olek21 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Jeg lider av søvnproblemer og trenger råd for å sovne lettere. Finnes det noen legemidler eller andre ting som fungerer raskt, kvikt og enkelt? Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Melatonin. Lillepille.com Endret 27. juli 2008 av WD40 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Du må gå til legen og få en diagnose på at du har søvnforstyrrelser og deretter få medisin. Husk at du egentlig ikke er kurert før du har sluttet med medisin. Det er lett å innbille seg at man har søvnproblemer. Det gjorde jeg i en lang periode. Å lese her kan lønne seg: http://en.wikipedia.org/wiki/Circadian_rhythm Det er viktig å stå opp og legge seg til samme tid hver dag. Stå opp samme tid i helga om du legger deg seinere. Lenke til kommentar
care1337 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Jeg har selv gått på sovemedisiner som imovane, stillnok og vallergan. Dette er kun en kriseløsning som fungerer i desperate perioder uten søvn. Legene skriver ikke ut slikt uten videre, og jeg fraråder deg på det sterkeste at du kjøper slik på nett! Effekten avtar etter en stund, og du kan risikere å bli avhengig. Hvor gammel er du? Hva sliter du egentlig med, får du ikke sove? Hvor mye sover du iløpet av en uke, gjennomsnittelig? Utifra tittelen virker det som om du bare er ute etter å dope deg litt ned. Men her er noen råd som fungerer: 1: Mosjoner jevnlig, men senest tre timer før leggetid. 2: Sørg for å få nok dagslys. 3: Hold regelmessig døgnrytme, også i helgene. 4: Sov maks 20 minutter på dagtid. 5: Ikke jobb eller se på TV på soverommet. 6: Få frisk luft i løpet av dagen. 7: Hold soverommet så mørkt som mulig. 8: Spis gjerne et lett måltid før sengetid, men ikke vær stappmett. 9: Dropp alkohol og koffein etter klokka 17. 10: Trapp ned og ta det med ro før leggetid. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 "9: Dropp alkohol og koffein etter klokka 17." Sukker og nikotin også tror jeg, den der er litt vanskelig å holde Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Har alltid hatt problem med at jeg trenger mye søvn, jeg, men det er vel en helt annen debatt. Mørkt og temperert på soverommet er i hvert fall viktig. Sistnevnte er kanskje litt vanskelig akkurat nå. Er 30 grader på soverommet mitt. Godt jeg har vifte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå