Gå til innhold

Trådløst nettverkskort til Vista 64-bit?

Anbefalte innlegg

Jeg har byttet til Vista fra XP og prøvde meg på sette inn et av de trådløse nettverkskortene jeg hadde i den gamle maskinen. Trodde jeg hadde funnet riktige drivere, men Vista fant ingen trådløs nettverkstilkobling, noe jeg syns er litt rart. Trodde Vista skulle klare å gjenkjenne nettverkskort av seg selv (correct me if I am wrong). Er det slik at litt eldre nettverkskort ikke takler Vista?

Dersom jeg må gå til innkjøp av et nytt kort, hva vil dere anbefale? Jeg trenger ikke et superkort, bare noe som er stabilt og gjør det det skal

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke alltid Vista finner og installerer drivere.

Last ned nyeste Vista (64-bit) driver til ditt nettverkskort.

Installer driveren.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=986237&hl=

Ellers har jeg nå Belkin USB WLAN-adapter samt D-Link DWA-140 som virker godt under Vista 64.

Belkin adapteren er koblet til en PC i øverste etasje. Så denne sluker til seg signaler fra routeren i kjelleren, tre etsjer under og gjennom en tykk mur.

Trodde ikke jeg skulle få signal i det heletatt, men har nesten 60% signal her.

Lenke til kommentar

Fikk det gamle kortet til å funke. Det er ingen offisielle drivere til Vista 64 for dette kortet, men litt Google, en link til Ralink og litt miksing og triksing med drivere gjorde susen. Alles in orden her nå virker det som.

Endret av Zahl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...