Gå til innhold

Ekstra tiltak for sommerkjøling

Sam_Oslo

Anbefalte innlegg

Det er godt og varmt i diss dager, og NB, SB, MB temperaturen steg opp flere grader og jeg måtte gjøre noe for å beskytte systemet mot overheting. Nå har jeg tatt følgende tiltak for Sommerkjøling:

- Byttet den originale 1200RMP CPU-viften med en 1800RPM Zalman ZM-F3.

- Monterte en ekstra vifte rett under CPU som blåser over hele systemet. Fikk hengt dette på CPU-viften :p

- Fra før hadde jeg montert en ekstra ZM-F3 på enden av GPU som blåser mot MB, SB, NB.

- Fra før har jeg også byttet CoolerMaster Viften med en Noctua NF-1200 på inntakviften som er montert i bunnen ev kabinettet.

Det er fortsatt ikke nok og jeg kan ikke spille på ettermiddagene når sola står rett i rommet. Men jeg får bruke desktop hele dagen (med stengt kabinett). Nå ser det slikt ut:

picture37gd1.jpg

Kom gjerne med meninger og forslag. Du kan gjerne poste dine egne bilder av sommerkjøling.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Sommer varmen tar knekken på det aller meste som fins.

Min egen pc pleier og ligge på kanskje 26-28 på cpu-en, i går på sommervarmen var den på 38-41 på cpu-en merkelig nok så var South bridge 36 grader og nort bridgen 38 til vanlig bare 4-5 grader over det vanlige som.

Gleder meg mer til vintern hvor jeg kan fryse og se at tempraturene er lave.

Tenkte jeg skulle legge med noen bilder. Kanskje du har noen ide om hvordan jeg kan få det kjøligere? prøvde med en bord vifte uheldigvis er det en vifte og ikke noe ekstra kjøling med den.

post-150227-1217320454_thumb.jpg

post-150227-1217320518_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Først må eg berre få seie at du har eit utrulig ryddig kabinett, trådstartar... *Misunnelig...*

I dag bestilte eg meg følgande:

* 1x CPU-kjølar (Zalman CNPS8700 NT)

* 2x vifter (Noctua NF-S12-1200)

* 1x kjølepasta (Arctic Silver 5 Termisk Pasta 3.5 gram)

* 1x viftestyring (Akasa 5 1/4" Viftekontroll Pro)

Så no skal det nok kjølast ned i kabinettet mitt, ja... Dessutan har eg to andre vifter frå før (80mm og 90mm) som eg skal prøve å få sett på plass. 80mm'en blir nok i sidedøra, men 90mm'en er eg ikkje heilt sikker på enda. Mulig eg må sette den så den kan blåse mot skjermkortet. Eg tenkte kanskje at eg skulle fjerne nokre, om ikkje alle metallbrikettane på baksida av kabinettet (dei ein fjernar når ein skal feste skjermkort, nettverkskort, lydkort o.l.) så vifta får blåse ut fritt. Eg har vore ganske redd for skjermkortet mitt eit par gongar no... Det varmaste eg har målt temperaturen til var 99 grader... :S

Eg kan desverre ikkje poste bilder no, men mulig det kjem nokre etter kvart.

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...