Gå til innhold

[Løst]Hvilket hovedkort bør jeg velge?

Znoken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer helt anpå, skal du kjøre 2 Skjermkort, altså 2 Ati Skjermkort i Crossfire (skjermkortene samarbeider og yter bedre), eller skal du kun kjøre et Skjermkort?

Hvis du kun skal kjøre et skjermkort og er sikker på det, er det ingen tvil om at Asus P5Q Deluxe er veien å gå.

Skal du kjøre to skjermkort, ville jeg heller ikke gått for Foxconn sitt, men heller Abit sitt.

Lenke til kommentar

Foreløpig så vil jeg kun kjøre 1 skjermkort siden ytelsen har blitt veldig bra og de blir jo bare bedre og bedre...Har ikke så mye peil på de forskjellige kortene men hva gjør Abit så mye bedre enn de 2 nevnte kortene....?

Lenke til kommentar

Abit Hovedkortet har X16 støtte i to Pci-express linjer, som et skjermkort krever (den har itilegg 1 Pci-express men på "kun" X4 - Nok til å dra F.eks en kontroller), Alle X38-chipsett (Hjernen på hovedkortet) har dette. P45 har kun 1 Pci-express X16, men det støtter fortsatt Crossfire (altså Skjermkortet jobber sammen og gir høyere ytelse), men skal du kjøre Crossfire så blir Pci-express X16 linjen (siden den kun har en X16), degradert til X8, og du får ikke utnytta Skjermkortet fult ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...