Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Spray on tan før syden?

Radhoo

Anbefalte innlegg

Hei

Stikker til syden om et par uker, og som kjent så bør en være litt brun før en stikker så en ikke blir en hummer i det en setter foten ut av flyet.

Men ettersom jeg er lat og et inne-menneske så har jeg ikke tatt meg tid til å stikke på solarium.

Så det jeg lurer på er om spray-on tan har den samme effekten som noen solariumbesøk?

Feks om jeg tar å stikker til spray-on tan sjappa dagen før avreise eller no.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er et par uker til du skal reise burde det jo ikke være noe i veien for å gå og ta litt solarium annenhver dag fram til du reiser, kan vel begynne på 15 minutter og hoppe opp til 20 eller litt mer rimelig fort....

Evt så kan du jo prøve melatonan ;)

Spray on tan flasser vel som oftest litt og... så tviler på resultatet blir bra etter en uke eller 2 i syden på stranden og sanden...

Endret av Pansergnom
Lenke til kommentar

Er det ingen som har hørt om solfaktor?

1. spray on tan vil ikke gi deg noe slags "grunnlag"

2. Er det ikke ganske bortkastet å ta solarium FØR man stikker til syden? Det er strengt tatt dit man drar FOR å bli brun. Solariumsbrun er uansett ikke noe fint

Ta på deg solfaktor 20 de par første dagene. Vært forsiktig med soling, så trapper du forsiktig ned på solfaktoren etterhvert.

Lenke til kommentar

Det er greit med grunnlag, for da får ikke huden det sjokket med sola hver dag. Man får en mye finere og jevn brunfarge, og så blir man ikke så lett solbrent.

Tok solarium en del ganger før spaniaturen i fjor, og jeg var den eneste som ikke ble solbrent.

Lenke til kommentar

Reiser ikke til syden for å bli brun ... reiser, litt avhengig av hvor man reiser selvsagt, for å oppleve ting: dykke, se historiske ting, natur etc. Eller hvis det er en slik rølpetur, etter beste norske oppskrift, så reiser man for å drikke og pule.

Nå soler jeg meg jevnlig hele året, slik at jeg har litt grunnlag ... slik at man ikke er likbleik hvis man skulle finne på å ta av seg.

Endret av Oddvar Knus
Lenke til kommentar
Du skal ikke begynne med sminke også da? Sånn for forfengelighetens skyld?

Nei, men hvis du ser ut slik som bildet i avataren, bør du virkelig vurdere å klippe deg. Eller er man for forfengelig da òg?

"Klipp deg og få deg en jobb", som bestemor alltid sa.

Endret av Oddvar Knus
Lenke til kommentar
Du skal ikke begynne med sminke også da? Sånn for forfengelighetens skyld?

Hjelpe meg, du fatter det bare ikke du? "Jeg må ha rett" lissom?

Du tar sol for å få litt underlag sånn at du slipper å gå med sunblock de første dagene og få lite utbytte av solen du kommer ned der for.

Endret av Pansergnom
Lenke til kommentar

Åja min feil, du tullet vel du da og alt det du sa om at du kunne oppnådd det samme (noe som forøvrig er feil) ved å bruke solfaktor 20 i noen dager, at det er bortkastet å ta solarium, og at du kaller det forfengelighet å skaffe seg litt underlag før en reiser... Det var vel bare tull alt sammen, min feil.... Jeg burde jo skjønt at du bare tullet hele veien! <Sry min feil>

Har foresten ingen å krangle med hjemme så derfor finner jeg KnowItAll`s på nettet istedenfor.

Men nå tror jeg nesten jeg må legge meg, det begynner nemlig å bli sent for smågutter som meg....

Dette var foresten i det meste laget av OT men jeg må jo svare på tiltale!

Endret av Pansergnom
Lenke til kommentar

Ja, jeg har jo gitt uttrykk for at jeg er allvitende, så... :!: Haha. Er forum hele livet ditt eller noe, siden du tar så på vei for alt her?

Er man i syden en uke eller to er det liten forskjell i fargen når man kommer hjem om man har tatt solarium eller ikke før man dro. Det er en grense for hvor neger enhver av oss kan bli :p

Lenke til kommentar
Ja, jeg har jo gitt uttrykk for at jeg er allvitende, så... :!: Haha. Er forum hele livet ditt eller noe, siden du tar så på vei for alt her?

Er man i syden en uke eller to er det liten forskjell i fargen når man kommer hjem om man har tatt solarium eller ikke før man dro. Det er en grense for hvor neger enhver av oss kan bli :p

Jo lavere solfaktor du begynner med jo fortere blir du brun!

Ja hele livet mitt er forumet.... Her tar vi poenget ser jeg!

Du slenger drit om et bra råd, kaller det forfengelighet og slenger med kjeften. Etterpå fleiper du det bort, DET irriterer meg.

Endret av Pansergnom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...