jaktogfiske Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Hvis du er en av de som skriver i deppetråden anbefaler jeg deg å slutte med det så fort som mulig. Livet fungerer nemlig ikke slik at du blir bedre av å skrive om ting som feiler deg på et nettforum. Det er mulig det er litt frekt sagt, men sannhet er sannhet Dine egne holdninger og tanker dømmer deg selv til middelmådighet. Hvis du vil ha et tilfredstillende liv, gode venner, en kjæreste, et godt miljø på skolen osv. MÅ du forestille deg det på innsiden før du noen gang kan oppleve det på utsiden, altså i virkeligheten. Hvis du ikke tror at du kan ha det bra, vil du sannsynligvis aldri føle at du har det bra heller. Mulig det høres forferdelig ut, men det er faktisk sant Hvis du vil oppleve det du drømmer om, må du forestille deg det og tro at det er mulig. For å kunne forestille deg det, må du ha et bilde innvendig av det du vil leve utvendig. Dette bilde må bli en del av deg, en del av tankene dine, en del av holdningene dine, en del av samtalene dine, rett og slett en del av hele deg! SE FOR DEG AT DU LYKKES Det du har blikket festet på vil påvirke deg. Hvis du tenker og ser for deg nederlag og tap, vil du sannsynligvis oppleve nederlag og tap. Skap et bilde av SEIER, SUKSESS, GOD HELSE, GLEDE OG LYKKE. Sannheten er at det du forventer, det vil du få. Hvis du tenker positivt, vil livet ditt bevege seg i den retningen. Hvis du stadig tenker negative tanker, vil du leve et negativt liv. Du MÅ forandre måten du tenker på før du overhodet kan forandre måten du lever på. START DAGEN MED Å SI NOE SOM F.EKS.: "Idag blir det en bra dag. Idag kommer det til å skje bra ting. Idag vil det være gøy på skolen. Idag vil jeg ha det gøy med vennene mine." Hvis du ikke utvikler en vane av å forvente gode ting, vil du heller ikke motta gode ting. Noen mennesker har en tendens til å forvente det verste. De går rundt med en "STAKKARS-MEG" mentalitet (les: deppetråden) og er alltid negative og deprimerte, 24/7! Mange tenker f.eks.: "Åhhh, jeg har så mange problemer! Jeg er så stygg. Jeg er dårlig på skolen. Jeg har ingen venner. Hvordan kan JEG leve et entusiastisk liv? Hvordan kan jeg stå opp og si at dette blir en god dag når jeg lever med alt dette???" BEGYNN Å TRO AT TING VIL GÅ DIN VEI, OG DE VIL DET!!! "Hva om jeg tror at ting vil gå min vei, men at det alikevel ikke fungerer? Jeg har prøvd å tro at ting går min vei i 1-2 uker nå, men det har ikke skjedd noe som helst?" spør du kanskje. Hva om du gjør det og det faktisk FUNGERER? Hvem er det vi lurer her? Hva har du å tape på å holde håpet ditt levende? Jeg kan GARANTERE deg at din vanskelige sitasjon ALDRI vil bedre seg hvisdu har en negativ mentalitet (les: deppetråden). Hvis du forventer gode ting, vil de skje, når tiden er inne. Hva har DU å TAPE på å ha en GOD holdning?? En liten tankevekker til deppetråden og deg som har dårlig selvtillit 24/7 - Hilsen en som har fått et fantastisk liv etter at han forandret holdninger, tanker og forventinger Endret 27. juli 2008 av jaktogfiske Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Hadde det bare alltid vært så lett! Kanke se på det her helt svart/hvitt, sorry! Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Trådstarter har absolutt et poeng. Mange såkalte "deppa" mennesker vil aldri få det noe bedre fordi deres melankolske mentalitet holder dem nede. På den andre siden er det lett å være snusfornuftig når en ikke vet hvor skoen trykker. Jeg tror det finnes en mellomting - Jeg kan også være nedfor i blant, men jeg er for smart til å gidde å være det lenge. Og så det ikke skal være noen tvil har også jeg opplevd både godt og vondt, for å si det slik Lenke til kommentar
Joker8 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Sett filmen The secret ? Endret 27. juli 2008 av Joker8 Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Var det virkelig nødvendig å kvote hele førsteinnlegget? Lenke til kommentar
Joker8 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Var det virkelig nødvendig å kvote hele førsteinnlegget? sån, fornøyd nå ? Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Hvem er du til å fortelle oss hva som fungerer i våre liv? Som om du har nøkkelen til det perfekte liv? Løsningen for alle? Hva sier du til mennesker som er døende pga kreft da? At de bare må tenke positivt og tro? Det nytter ikke å bare gi oss/dem et klapp på skulderen og håpe på at det er alt som trengs. Det ligger litt dypere enn som så. Kanskje så dypt under overflaten at man ikke engang er klar over det. Hvor mye kunnskap har du om menneskesinnet? Og det at man er deppa 24/7 bare fordi man lufter litt tanker i den tråden innimellom? Det er bullshit. Det kan faktisk hjelpe. Så la oss ha tråden vår, og lek et annet sted. Endret 28. juli 2008 av Lillium Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Sett filmen The secret ? Teorien er ganske bak mål, men endel av poenget er godt. Nemlig det med å gå rundt og tenke positive tanker hele tiden. Det gjør noe med holdningen din, og ikke minst utstrålingen din, som andre mennesker legger merke til Hvem er du til å fortelle oss hva som fungerer i våre liv? Som om du har nøkkelen til det perfekte liv? Løsningen for alle? Hva sier du til mennesker som er døende pga kreft da? At de bare må tenke positivt og tro? Det nytter ikke å bare gi oss/dem et klapp på skulderen og håpe på at det er alt som trengs. Det ligger litt dypere enn som så. Kanskje så dypt under overflaten at man ikke engang er klar over det. Hvor mye kunnskap har du om menneskesinnet? Og det at man er deppa 24/7 bare fordi man lufter litt tanker i den tråden innimellom? Det er bullshit. Det kan faktisk hjelpe. Så la oss ha tråden vår, og lek et annet sted. Ja, mennesker som er syke av kreft kan faktisk få det bedre ved å gå rundt og tenke positivt! Det er ingen som har godt av å gå og sirkle rundt de negative tingene i livet. Man havner da i en negativ spiral, som bringer lite godt med seg. Hvor mye kunnskap har du om menneskesinnet da? Siden du først stiller dette spørsmålet til noen andre. Men å sitte og nedstemme hverandre, legge ut om hvor fælt man har det og slikt fører ingen vei. Been there, done that. Ikke tro at jeg sitter og skriver dette uten å ha en lite fnugg av innsikt. Etter at jeg gav F* i de tingene som ikke gikk min vei, og tenkte bare "det ordner seg", så har det gjort det. Jobb, familie, hus, bil... Alt, egentlig. Uansett om ting er litt dritt der og da, så har alt en tendens til å ordne seg, hvis du bare tror på det selv All støtte til trådstarter. Jeg hadde aldri vært her jeg er i dag dersom jeg ikke hadde tenkt positivt på livet, selv i motgang Lenke til kommentar
Joker8 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Hvem er du til å fortelle oss hva som fungerer i våre liv? Som om du har nøkkelen til det perfekte liv? Løsningen for alle? Hva sier du til mennesker som er døende pga kreft da? At de bare må tenke positivt og tro? Det nytter ikke å bare gi oss/dem et klapp på skulderen og håpe på at det er alt som trengs. Det ligger litt dypere enn som så. Kanskje så dypt under overflaten at man ikke engang er klar over det. Hvor mye kunnskap har du om menneskesinnet? Og det at man er deppa 24/7 bare fordi man lufter litt tanker i den tråden innimellom? Det er bullshit. Det kan faktisk hjelpe. Så la oss ha tråden vår, og lek et annet sted. Og tenke posetivt helbreder ikke kreften i seg selv. men om man skal gå rundt og tenke negativt så blir det i allfal ikke noe bedre, vist man derimot begynner og tenke posetivt, tror jeg tilverelsen med kreft kan bli lettere. men selvfølgelig er det ikke lett å gå og tenke posetivt hele tiden heller. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Dessuten er det ingen som liker folk som syter og synes syns på seg selv ... Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 I utgangspunktet hjelper det jo ikke å fortelle via en tråd på internett at man sitter og skjærer seg selv eller hva nå enn som er problemet. Dog, i deppetråden er det jo også rom for støtte, og prat om ting som er leie og galt, selv om jeg personlig ikke kommer til å benytte tråden for mine problemer, så ser jeg ingen grunn til å "protestere" mot en slik tråd. Ingen har vondt av å syte en gang i blant. Lenke til kommentar
Gjest 5AC21F Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Velger å skrive som gjest.. Ingen som liker folk som syter og synes synd på seg selv? Det er faktisk mange, for eksempel meg, som utad er den glade, vellykkede som aldri klager, og innvendig er et ødelagt vrak. Ikke alltid man har så mange å snakke med i virkeligheten da, og derfor kan det noen ganger være godt å få en "utblåsning" - SELV om det er på et nettforum der egentlig ingen kan hjelpe så mye, bortsett fra å gi sin støtte! Jeg har skrevet i tråden et par ganger, fordi jeg kan skrive helt ærlig, trenger ikke "sensurere" slik som til det eneste mennesket i virkeligheten som vet åssen jeg har det! Selvfølgelig skulle jeg helst gått til en psykolog..., og det er nok det det ender med også, men det er faktisk ikke lett.. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Dessuten er det ingen som liker folk som syter og synes syns på seg selv ... Og hvem synes synd på seg selv? Alle trenger noen å prate med. Men det er ikke alle som greier akkurat det. Eller kanskje de ikke har noen de kan prate med? Ingen som vil lytte? Da er det greit å få ut litt damp i en slik tråd. Det vil ikke kurere noen ting, men det er en lettelse. Selvfølgelig er det bra å tenke positivt! Ingen tvil om det. Men det er ikke alt. Et klapp på skulderen og at sola skinner kan ikke kurere noe. Du kan ikke bli kvitt en diagnose slik som det. Det stikker litt dypere enn som så. Og ja, jeg kan faktisk litt om menneskesinnet. Jeg har litt erfaring. Jeg sier ikke at jeg innehar all verdens kunnskap, men jeg har opplevd mye selv. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Å lufte tankene en gang i blant er bare sunt. Sorg er nå en gang en del av det å være et menneske, men når det er sagt er det mange som ikke gjør annet enn å syte. Det er disse trådstarter sikter til, ikke en jente som har mistet kjæresten sin, eller en kar som føler at han ikke strekker til på skolen lenger, og av den grunn søker noen å snakke med. Av det jeg har sett i deppetråden er det flere gjengangere. Det er vel disse trådstarter mener har bedre av å skifte mentalitet, enn å fortsette å syte. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Det er ikke lett å bare skifte mentalitet. Disse sliter med litt mer enn bare konserten som ble avlyst eller vennene som ikke gadd å bli med å bade. Skal ikke de få lufte sin damp om de har hatt en dårlig dag? Regner med at de fleste av dem har litt mer støtte i ryggen enn bare deppetråden. Ingen har sagt at det er noen løsning, men det er greit å få delt noen tanker. Lenke til kommentar
freerun Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Er imot den her protesten. Tror deppe tråden kan ha mange positive effekter, bare man bruker den riktig. Og MIN oppfatning av hva som er riktig er at man ikke skal dyrke tråden. Bla innom den flere ganger om dagen, lese om andres smerte og ta den innover seg. Da blir man værende i den melankolske tilværelsen. Derimot måter jeg tror tråden kan ha god effekt. Er for deprimerte å dele erfaringer som er knytter til depresjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå