt. Derfor er det kun lov å legge bilder ut som vedlegg i BK. I de øvrige kategoriene kan du godt linke til din egen server. Det er ihvertfall ikke mot reglene. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Du kunne ikke kanskje vist litt av korridoren også, slik at vi vet hvilket "landskap" vi er i? For jeg skjønte ikke så mye av bare den døra der, før jeg leste litt. Altså. Bare zoome ut, slik at du ser at døra er i enden av gangen.. Dead end liksom Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Ahh, skjønner PMnormal, leste litt sticky, men må ha oversett den Men stemmer, kunne hatt mer i av gangen, men siden jeg sto med ryggen intill veggen når jeg tok bildet, så blir nok det lit vanskelig. Men med et bedre kamera så går det sikkert Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Hva mener du med bedre kamera? Jeg har ikke orket å sjekke exif for å finne ut hvilket kamera du har nå. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Hva mener du med bedre kamera? Jeg har ikke orket å sjekke exif for å finne ut hvilket kamera du har nå. Det er visst tatt med et webkamera. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Stemmer det Pusur. Klarte faktisk ikke å finne et kamera der og da, men så hadde jeg webcammen i sekken. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Såpass. Men da kan vi kalle det en skisse, og neste gang tar du med deg noe med mer vidvinkel (helst nok til å få med hele døren og litt av veggene rundt, men det trenger ikke være bredt. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Legger ved de filene jeg mekka bildet sammen med. Ser at jeg kan gjøre en stor endring når det kommer til døra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå