Gå til innhold

Hvem er Jackie Chan fans her? (aka Jackie Chan tråden)

Anbefalte innlegg

Jeg elsker Jackie Chan! Har vært stor fan av han lenge og hadde veldig mange vhser med han, men selvfølgeli ble boksen mad alle filmene hans (pluss mange andre tøffe gamle action filmer) borte når jeg flytta. Det var surt :mad:

Så det eneste jeg har av han nå er 4 dvder. Legend of the Drunken Master, New Police Story, Rush Hour og Rush Hour 3.

Husker når de begynte på Rush Hour 3 og det var rykter om at Jean-Claude Van Damme skulle spille skurken i filmen. Det hadde vært konge! Se Jackie Chan og Van Damme slåss :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Storfan her også. Jeg samlet på filmene hans for en del år siden og har en del av dem på VHS. Siden han har laget så vanvittig mange så har jeg ikke som mål å kjøpe alle på DVD, men kun de jeg anser som de beste.

På DVD har jeg nå

- Armour of God

- Armour of God II

- New Police Story

- Drunken Master

- Snake in the Eagle's Shadow

- Project A box (1 + 2)

- Rush Hour 1 + 2 (anser ikke disse som de beste, men har dem nå lell)

Jeg vil også ha Police Story 1 - 3 på DVD, jeg har disse - og en god del flere - på VHS. Jeg har også en JC todelt dokumentarfilm på DVD.

Mine favorittfilmer er stort sett de jeg har på DVD nå. Drunken Master, Snake in the Eagle's Shadow, Project A 2 og Police Story 3 er vel kanskje mine absolutt favoritter. De nye Hollywood-filmene snakker jeg generelt sett lite om, men gleder meg til å se Forbidden Kingdom, må jeg innrømme.

Lenke til kommentar
Jeg vil også ha Police Story 1 - 3 på DVD, jeg har disse - og en god del flere - på VHS. Jeg har også en JC todelt dokumentarfilm på DVD.

Den ultimate løsningen er denne;

Police Story Trilogy (Digitally Remastered)

Regionfri boks, med DTS lyd og de 3 første filmene (Police Story, Police Story 2 og Supercop). Den tipper litt over tollgrensa (koster US$42.99 fra yesasia, noe som blir ca. 231,- kroner), men hadde jeg ikke hatt noen av Police Story filmene på DVD, hadde denne vært førstevalget.

Play har forøvrig HKL utgavene av de 2 første fortsatt, enten separate utgaver eller Police Story Boxset til €16,99 (med 1 og 2). Supercop derimot er litt verre og finne for øyeblikket (finnes sikkert på en av amazon sidene).

Hadde du ikke hatt noen av Project A eller Armour of God filmene, så hadde denne boksen også vært ett godt kjøp;

Jackie Chan Best Series Collection (DVD) (Limited Edition) (Korea Version)

Alle 3 Police Story filmene, begge Project A filmene og begge Armour of God filmene. Koreansk region 3 utgivelse, så du må ha en sonefri spiller. DTS lyd på alle filmene. Koster US$41.99.

(Jeg kjøpte denne boksen for ikke så lenge siden, selv om jeg har alle filmene fra før. Rett og slett for å få Supercop og Operation Condor med originale lydspor og DTS på alle filmene.)

Lenke til kommentar

Takk for tips, mjau. Jeg er gjerrig nok til å helst ikke kjøpe noe som går over tollgrensa, da leter og venter jeg heller litt lenger. Min gamle DVD-spiller var sonefri, men jeg spiller nå av filmer på PS3. Er ikke sikker på om den er sonefri eller ikke.

Jeg så ikke OL-avslutningen, men jeg får håpe det kommer ut på YouTube snart.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Det skjer jo litt på Jackie Chan fronten i disse dager. Nå er det vel først og fremst nyhetene om remaken av Karate Kid, og at Jackie skal spille rollefiguren som Pat Morita gjorde i originalen (som Mr Miyagi). Will Smith produserer og sønnen hans har hovedrollen. Vår egen Harald Zwart skal regissere.

Vet ikke helt enda hva jeg skal mene om verken det at de skal lage en remake, eller at Jackie velger å stille opp i denne rollen... tiden får vise.

Actor and martial arts star Jackie Chan is reportedly in final negotiations to star as Mr. Miyagi in the remake of The Karate Kid.

Chan will play mentor to Will Smith’s son, Jaden, who has been cast in the lead role once played by Ralph Macchio.

Variety says the film is set in an exotic Asian locale and that it will borrow elements of the original plot: a bullied youth (Smith) learns to stand up for himself with the help of an eccentric mentor (Chan).

Chris Murphy penned the screenplay with Harald Zwart directing.

The Karate Kid remake will shoot early this summer in Beijing.

Jerry Weintraub, who produced the original film in 1984, is producing alongside Overbrook Entertainment’s James Lassiter and Ken Stovitz and actor Will Smith.

Chan has been in martial arts films in his native China since 1962, but his breakthrough didn’t come until after the dead of Bruce Lee, when China was looking for an actor to fill his roles. Chan did his first American film in 1980, called The Big Brawl and later starred in popular U.S. films such as the Rush Hour trilogy, The Forbidden Kingdom and Kung Fu Panda.

Zwart directed the upcoming release The Pink Panther 2 starring Steve Martin.

Ellers så har han 3 filmroller til fremover;

Xin Su shi jian (aka The Shinjuku Incident) - har premiere i mars/april i år etter diverse utsettelser. Tror denne kan bli bra.

The Spy Next Door - derimot er jeg usikker på om denne blir spesielt bra. Regissert av Brian Levant, som har Jingle All the Way, begge Flintstones filmene og Are We There Yet? på samvittigheten...

Junior Soldiers - lite info om denne enda, men JC står oppført som writer og producer i tillegg til at han er på rollelista - Sheng Ding regisserer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...