Gå til innhold

Age of Kings kræsjer helt uten videre

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg gikk nylig til innkjøp av Age of Empires II: Age of Kings + utvidelsespakken, The Conquerors.

La det inn på laptopen, en maskin med Windows Vista og der fungerte det mer eller mindre knirkefritt, selv om grafikken fucket seg etter hvert og loadingtiden var 5 minutt, men det virket i alle fall.

Så kom jeg hjem og installerte det på gaming-maskina mi med XP, starter opp og alt fungerer bra, jeg starter et spill, men med en gang jeg trykker på "Start game" (eller hva det står), kommer det opp en feilmelding om programfeil.

Det har aldri skjedd før og jeg har hatt spillene så og si siden de kom (dessverre er de CDene borte og jeg fant ut etter at partisjonen med spill kræsja litt og ting måtte fikses på nytt, så måtte jeg kjøpe inn gamle spill på ny), dette er veldig irriterende og jeg kunne forstått det i Vista, men i XP ...

Legger ved et screenshot av feilmeldingen.

(Ja, jeg har prøvd å google feilkodene, til intet hell.)

aok_error.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Dreier seg mest sannsylig om at vista ikke er kompitabel med spillet som fører til feil der noe skjærer seg i RAM minnet og spillet detter ut eller video minnet.

Jeg får ikke age of empires II til å kjøre normalt selv..

Programfeil betyr jo enkelt at spillet ikke er kompitabelt med enten windowsen eller hardwaren din, kan også fårårsakes av drivere som ikke støtter gamle spill, men som er laget for bedre ytelse på nyere spill.

Opplever selv en veldig TREG sims 2 på en Gamer maskin.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hmm. Jeg får prøve det da.

Men siden dette gjelder så mye mer enn AoE (mange nye og gamle spill, photoshop, flash og diverse andre ting), går jeg ut fra at det er hardware-relatert. Sannsynligvis RAM-brikkene, selv om problemet kom da jeg skifta RAM-brikker også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...