Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Videoer spilles av i sort/hvitt [LØST]

Anbefalte innlegg

Hei. Det merkeligste hendte akkurat. Sitter her og skulle kose meg med siste utgave av TOP GEAR som kom for noen timer siden. Men i samme sekund som jeg starter filmen for å spille den av blinker hele skjermen min brått i et gult lys før filmen starter... I SORT / HVITT...

Dette har påvirket absolutt alt jeg har av videofiler på datamaskinen. Kjører split screen med TH37PX70 og har gjort det i snart ett år sammen med 226BW skjermen. Filmen er like fargeløs på begge skjermene. Tidligere i kveld satt jeg og så en vanlig film på dataen over til TV-en og da var det i farger.

Har søkt gjennom TOP GEAR episoden etter virus, men fant ikke noe der (NOD32 fant ikke noe ihvertfall). Har prøvd å gå tilbake to dager for å se om det hjalp på problemet, men det er like grått enda. Sikkermodus gav meg heller ingen løsning på problemet.

Jeg må kanskje skrive at jeg bruker K-lite codec pakke som kjører media player classic.

Er det noen som har opplevd liknende før, og hvordan kan jeg evt få bukt med problemet. Det hadde vært greit å få ordnet maskinen så jeg kan bruke den normalt igjen. Er ikke like gøy å se TOP GEAR på en liten 13" macbook air som på en 37" med godt anlegg ved siden av...

På forhånd takk for alle innspill :)

Endret av branick
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du forsøkt med VLC?

For meg høres problemet egentlig mer ut som om noen feilaktige innstillinger på skjermkortets theater mode eller noe tilsvarende. Har aldri har vært borti noe lignende det du beskriver, bortsett fra i gamle dager med SCART-tilkobling. Kanskje en rensking/oppdatering av skjermkort-drivere kan hjelpe?

Såvidt jeg vet er det svært sjelden virus-problemer med video-filer. Om Top Gear-episoden var lastet fra en torrent-side finner du kanskje et kommentarfelt der du kan sjekke om andre har hatt samme problem.

Lykke til.

Endret av Oldboy Jenny
Lenke til kommentar

Men hvordan kan dette evt. aktivere seg selv lurer jeg på da? Jeg har ikke gjort noe annet enn å starte filmen. Har prøvd med VLC nå også, med samme resultat som tidligere. alt er sort/hvitt.

Jeg skal prøve meg på en driveroppdatering nå så får vi se om det hjelper. Har ikke oppdatert driveren der hittill i år, men det skal da ikke slutte å virke selv om nyere driver ligger der ute på nettet et sted mener jeg.

Jeg har NVIDIA 8800 GTS 512MB kortet. Hvordan kan jeg endre eller se theater mode innstillinger i NVIDIA kontrollpanel her? Klarer ikke å finne fram til den "menyen".

TOP GEAR er egentlig ikke problemet tror jeg, siden ALLE videofiler på maskinen nå vises i sort/hvitt.

Edit: Ville bare fortelle at problemet løste seg med ny driver til skjermkortet samt fjerning av rivatuner :)

Endret av branick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...