Gå til innhold

Økonomi og finans i USA

Squabble

Anbefalte innlegg

Tenker å ta deler av utdannelsen min i USA og er interessert i innspill fra andre på dette feltet. Hvor vanskelig er det å komme inn på de beste business skolene i USA (tenker da på utveksling), og er det noen som har noen gode forslag til skoler dersom en ønsker å fordype seg i finans? Begynner på sivøk på BI.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skolene BI har utveksling med i USA:

http://www.bi.no/Content/Article____61377.aspx

Man blir rangert på karakterer når det er flere søkere enn ledige plasser. Jeg har aldri hørt om noen som har hatt problemer med å komme inn på utvekslingsskole.

Jeg kan ikke si jeg kjenner igjen noen av skolene ved navn. De prestisjetunge utvekslingsskolene finner man i Europa, eksempelvis ESCP-EAP, Instituto de Empresa osv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ingen av skolene BI har utveksling med, er blant de mest prestisjefylte. De beste skolene er nok UT Austin og UI Urbana-Champaign. Vær obs å søke deg inn på de respektive skolenes Business School.

Vær oppmerksom når du leter etter skoler å ikke bare gå ut fra rangeringer om hvilke skoler som er best innenfor finans. Prestisjeskoler > skoler med de beste finans-programmer, selv om dette kan gjelde i mindre grad som utvekslingsstudent. Rangeringene &ndash hvorav USNEWS har den beste &ndash kan allikevel være en nyttig pekepinn.

0-tier:

HYPS (Harvard, Yale, Princeton, Stanford)

UPenn Wharton

MIT Sloan

1-tier:

Dortmouth, UPenn (CAS), Duke, UChicago, NYU Stern

2-tier:

UvA, UM Ross, Rice, Brown, Georgetown, Northwestern, UC Berkeley Haas, Cornell

Håper jeg ikke har glemt for mange skoler, men her finner du nok av muligheter blant de mest prestisjefylte skolene i USA. Skulle du har problemet å velge mellom 0-tier skolene, stikker Harvard (#1) og UPenn Wharton (#2), seg ut som de klart beste skolene.

Merk at denne rangeringen er gjeldende for om man tar en hel grad i USA, og ikke for utveksling. Vet ikke om dette har noen innvirkning. . .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...