Joachimv Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Den øvre delen i kommunen har bestemt at alle ansatte skal ha en standard signatur i Outlook. Vi bruker for det meste Outlook 2003 og har Exchange 2007. Er dette mulig å få til? Nå er ikke jeg den som har med Exchange å gjøre, men tror ikke de tenker på om dette er en mulighet i det hele tatt.. -og de kan heller ikke bruke forum Signaturen skal se noe ca slik ut: Har gjort det manuelt hos flere, men tilsynelatende er det enkelte av de som sliter med å få inn bildene.. det er snakk om godt over 1000 ansatte som skal ha denne signaturen, så det blir heftige tider for oss på IKT-seksjonen om vi skal fortsette å gjøre det slik... Endret 28. juli 2008 av viiite Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) For å starte helt off-topic, så synes jeg heller at de øverste burde innse at ren-tekst og ikke HTML er pent i e-post. Over til saken, så burde det være mulig å kjøre dette via en GPO uten at jeg helt kan fortelle deg hvordan. Må vel enten generere en signaturfil pr bruker som brukes, evnt så kan det tenkes man kan scripte en eller annen default signatur som henter informasjon via AD/LDAP gitt at dere har all info (tlf/mobil/avdeling) liggende der. edit: kjapt googlesøk gir meg dette som et godt utgangspunkt for din videre ferd mot evig signaturlykke. Endret 28. juli 2008 av CrZy_T Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Ren tekst synes jeg ser litt harry ut, men vet at fylkeskommunen bruker det bl.a. Selv velger jeg HTML Så er det nok ikke de øverste som har sagt 'vi vil ha HTML!' men de som har utviklet den nye profilen vår som har sagt 'dere skal bruke HTML!' Det som er utfordringa er å få lagt inn selve signaturen, så kan hver enkelte gå inn å rette navnet sitt osv, for det er vell enklest? Ikke all informasjon som er lagt inn eller er rett i AD liksom.. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Letteste er nok en signaturprofil pr. bruker. Det gjør vi på min arbeidsplass også, 600+ ansatte. Tools -> Options -> Mail format -> Signatures Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Greit nok at ren tekst er harry, men hvis du ser litt større på det så er ren tekst "alltid" lettere å lese og jeg har enda til gode å se noen virus klare å kjøre seg selv i outlook i en e-post sendt(eller lest) som ren tekst. Edit: Og ikke minst, du slipper å flytte opp mailservern din med 250.000.000 kopier av kommunelogoen/andre signaturbilder. Endret 28. juli 2008 av CrZy_T Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Enig med deg T. Med tanke på virus og slikt dritt er jo ren tekst mye bedre.. Lenke til kommentar
JuB Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Er det noen som har løst dette? Trenger kun å bruke ren tekst. Må jo kunne hente all info fra AD, men da må telefonnumer punches manuelt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå