Minigud Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Størrelse: 37-42" Prisklasse: max 10,000 Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha? LCD, hd ready Hva slags kildesignal har du? vil kunne koble til alle mulige tv-koblinger som er per dags dato Hva annet enn tv skal du bruke den til? XBMC ( first gen xbow ), dvdspiller, vanlig tv. Skal du koble til pc? Nei Endret 27. juli 2008 av Minigud Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Hvorfor full HD når du ikke skal koble til noen full HD-kilder? Lenke til kommentar
Minigud Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Hvorfor full HD når du ikke skal koble til noen full HD-kilder? per dags dato har jeg ingen HD-kilder men det er jo noe jeg definitivt kommer til å skaffe meg i senere tid. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Jeg burde fulgt på med: og hvorfor full HD når du ikke kan se forskjell på det og HD ready med den størrelsen og normal sitteavstand? Lenke til kommentar
Minigud Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Jeg burde fulgt på med: og hvorfor full HD når du ikke kan se forskjell på det og HD ready med den størrelsen og normal sitteavstand? Er det helt umulig å se forskjell på full hd og hd ready når det er en 42" da? Hvilken størrelse må jeg eventuelt oppi for å få utbytte av full hd. Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Min far har nettopp kjøpt denne skjermen, og etter å ha sett blu-ray og hd-tv med den er det noe av det nydeligste jeg har sett! Anbefales virkelig! 6/6 Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Blindtester har vist at selv ikke eksperter ser forskjell på disse størrelsene og med normale sitteavstander. Det er mange andre faktorer som er mye viktigere enn oppløsning når det gjelder opplevd bildekvalitet. Du må opp i størrelser på opp mot 50" for at full HD skal være hensiktsmessig. Endret 27. juli 2008 av kjeklulf Lenke til kommentar
Minigud Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Blindtester har vist at selv ikke eksperter ser forskjell på disse størrelsene og med normale sitteavstander. Det er mange andre faktorer som er mye viktigere enn oppløsning når det gjelder opplevd bildekvalitet. Du må opp i størrelser på opp mot 50" for at full HD skal være hensiktsmessig. Da endrer jeg saken og sier hd-ready er nok. Som sagt en hd-ready tv til 10k. 42". Hjelp! Lenke til kommentar
Minigud Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Min far har nettopp kjøpt denne skjermen, og etter å ha sett blu-ray og hd-tv med den er det noe av det nydeligste jeg har sett! Anbefales virkelig! 6/6 Den ser fin ut men litt dyrere enn hva jeg ønker å bruke. Tar gjerne imot flere tips! Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Blindtester har vist at selv ikke eksperter ser forskjell på disse størrelsene og med normale sitteavstander. Det er mange andre faktorer som er mye viktigere enn oppløsning når det gjelder opplevd bildekvalitet. Du må opp i størrelser på opp mot 50" for at full HD skal være hensiktsmessig. Da endrer jeg saken og sier hd-ready er nok. Som sagt en hd-ready tv til 10k. 42". Hjelp! Panasonic PX80 får du i 42" til under 10 000 kroner. Tv-en begynner å bli rene kjendisen på dette forumet siden den hele tiden blir nevnt og det er ikke uten grunn. Det er riktignok en plasmaskjerm og jeg vet at noen ikke liker det... I alle tilfeller så er det en utmerket tv og dens evne til å vise sd signaler overgår selv de dyreste lcd skjermene! Hvis du skal ha lcd så kan du prute litt på denne:) http://avforum.no/avtorget/showproduct.php...34324&cat=7 Ellers kan du sjekke ut de nye modellene til Philips. Bildekvaliteten på deres nye serier er meget bra! Hvis du går ned noen tommer til 37 så åpner det seg flere muligheter, men det er opp til deg... Lenke til kommentar
Minigud Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Blindtester har vist at selv ikke eksperter ser forskjell på disse størrelsene og med normale sitteavstander. Det er mange andre faktorer som er mye viktigere enn oppløsning når det gjelder opplevd bildekvalitet. Du må opp i størrelser på opp mot 50" for at full HD skal være hensiktsmessig. Da endrer jeg saken og sier hd-ready er nok. Som sagt en hd-ready tv til 10k. 42". Hjelp! Panasonic PX80 får du i 42" til under 10 000 kroner. Tv-en begynner å bli rene kjendisen på dette forumet siden den hele tiden blir nevnt og det er ikke uten grunn. Det er riktignok en plasmaskjerm og jeg vet at noen ikke liker det... I alle tilfeller så er det en utmerket tv og dens evne til å vise sd signaler overgår selv de dyreste lcd skjermene! Hvis du skal ha lcd så kan du prute litt på denne:) http://avforum.no/avtorget/showproduct.php...34324&cat=7 Ellers kan du sjekke ut de nye modellene til Philips. Bildekvaliteten på deres nye serier er meget bra! Hvis du går ned noen tommer til 37 så åpner det seg flere muligheter, men det er opp til deg... Dersom en 37" vil gi meg mye bedre bilde så er jo det et alternativ. Jeg tar imot alle tips. Har veldig lite peil på TV og er ute etter en som holder en del år. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå