Gå til innhold

Logging av spenning i leilighet


Anbefalte innlegg

Jeg har en rekkehusleilighet hvor pæra i taklampene i kjelleren ryker omtrent en gang i måneden. Jeg har også mistanke om at strømmen i huset har knærtet minst 2 strømadaptre til diverse utstyr, samt noe pc-utstyr.

 

Finnes det noe som logger spenningsstabilitet og evt. spikes på strømnettet over en viss periode?

 

-C-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes utstyr for logging av nettspenning, men ser for meg at det er rimeligt dyrt. Iallefall vist du kun kjøper det for å teste hjemme hos deg selv.

 

 

Vil heller anbefale deg å kontakte strømleverandøren din, de har slikt utstyr, og plasserer det ut til deg for en stund for å sjekke om det er problemer.

Lenke til kommentar

Ja spenningen kan logges, men det kreves bra utstyr for å registere hurtige spikes. Dessuten må et seriøst firma stå bak målingen hvis e-verket skal høre på det.

Det koster litt penger som du heller kan bruke på

et overspenningsvern montert i sikringsskapet ditt.

Lenke til kommentar

Lyspærer er noe av det som tåler best det nettleverandøren klarer å levere av over-/underspenning, spiker og transienter.

Det de derimot IKKE tåler, er vibrasjoner. Taket i kjelleren er jo som regel gulvet i etasjen over...

Løsningen kan jo være så enkel som å skifte til lysrørarmatur?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...