Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tjene penger på blogging - Hva må til?

cwerner

Anbefalte innlegg

Sitter og tenker over alle de som lever av å skrive blogger, og om dette faktisk er mulig å gjøre for "hvemsomhelst"

Forventer ikke å kunne leve på slik inntekt, men hadde jo vært kjekt med litt lommepenger. Så det jeg lurer på er om det lar seg gjøre? Eller er det for mange blogger i bloggjungelen til at en kan skaffe deg en solid base med lesere?

Har fått med meg det grunnlegende, skrive om noe interesant, få folk til å lese bloggen, sette opp annonser osv..

Men hvordan kan jeg få gjennomført dette? Og hvor mye kan en regne med å dra inn?

Som emnetittelen sier, hva må til for å kunne drive en vellyket blogg som du kan dra inn litt lommepenger på?

Er noe jeg har sittet og fundert litt på lenge, så håper noen har noe visdom å komme med :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anta at de fleste blogger blir startet uten tanke på å tjene penger. Det er først når man kan vise til store og stabile besøkstall at man kan se om noen er interessert i annonser. De som eventuelt betaler for annonsene vil også vurdere bloggens målgruppe, altså hvem som faktisk leser bloggen.

Som du selv sier så må det være en blogg som er interessant. Den må da bringe noe nytt eller anderledes.

Med direkte tanke på inntjening bør man finne en målgruppe som leser blogger og som annonsører kan være interessert i (tjene penger på).

Dersom man i tillegg velger å skrive på engelsk, utvider man virkelig horisonten for potensielle lesere.

Det skal vel godt gjøres å få full klaff på første forsøk, både med stabile lesere og annonsesalg. Hobbybasis før business er nok tipset fra meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vel , jeg er litt i samme situasjon som deg, cwerner.

Har nå prøvd å ha en blogg som jeg oppdaterer jevnlig med nyheter om spill og konsoll relaterte nyheter.

Har Google AdSense, og hittil har jeg tjent 0 NOK :p

Enten så trenger jeg mange flere besøkende, eller så er det noe annet jeg gjør feil..

På bloggen jeg har er det ikke mulig å plassere annonser akkurat der jeg vil..

Mulig dette er lettere hvis man lager en egen hjemmeside?

PS link er i signatur hvis dere vil titte..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...