elvenbow123 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 dette kan hOres litt rart ut, men hvor fAr man kjOpt sverd?, ekte, stAl eller no...gjerne i Norge. Jeg sjekka finn.no , men det var dArlig med sverd der... trenger svar, gjerne raskt =) takk! Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 sjekket Avalon? Hvis jeg tar utgangspunkt i nicket ditt, så regner jeg med at det er den typen utsmykkede sverd de har der du leter etter. Ellers så husker jeg at det var en butikk i Bergen, hvor de solgte mye slikt. Tror den lå et sted ved kaia i Bergen. Om det er noen bergensere som kan verifisere dette hadde det vært fint (begynner å bli noen år siden jeg var der) Lenke til kommentar
Joker8 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Hei sjekk Game-on.no selger diverse sverd der Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Det som selges på butikker som Avalon ol, er ikke sverd men SLO! SLO står for Sword Like Object, men er ikke ett "skikkelig" sverd. Funker til å henge på veggen men ikke mye mer. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Sjekk ut en butikk i Trondheim som heter Valhalla. De har mye mer ekte vare enn Avalon og Outland. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Har vært og titta på mange sverd på Pentagon i Oslo. Det er ekte skarpe sverd, ikke noe leketøy. Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Viste ikke at det var så mange som var intreisert i dette! hadde egentlig ikke ventet no mer en et svar eller to i løpet av en månede men tusen takk for svar! sjekker dem nå. men jeg vil gjerne ha fler Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 http://www.game-on.no/webshop/product_info...products_id=858 oO vakker en, <---------forelsket -),, men nå må jeg skru av pcen for det lyner som FAEN!!! iiik haggler også....nesten skummelt Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 http://www.replicaswordshop.com/ sverdene her, bare til pynt? eller kan jeg plukke det opp og fekte litt i luften uten att det brekker? =P Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 De tåler nok å veives litt rundt med, men jeg tror ikke jeg ville prøvd å fekte med de. Som det står øverst på siden, så er sverdene deres laget mest som replikaer til museumer. Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) De tåler nok å veives litt rundt med, men jeg tror ikke jeg ville prøvd å fekte med de. Som det står øverst på siden, så er sverdene deres laget mest som replikaer til museumer. er de ordentlige? det er for eksempel.. http://www.replicaswordshop.com/product_p/cash2046.htm * Made for the re-enactor * Authentic look and feel * Complies with safety requirements * Blade length: 30“ * Handle length: 6 1/2” * Overall length: 36 1/2“ * Weight: 2lb 7oz * Box height: 28” * Box width: 6” * Thickness: .230 er det bare en moddell eller er det ekte vare? Endret 31. juli 2008 av elvenbow123 Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 They are designed to withstand rugged use while providing the level of safety required by many of today’s re-enactment societies. The blades are crafted from 1065 high-carbon steel, hardened to 50HRC, which restricts edge-notching to acceptable levels while providing resilience and protection against brittleness Det er fra den du linket til. Den kan du kalle "ekte" da den tåler litt røffere brukt enn det en modell ville tålt. Men den er fortsatt ikke i nærheten av det ett ekte sverd tåler og er laget for. Om du vil ha et slikt sverd så må du kontakte en god sverdsme, ikke slike butikker som selger serieproduserte varer. Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 They are designed to withstand rugged use while providing the level of safety required by many of today’s re-enactment societies. The blades are crafted from 1065 high-carbon steel, hardened to 50HRC, which restricts edge-notching to acceptable levels while providing resilience and protection against brittleness Det er fra den du linket til. Den kan du kalle "ekte" da den tåler litt røffere brukt enn det en modell ville tålt. Men den er fortsatt ikke i nærheten av det ett ekte sverd tåler og er laget for. Om du vil ha et slikt sverd så må du kontakte en god sverdsme, ikke slike butikker som selger serieproduserte varer. men hvor langt er det? 36 cm? =S * Overall length: 36 1/2“ det er da ikke mye Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 når det står en " etter tallet, så betyr det at lengden er i tommer. 36,5" = 92,71cm Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Anbefaler Paul Binn om du skal ha skikkelige saker! Alle sverda er håndsmidd og er av veldig høy kvalitet http://www.paul-binns-swords.co.uk/ Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 Jeg skal vel evt ikke bruke det till og fekte ekte med, mest til pynt. http://www.replicaswordshop.com/product_p/cash2046.htm gAr nok for dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå