MercedesMotor Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Kjørte bil idag, så tenkte jeg... hva betyr denne vei oppmerkingen? Min mening: 'Jeg kan bytte felt fra høyre til venstre, men ikke fra venstre til høyre?' Er dette riktig eller galt? Takk for svar Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Du har vel lov til å bytte begge veier, bare at byttet fra venstre til høyre er farligere for å si det litt lett. Endret 27. juli 2008 av Are.......... Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Du har vel lov til å bytte begge veier, bare at byttet fra venstre til høyre er farligere for å si det litt lett. Aha hehe Tusen takk Lenke til kommentar
gxi Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Det er kanskje forvirrende at de er hvite, men de fleste vet vel hva de samme stripene betyr når de er gule. Det betyr akkurat det samme når de er hvite som når stripene er gule, bare at de er hvite siden kjøreretningen på begge sider er den samme. (altså som nevnt over, det _anbefales_ ikke å kjøre over stripen fra den siden der de er lengst. 1 Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Mener jeg lærte at de som kjører på de korte strekene har bedre oversikt forover enn de som kjører på de lengre strekene. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Mener jeg lærte at de som kjører på de korte strekene har bedre oversikt forover enn de som kjører på de lengre strekene. Det er vanligvis helt korrekt, og særlig når en slik dobbel linje skiller mellom forskjellige kjøreretninger (og altså sikt i motsatte retninger). Men i dette tilfellet er det ikke egentlig pga sikten forover på veien, men fordi det er et akselerasjonsfelt som kommer inn i høyrefeltet. Om biler fra venstrefeltet også skulle velge å skifte til høyre akkurat der kan det bli "trangt om plassen".. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Viste at det fantes hvite, men ikke gule Takk for svar Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 2 spørsmål til Øvelseskjøring: Må ledsageren være fylt 25 år og hatt førerkort i 5 år sammenhengende? Hvilket skilt passer dette underskiltet med? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 ja til aldersmaset, i tilegg trengs det ekstra forsikring for at folk under 25 skal kunne kjøre bilen. når det kommer til skiltene ville jeg antatt det til venstre fordi de sier noe av det samme, men vikepliktskilt skal da og være på sideveiene i slike kryss? (noen med peiling må seriøst lære meg dette ) Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) ja til aldersmaset, i tilegg trengs det ekstra forsikring for at folk under 25 skal kunne kjøre bilen. når det kommer til skiltene ville jeg antatt det til venstre fordi de sier noe av det samme, men vikepliktskilt skal da og være på sideveiene i slike kryss? (noen med peiling må seriøst lære meg dette ) Takk Jeg tok teoriprøven på nett, tenkte at det må være vikepliktsskiltet, men det er nok rett sånn som du sa fordi riktig svar var det skiltet til venstre. Pleier å være noen feil på de teoriprøvene, så ble litt usikker. Takk for et skjapt svar Endret 29. juli 2008 av MercedesMotor Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Skiltet til venstre som forteller farlig veikryss der tilsluttende veier har vikeplikt for deg. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Skiltet til venstre som forteller farlig veikryss der tilsluttende veier har vikeplikt for deg. Takk, men det viste jeg allerede har vært flink og lest endel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå