Shoo Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 NOe basic det her, men vil nå bare være sikker.. Har endelig alt av parabol-utstyr på plass nå, men sliter litt med å forstå HVA jeg trenger for å kunne se både VS og CD på en og samme tuner (både i stua og rommet, men uavhengig av hverandre) utenom tunere med støtte for både VS og CD på begge stedene (selvfølgelig)... Vet at jeg trenger 2x hoder med 2x porter på hver av hodene (4 porter tilsammen), men hva mer trenger jeg..? Er vel ett eller annet Diseq, men husker ikke hva det var.. Kan noen komme med link/navn/bilder av hva jeg trenger? har som sagt 1 tuner på hvert av stedene som har støtte for CD og VS, men jeg trenger vel noe som splitter LNB-kabelen så at jeg får koblet samme kabel på både VS og CD-porten på parabol-hodene, men hva heter denne..? Lenke til kommentar
Outrage Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Skal du ha VS & CD på samme boks? Da kan du ikke gå for noen av de offisielle boksene, men en linux-basert. Det er noe mer avansert enn de ferdig oppsatte boksene. Anbefaler at du leser litt på spesialfora om disse boksene for å se om dette er noe som kan passe. Litt knot, men det går an å få det til hvis man er sta nok og leter. I tillegg så må du ha to dual LNB'er og to diseqc switcher. Poenget er at du skal ha en ledning fra hver LNB inn på hver diseqc. Deretter en kabel fra diseqc til mottaker. Fortsatt har du ett problem (i alle fall juridisk) ved at du må flytte kortene mellom mottakerne, hvis du da ikke betaler for tvillingkort. Spill film, serie, dagsnytt, farmen eller hva det måtte være. Etter at alt er satt opp, kan selv mor i huset styre spakene (eller søster, bror, bestefar, bestemor, kjæresten, Lindsay på plakaten). /O Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå