Gå til innhold

Ny tv, 8-9000 kr, hovedsaklig for PS3, full HD?

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå skal jeg snart kjøpe en ny TV, hovedsaklig for å spille PS3 og se på BR -og HD-filmer. Jeg er, som dere sikkert skjønner, litt usikker på hvilken TV som da passer meg best. Jeg vil ikke bruke mer enn 8000-9000 kr.

Også lurte jeg på om det egentlig er noe vits å ha full HD på TV'er rundt 38-42 tommer? Regner med at det er noe rundt den størrelsen jeg får med den prisen jeg har satt. Kommer til å sitte ca. 2 meter fra skjermen.

Dessuten vet jeg ikke helt om jeg skal gå for plasma eller LCD. Hva er best når man snakker om denne størrelsen på en TV?

Takk for svar! :)

Endret av Camron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2 meter unna og 40"? ikke bra... da hjelper full hd lite siden du vil sitte alt for nærme... skal i utgangspunkt regne ca 10" pr meter man sitter unna, så i ditt tilfelle 20" men med tanke på å være litt realistisk så er jo egentlig 32" noe for deg. men her ar alt opp til smak og behag. selv syntes jeg det er irriterende med for store skjermer på for kort avstand. kjenner en som har 50" og sitter 3 meter unna, og man må enten bruke øya til det de er god for eller vri på hue for å lese subtitles...

Lenke til kommentar
Tjoa, sant nok. Trenger sikkert ikke å overdrive størrelsen, men jeg syntes 32" blir hakket for lite. Jeg vil heller ha noe rundt 36" + . :)

To meter er ikke rare greiene, men de fleste produsentene har gode 37" modeller. Hvis du vil ha den beste billed kvaliteten i forhold til avstanden du sitter så er 32" det beste. Dette vil også gi deg bedre billedkvalitet siden man betaler ganske mye for størelsen.

Selv sitter jeg ca 3 meter fra en 37" og det er helt greit, men hadde jeg kunnet fått samme tv i 32" så hadde jeg nok gått for den.

Endret av Bava
Lenke til kommentar
Vel, målte nettopp lengden mellom sofaen og der TV'en skal stå, det kom på 3,4 meter. Litt lengre enn 2 meter, om det har noe å si.

Hva med denne Philips'en:

https://prisguiden.no/product.php?pro...=specifications

37", 6 ms, 44 000:1 kontrast, 4 stk HDMI og full-HD for en ganske lav pris. Virker bra i mine øyne, men er den det?

Eg har lest masse bra om samsung sin 6 serie og kommer nok til å handle inn 40" (eller 37" om 40" blir for stort) etter sommeren.

Du kan jo sjå på denne: https://prisguiden.no/product.php?p...iew=productinfo

Er sikkert i samme bane som 40". eg og sitter vel. 2 meter fra tv`en, men eg kjøper tv for "framtida" kjem nok til å flytte om ikkje alt for lenge, og da er det kjipt å sitte med ein forliten tv..:p

Men eg har altså lagt min elsk på samsung, etter å ha lest tester og andre innlegg her på forumet. ikkje allverdens dyrt heller......:)

-Anders

Lenke til kommentar
philipsen er god, men bare om man sitter rett mot den... den har ikke all verden sidesyn

Du kan fint sitte litt i vinkel med en Philips tv, men den har mindre sidesyn enn en del andre modeller. I de fleste tilfeller så sitter man i verste fall litt mot siden og dette går helt fint...

Modellen du har funnet er nok ikke så dum, men den mangler litt finesser. Er budsjettet på 8000 kroner helt låst eller kan du strekke deg et par lapper? Hvis du sjekker ut Philips sin nye 7603 så får du litt mer features og det er nok ikke så dumt. En klar fordel med Philips er det raske responstiden og slik jeg forstår det så er ikke dette et pek, men enkelte av de nye modellene er uten interpolering og dette skyldes av Philips mener tv-ene yter svært godt uten. Selv har jeg bare sjekket den nye 9 serien og den rocker den...

Enten det eller gå for Philips 9603D. Det er en fet tv, men du må ned i 32" hvis den skal komme inn under ditt budjsett.

Endret av Bava
Lenke til kommentar
Tja, kan sikkert strekke meg littegrann. Finner verken den nye 7603 eller 9603D i prisguiden, har du noen url'er? :)

Jeg har også sett en del på LE40A656, den nye 6-serien til Samsung. Den frister helt sykt den også.

Alle tv-ene du nevner her nok gode valg...

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...T8AAAEOEOI03xiL

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...T8AAAEOEOI03xiL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...