RamGuy Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Beklager om dette blir en smule kort og rotete, er på ferie så jeg skriver på mobilen.. Jeg er i en situasjon hvor vi får oss fiberoptisk nettverk (35/35mbit) og stiller visse krav til stabilitet og best mulig responstid.. For 2år siden satt jeg på trådløst via en Linksys WUSB54v4 koblet til en Linksys WRT54Gv5, da var jeg omlag 5meter unna routern som var plassert i rommet ved siden av og hastigheten var jo grei nok da vi hadde en 4mbit linje, men nettet datt ut endel, ikke så ofte men nok til at det irriterer.. Den lokale hastigheten skuffet jo litt, tok sin tid å overføre ting til og fra min bærbare osv.. Men det brydde meg ikke noe større. Så gikk jeg over til en Cat7 kabel og ting blei straks endel bedre, datt ikke på noen måte like ofte ut lengre. Nå som vi har fått oss en D-Link DGL-4500 fungerer ting som en drøm (dog er routern litt så som så til tider, mistenker at det skyldes dårlig firmware.. Det trådløse signalet er mistenklig dårlig med noen nettverkskort også) Nå får jeg dessverre ikke lov til å bruke kabel lengre, ellers så hadde jeg helt klart holdt meg til det.. Så nå må det bli HomePlug (kabel over strømnettet) eller trådløst igjen. HomePlugen er spesifisert til 250mbps (eller var det 200?) og burde vell da takle vår 35/35mbps linje helt fint? Skal jo aldri stole på de teoretiske hastighetene, men når den er spesifisert til 200/250 burde vell en kunne kreve at 35mbps går helt smertefritt? Det vil koste 700-800kroner, så med andre ord kan jeg skaffe meg et veldig godt trådløst kort til den prisen. Så da blir jo spørsmålet, hva funker best? Hva er mest stabilt? HomePlug eller trådløst? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Ingen som har noen formening? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå