Gå til innhold

BK: Mitt første studiobilde.

Anbefalte innlegg

Fikk låne meg en bakgrunn og noen lamper her om dagen og tenkte jeg skulle prøve meg på noen bilder. Legger ved bilde av "Studio" mitt og resultatet.

dette settet her jeg har lånt. Bowens Esprit Gemini 500 kit BW-4305EU

http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdin...aspx?plid=13579

Det som var vanskeligst var rett og slett å få riktig lys. noen som har tips til plasseringer osv her? Samtidig generelle tips.

Hva syntes dere?

post-87335-1217235843_thumb.jpg

post-87335-1217235862_thumb.jpg

Endret av Azzido
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dropp å bruk to lyskilder på modellene slik du gjør nå, ta de lengre fra veggen, og bruk bare softboxen som hovedlys, og så kan du feks bruke den andre som hårlys bakfra.

Problemet ditt med den andre lyskilden er at du har så lite plass at du ikke klarer å lyssette bildet ditt på to plan, og objektet blir også truffet av bakgrunnslyset =)

Lenke til kommentar

Enig med cruel angående lyssettingen. Det virker som om dette er en duo som spiller på puber eller noe slikt. Da synes jeg det passer med litt syn til venstre hvis de spiller Ut mot havet, men her kunne jeg egentlig tenkt meg mer kontakt. Den kikkingen ut av bildet er i beste fall overdrevet. Musikere på intime spillesteder kommuniserer direkte med publikum, og da bør de også kommunisere direkte gjennom promo-bilder.

Lenke til kommentar

Takker for svar her. Det med lite plass var en av grunnene som jeg antok at kunne være problemet. Hvor stor plass bør man sette av til ett "vanlig" studio i tilfellet? Prøvde meg litt fram og tilbake med blitz'n med plassering fra langt bak til opp i taket osv.

De 2 karene på bildet er en duo som spiller rundt på barer og events så du har helt rett her Pmnormal, det med blikket vekk ifra kamera var en vri de selv ville ha, hvor heldig dette blei i ettertid er jeg usikker på... men hadde vist med tema på neste kabaret å gjøre.

Men sånn ellers til å være første gang med studio blitzer osv, kunne dere forventet mere av meg? ;)

Lenke til kommentar

Du trenger ikke mere plass, du trenger bare øve deg med det du har :=)

Handler litt om å lære seg å bruke lyset med det man har også. Til halvfigurer og ansikter så går det veldig greit feks. Burde ikke være noe problem ifht plassen.

Men som sagt, kanskje du burde revurdere hele hvit bakgrunn konseptet litt her. Og heller la den bli grå.

+ Litt for mye ambient lys som lager gulskjær til deg; flere måter å løse det på,

1: ikke ha annet lys enn det blitzene lager

2: bruk mindre blender åpning og mere blitzlys (men kan fort bli litt mye for modellene om du kjører på maks)

Lenke til kommentar
... men hadde vist med tema på neste kabaret å gjøre.

Da er det i alle fall ikke din skyld. Hvis det skal brukes som en musikalplakat, eller som promo for en musikal er det greit. Men skulle det stått på en plakat i vinduet til en pub så hadde det fungert dårlige tror jeg. Sett bort fra at puben sikkert har samme omsetting uansett hvem som spiller. Jeg tror du ser poenget mitt.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...