Squabble Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Tenker å ta deler av utdannelsen min i USA og er interessert i innspill fra andre på dette feltet. Hvor vanskelig er det å komme inn på de beste business skolene i USA (tenker da på utveksling), og er det noen som har noen gode forslag til skoler dersom en ønsker å fordype seg i finans? Begynner på sivøk på BI. Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Skolene BI har utveksling med i USA: http://www.bi.no/Content/Article____61377.aspx Man blir rangert på karakterer når det er flere søkere enn ledige plasser. Jeg har aldri hørt om noen som har hatt problemer med å komme inn på utvekslingsskole. Jeg kan ikke si jeg kjenner igjen noen av skolene ved navn. De prestisjetunge utvekslingsskolene finner man i Europa, eksempelvis ESCP-EAP, Instituto de Empresa osv. Lenke til kommentar
mMilken Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Ingen av skolene BI har utveksling med, er blant de mest prestisjefylte. De beste skolene er nok UT Austin og UI Urbana-Champaign. Vær obs å søke deg inn på de respektive skolenes Business School. Vær oppmerksom når du leter etter skoler å ikke bare gå ut fra rangeringer om hvilke skoler som er best innenfor finans. Prestisjeskoler > skoler med de beste finans-programmer, selv om dette kan gjelde i mindre grad som utvekslingsstudent. Rangeringene &ndash hvorav USNEWS har den beste &ndash kan allikevel være en nyttig pekepinn. 0-tier: HYPS (Harvard, Yale, Princeton, Stanford) UPenn Wharton MIT Sloan 1-tier: Dortmouth, UPenn (CAS), Duke, UChicago, NYU Stern 2-tier: UvA, UM Ross, Rice, Brown, Georgetown, Northwestern, UC Berkeley Haas, Cornell Håper jeg ikke har glemt for mange skoler, men her finner du nok av muligheter blant de mest prestisjefylte skolene i USA. Skulle du har problemet å velge mellom 0-tier skolene, stikker Harvard (#1) og UPenn Wharton (#2), seg ut som de klart beste skolene. Merk at denne rangeringen er gjeldende for om man tar en hel grad i USA, og ikke for utveksling. Vet ikke om dette har noen innvirkning. . . Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Du har også Boston University i samarbeid med UiO. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå